[ویکی شیعه] فضائل اهل بیت رسول و مناقب اولاد بتول (کتاب). اخبار و احادیث و حکایات در فضائل اهل بیت رسول و مناقب اولاد بتول اثر عمادالدین طبری عالم شیعی قرن هفتم و هشتم، کتابی در مناقب و فضایل اهل بیت و پیروان آنان است . اصل این کتاب به زبان عربی است و عبدالملک بن اسحاق بن فتحان در قرن نهم آن را برای استفاده فارسی زبانان به فارسی برگردانده است. درباره نام اصلی کتاب اختلاف است و اسامی متعددی بر آن برشمرده اند. طبری در این اثر به فضائل شیعیان، روایات مربوط به آنان و فضائل اهل بیت سخن گفته و برای اتقان و استدلال سخنانش از منابع اهل سنت بهره گرفته است.
این کتاب با تحقیق و تصحیح رسول جعفریان انتشار یافته است.
عماد الدین حسن بن علی بن محمد بن علی بن حسن طبری یا طبرسی مؤلف کامل بهایی، تحفة الابرار و مناقب الطاهرین، است که در مازندران متولد شد. وی در سال ۶۶۷ق با مردمی از بروجرد مناظره ای داشته و در سال ۶۷۱ق در قم به ترجمه کتابی مشغول بوده، و سال بعد از آن برای مناظره به اصفهان رفته است. در سال ۶۷۳ق در اصفهان کتاب مناقب الطاهرین را به بهاءالدین جوینی داده و دو سال بعد کتاب کامل السقیفه را به نام همو نوشته و از این رو به کامل بهایی شهرت یافته است.
این کتاب با تحقیق و تصحیح رسول جعفریان انتشار یافته است.
عماد الدین حسن بن علی بن محمد بن علی بن حسن طبری یا طبرسی مؤلف کامل بهایی، تحفة الابرار و مناقب الطاهرین، است که در مازندران متولد شد. وی در سال ۶۶۷ق با مردمی از بروجرد مناظره ای داشته و در سال ۶۷۱ق در قم به ترجمه کتابی مشغول بوده، و سال بعد از آن برای مناظره به اصفهان رفته است. در سال ۶۷۳ق در اصفهان کتاب مناقب الطاهرین را به بهاءالدین جوینی داده و دو سال بعد کتاب کامل السقیفه را به نام همو نوشته و از این رو به کامل بهایی شهرت یافته است.
[ویکی نور] فضائل اهل بیت رسول(ص) و مناقب اولاد بتول(ع). فضایل اهل بیت رسول(ص) و مناقب اولاد بتول(ع)، نوشته عمادالدین حسن بن علی بن حسن طبری از نویسندگان قرن هفتم هجری است. وی در نوشته هایش، در غالب موارد، خود را «طبری»، در مواردی «مازندرانی» و گاه «طبری مازندرانی» می خواند
مؤلف، این کتاب را به عربی نوشته و در میان قرن نهم توسط عبدالملک بن اسحاق بن فتحان واعظ قمی به فارسی ترجمه شده است
کتاب، توسط رسول جعفریان تحقیق و تصحیح شده است.
کتاب با مقدمه مفصلی از مصحح درباره شرح حال نویسنده، آثار او و کتاب حاضر آغاز شده است. پس از آن دو مقدمه از مترجم و مؤلف آمده است. متن اثر نیز در دو فصل (فصل اول در 20 حدیث و فصل دوم در 23 روایت) تنظیم شده است.
کتاب حاضر اثر مستقلی از عماد طبری است و بر اساس آنچه از درون آن به دست می آید، در ادامه آثار اصلی خود کامل و مناقب الطاهرین و با همان هدف؛ یعنی ترویج تشیع، به خصوص در شهر اصفهان و به نام بهاءالدین محمد جوینی نوشته شده است
مؤلف، این کتاب را به عربی نوشته و در میان قرن نهم توسط عبدالملک بن اسحاق بن فتحان واعظ قمی به فارسی ترجمه شده است
کتاب، توسط رسول جعفریان تحقیق و تصحیح شده است.
کتاب با مقدمه مفصلی از مصحح درباره شرح حال نویسنده، آثار او و کتاب حاضر آغاز شده است. پس از آن دو مقدمه از مترجم و مؤلف آمده است. متن اثر نیز در دو فصل (فصل اول در 20 حدیث و فصل دوم در 23 روایت) تنظیم شده است.
کتاب حاضر اثر مستقلی از عماد طبری است و بر اساس آنچه از درون آن به دست می آید، در ادامه آثار اصلی خود کامل و مناقب الطاهرین و با همان هدف؛ یعنی ترویج تشیع، به خصوص در شهر اصفهان و به نام بهاءالدین محمد جوینی نوشته شده است