مادلنا کازولانا

دانشنامه عمومی

مادالنا کازولانا ( حدود ۱۵۴۴ – حدود ۱۵۸۰ ) آهنگساز، لوتنیست و خواننده ایتالیایی اواخر رنسانس بود. وی اولین آهنگساز زنی است که کتاب کاملی از موسیقی خود را در تاریخ موسیقی غربی چاپ و منتشر کرده است. [ ۱] [ ۲]
در مورد زندگی وی اطلاعات کمی در دست است، غیر از آنچه که می توان از وقف ها و نوشته های مجموعه های مدریگال وی استنباط کرد. به احتمال زیاد او در کازول د السا، نزدیک سیه نا به دنیا آمده است. وی تحصیلات موسیقی و تجربیات اولیه خود را در فلورانس فرا گرفت.
اولین کار او مربوط به سال ۱۵۶۶ است: چهار مادریگال در یک مجموعه، ایل دزیدریو، که در فلورانس تولید کرد. دو سال بعد او در ونیز اولین کتاب خود ، ایل پریمو لیبرو دی مدریگالی ، را برای اولین بار منتشر کرد. این کتاب اولین کار منتشر شده توسط یک زن در تاریخ موسیقی غربی است. همچنین در آن سال اورلاندو دی لاسو اثرش را در دربار آلبرت پنجم ، دوک باواریا در مونیخ اجرا کرد. با این حال این اثر باقی نمانده است.
• Bridges, Thomas W. "Maddalena Casulana". The New Grove Dictionary of Music and Musicians. Edited by Stanley Sadie. Washington, D. C.   : Grove's Dictionaries of Music, 1980.
• Bridges, Thomas W. "Madelana Casulana" in The Norton/Grove Dictionary of Women Composers. Edited by Julie Anne Sadie and Rhian Samuel. New York: W. W. Norton, 1995.
• Chater, James. "'Such sweet sorrow': The Dialogo di partenza in the Italian Madrigal. " Early Music 27, no. 4 ( نوامبر ۱۹۹۹ ) : ۵۷۶–۸۸، ۵۹۰–۹۹.
• Gough, Melinda J. "Marie de Medici's 1605 ballet de la reine and the Virtuosic Female Voice. " Early Modern Women: An Interdisciplinary Journal 7 ( 2012 ) : 127–56.
• Hadden, Nancy. "Changing Women: Performers, Patrons and Composers in Renaissance Europe. " IAWM Journal 18, no. 1 ( ژوئن ۲۰۱۲ ) :۱۴–۲۰.
• Heere - Beyer, Samantha E. "Claiming Voice: Madalena Casulana and the Sixteenth - Century Italian Madrigal. " MM thesis, University of Pittsburgh, 2009.
• LaMay, Thomasin. "Composing from the Throat: Madalena Casulana's Primo libro de madrigali, 1568. " In Musical Voices of Early Modern Women: Many - Headed Melodies. Edited by Thomasin LaMay. Burlington, VT: Ashgate, 2005.
• LaMay, Thomasin. "Madalena Casulana: My Body Knows Unheard of Songs. " In Gender, Sexuality, and Early Music. Edited by Todd C. Borgerding. New York: Routledge, 2002, 41–72.
• Lindell, Robert. "Music and Patronage at the Court of Rudolf II. " In Music in the German Renaissance: Sources, Styles, and Contexts. Edited by John Kmetz. Cambridge: Cambridge University Press, 1994.
• MacAuslan, Janna and Kristan Aspen. "Noteworthy Women: Renaissance Women in Music. " Hot Wire ( 1993 ) : 12–13. EBSCOhost ( accessed October 18, 2016 ) .
• Newcomb, Anthony. "Giovanni Maria Nanino’s Early Patrons in Rome. " The Journal of Musicology 30, no. 1 ( 2013 ) : 103–27.
• Pendle, Karin. "Musical Women in Early Modern Europe. " Women & Music: a History, Indiana University Press, 2001.
• Pescerelli, Beatrice, ed. I madrigali di Maddalena Casulana. Florence: L. S. Olschki, 1979.
• Pescerelli, Beatrice. "Maddalena Casulana". In The Historical Anthology of Music by Women. Edited by James R. Briscoe. Bloomington: Indiana U P, 1986.
• Willimann, Joseph. "' Indi non piùdes io' : Vom Verzichten und Begehren: Die Madrigale von Maddalena Casulana. " Musik & Ästhetik 10, no. 37 ( 2006 ) : 71–97.
عکس مادلنا کازولانا
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلف

پیشنهاد کاربران

بپرس