متروی براتیسلاوا ( اسلواکی: Bratislavské metro ) قرار بود در براتیسلاوا، اسلواکی ( چکسلواکی سابق ) ساخته شود. در سال ۱۹۸۹، زمان کمی بعداز آغاز بکار ساخت، این پروژه متوقف شد و از آن هنگام تاکنون ادامه پیدا نکرده است.
براساس برنامه های مترو دو خط توصیه شد. «خط آبی» ( خط ا ) قرار بود از دوینسکای جدید در شمال غربی براتیسلاوا از راه کارخانه فولکس واگن براتیسلاوا و مرکز شهر به ایستگاه راچا در شمال شرقی راه یابد. «خط قرمز» ( خط بی ) قرار بود از پترژالکا در جنوب آغازشود، از مرکز شهر که هر دو خط به هم می رسند ادامه پیداکند و در نهایت به فرودگاه ام. آر. اسفانیک در شرق براتیسلاوا پایان یابد. [ ۱]
کارهای ساختمانی که در سال ۱۹۸۹ شروع شد، با انقلاب مخملی ( چکسلواکی ) پیشین به انتها رسید. بعداز آن مسئله های مالی مانع از ادامه طرح های مترو شد. تا سال ۲۰۰۳، چندین تلاش برای از سرگیری این برنامه ها انجام شد که هیچ کدام از آنان موفقیت آمیز نبود. در عوض، شهر اکنون بر وسعت شبکه تراموا موجود خود معطوف شده است. [ ۲]
در همان راهی که برای مترو در پترژالکا در نظر گرفته شده بود، حال یک خط تراموا طرح ریزی شده است. فاز نخست، از میدان شافاریکوو تا ایستگاه یونگمن در سراسر پل قدیمی نوسازی شده میان سال های ۲۰۱۳و ۲۰۱۶ساخته شد و در ۸ ژوئیه ۲۰۱۶ افتتاح شد. [ ۳] قرار است در فاز دوم این خط تا پایان سال ۲۰۲۳ به ایستگاه پایانی جانیک دوور توسعه یابد. ساخت این قسمت در نوامبر ۲۰۲۱ آغاز شد. [ ۴]
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفبراساس برنامه های مترو دو خط توصیه شد. «خط آبی» ( خط ا ) قرار بود از دوینسکای جدید در شمال غربی براتیسلاوا از راه کارخانه فولکس واگن براتیسلاوا و مرکز شهر به ایستگاه راچا در شمال شرقی راه یابد. «خط قرمز» ( خط بی ) قرار بود از پترژالکا در جنوب آغازشود، از مرکز شهر که هر دو خط به هم می رسند ادامه پیداکند و در نهایت به فرودگاه ام. آر. اسفانیک در شرق براتیسلاوا پایان یابد. [ ۱]
کارهای ساختمانی که در سال ۱۹۸۹ شروع شد، با انقلاب مخملی ( چکسلواکی ) پیشین به انتها رسید. بعداز آن مسئله های مالی مانع از ادامه طرح های مترو شد. تا سال ۲۰۰۳، چندین تلاش برای از سرگیری این برنامه ها انجام شد که هیچ کدام از آنان موفقیت آمیز نبود. در عوض، شهر اکنون بر وسعت شبکه تراموا موجود خود معطوف شده است. [ ۲]
در همان راهی که برای مترو در پترژالکا در نظر گرفته شده بود، حال یک خط تراموا طرح ریزی شده است. فاز نخست، از میدان شافاریکوو تا ایستگاه یونگمن در سراسر پل قدیمی نوسازی شده میان سال های ۲۰۱۳و ۲۰۱۶ساخته شد و در ۸ ژوئیه ۲۰۱۶ افتتاح شد. [ ۳] قرار است در فاز دوم این خط تا پایان سال ۲۰۲۳ به ایستگاه پایانی جانیک دوور توسعه یابد. ساخت این قسمت در نوامبر ۲۰۲۱ آغاز شد. [ ۴]
wiki: متروی براتیسلاوا