فراری جی تی سی۴لوسو ( به انگلیسی: Ferrari GTC4Lusso؛ با کد اف۱۵۱ام ) یک خودروی گرند تورر چهار در است که توسط شرکت خودروساز ایتالیایی فراری و از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ تولید شده است.
فراری جی تی سی۴لوسو جانشین فراری اف اف است.
جی تی سی۴لوسو جانشین مدل اف اف است، جی تی سی۴لوسو یک شوتینگ بریک ۳ در با انتقال قدرت تمام چرخ محرک است و دارای یک موتور وی۱۲ در وسط جلو و به حجم ۶٫۳ لیتر است.
جی تی سی۴لوسو دارای موتور فراری اف۱۴۰ ۶۵ درجهٔ وی۱۲ با حجم ۶٬۲۶۲ سانتی متر مکعب ( ۳۸۲٫۱ اینچ مکعب ) و به قدرت ۶۹۰ اسب بخار متری ( ۵۰۷ کیلووات؛ ۶۸۱ اسب بخار ) در ۸۰۰۰ دور در دقیقه و ۶۹۷ نیوتن متر ( ۵۱۴ پوند - فوت ) در ۵٬۷۵۰ دور در دقیقه گشتاور است، [ ۲] همچنین نسبت تراکم آن به ۱۳٫۵: ۱ افزایش یافته است. [ ۲] فراری ادعا می کند این خودرو با بیشینهٔ سرعت ۳۳۵ کیلومتر بر ساعت ( ۲۰۸ مایل بر ساعت ) به اندازه اف اف، [ ۳] شتاب ۰–۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ( ۰–۶۲ مایل بر ساعت ) را در ۳٫۴ ثانیه پر می کند. [ ۲]
این خودرو با استفاده از نسخهٔ بهبود یافتهٔ ( دوبد ۴آرام اوو ) از سیستم چهار چرخ محرک فراری که در اف اف معرفی شده است، با فرمان چهار چرخ به ۴آرام - اس متصل شده است. [ ۳]
از این خودرو در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۶ معرفی شد. [ ۳] [ ۴] [ ۵]
در ۳۱ اوت ۲۰۲۰، فراری تولید جی تی سی۴لوسو را بدون اعلام هیچ جانشینی متوقف کرد. [ ۶]
جی تی سی۴لوسو تی یک نسخهٔ محور عقب از جی تی سی۴لوسو با موتور ۳٫۸ لیتری توئین توربو وی۸ است، اما سیستم فرمان چهار چرخ ۴دبلیواس آن با جی تی سی۴لوسو یکسان است. [ ۷]
جی تی سی۴لوسو تی دارای موتور فراری اف۱۵۴ وی۸ با توئین توربو به حجم ۳٬۸۵۵ سانتی متر مکعب ( ۲۳۵٫۲ اینچ مکعب ) ، به توان ۶۱۰ اسب بخار متری ( ۴۴۹ کیلووات؛ ۶۰۲ اسب بخار ) در ۷٬۵۰۰ دور در دقیقه و ۷۶۰ نیوتن متر ( ۵۶۱ فوت - پوند ) گشتاور در ۳٬۰۰۰–۵٬۲۵۰ دور در دقیقه است. طبق گفتهٔ سازنده، این خودرو می تواند به بیشینهٔ سرعت ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت ( ۱۹۹ مایل بر ساعت ) کیلومتر برسد و ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ( ۰ تا ۶۲ مایل بر ساعت ) را در ۳٫۵ ثانیه پر می کند. [ ۷]
از این خودرو در نمایشگاه خودروی پاریس ۲۰۱۶ پرده برداری شد. [ ۸]
سبک بدنهٔ جی تی سی۴لوسو شبیه اف اف است. عقب این خودرو چراغ های گرد دوتایی دارد که آخرین بار در مدل فراری اف۴۳۰ به کار رفته است. در درون آن نیز طرح مفهومی کابین دوگانه وجود دارد که جدا کردن صندلی راننده و صندلی شاگرد در آن توسط یک تقسیم مرکزی صورت پذیرفته است. جلوی این خودرو یک جلو پنجرهٔ مشبک وجود دارد که تمام خنک سازی لازم را فراهم می کند.
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلففراری جی تی سی۴لوسو جانشین فراری اف اف است.
جی تی سی۴لوسو جانشین مدل اف اف است، جی تی سی۴لوسو یک شوتینگ بریک ۳ در با انتقال قدرت تمام چرخ محرک است و دارای یک موتور وی۱۲ در وسط جلو و به حجم ۶٫۳ لیتر است.
جی تی سی۴لوسو دارای موتور فراری اف۱۴۰ ۶۵ درجهٔ وی۱۲ با حجم ۶٬۲۶۲ سانتی متر مکعب ( ۳۸۲٫۱ اینچ مکعب ) و به قدرت ۶۹۰ اسب بخار متری ( ۵۰۷ کیلووات؛ ۶۸۱ اسب بخار ) در ۸۰۰۰ دور در دقیقه و ۶۹۷ نیوتن متر ( ۵۱۴ پوند - فوت ) در ۵٬۷۵۰ دور در دقیقه گشتاور است، [ ۲] همچنین نسبت تراکم آن به ۱۳٫۵: ۱ افزایش یافته است. [ ۲] فراری ادعا می کند این خودرو با بیشینهٔ سرعت ۳۳۵ کیلومتر بر ساعت ( ۲۰۸ مایل بر ساعت ) به اندازه اف اف، [ ۳] شتاب ۰–۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ( ۰–۶۲ مایل بر ساعت ) را در ۳٫۴ ثانیه پر می کند. [ ۲]
این خودرو با استفاده از نسخهٔ بهبود یافتهٔ ( دوبد ۴آرام اوو ) از سیستم چهار چرخ محرک فراری که در اف اف معرفی شده است، با فرمان چهار چرخ به ۴آرام - اس متصل شده است. [ ۳]
از این خودرو در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۶ معرفی شد. [ ۳] [ ۴] [ ۵]
در ۳۱ اوت ۲۰۲۰، فراری تولید جی تی سی۴لوسو را بدون اعلام هیچ جانشینی متوقف کرد. [ ۶]
جی تی سی۴لوسو تی یک نسخهٔ محور عقب از جی تی سی۴لوسو با موتور ۳٫۸ لیتری توئین توربو وی۸ است، اما سیستم فرمان چهار چرخ ۴دبلیواس آن با جی تی سی۴لوسو یکسان است. [ ۷]
جی تی سی۴لوسو تی دارای موتور فراری اف۱۵۴ وی۸ با توئین توربو به حجم ۳٬۸۵۵ سانتی متر مکعب ( ۲۳۵٫۲ اینچ مکعب ) ، به توان ۶۱۰ اسب بخار متری ( ۴۴۹ کیلووات؛ ۶۰۲ اسب بخار ) در ۷٬۵۰۰ دور در دقیقه و ۷۶۰ نیوتن متر ( ۵۶۱ فوت - پوند ) گشتاور در ۳٬۰۰۰–۵٬۲۵۰ دور در دقیقه است. طبق گفتهٔ سازنده، این خودرو می تواند به بیشینهٔ سرعت ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت ( ۱۹۹ مایل بر ساعت ) کیلومتر برسد و ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ( ۰ تا ۶۲ مایل بر ساعت ) را در ۳٫۵ ثانیه پر می کند. [ ۷]
از این خودرو در نمایشگاه خودروی پاریس ۲۰۱۶ پرده برداری شد. [ ۸]
سبک بدنهٔ جی تی سی۴لوسو شبیه اف اف است. عقب این خودرو چراغ های گرد دوتایی دارد که آخرین بار در مدل فراری اف۴۳۰ به کار رفته است. در درون آن نیز طرح مفهومی کابین دوگانه وجود دارد که جدا کردن صندلی راننده و صندلی شاگرد در آن توسط یک تقسیم مرکزی صورت پذیرفته است. جلوی این خودرو یک جلو پنجرهٔ مشبک وجود دارد که تمام خنک سازی لازم را فراهم می کند.
wiki: فراری جی تی سی۴لوسو