فراری اس اف۹۰ استراداله ( به ایتالیایی: Ferrari SF90 Stradale ) ( نوع اف۱۷۳ ) یک خودروی اسپورت موتور وسط اتصال برقی دوگانه سوز است که توسط شرکت خودروسازی ایتالیایی فراری تولید می شود. نام این خودرو از خودروی فرمول یک اس اف۹۰ و مناسبت نودمین سالگرد تیم مسابقه اسکودریا فراری گذاشته شده است و «استراداله» به معنای «ساخته شده برای جاده» است. [ ۴]
این خودرو دارای باتری لیتیوم یونی ۷٫۹ کیلووات ساعتی برای ترمز احیاکننده است که به خودرو ۲۶ کیلومتر ( ۱۶ مایل ) برد الکتریکی می دهد. [ ۵] این خودرو بسته به شرایط جاده دارای چهار حالت رانندگی است. حالت ها با دستگیره eManettino موجود روی فرمان تغییر می کنند.
حالت eDrive ماشین را فقط روی موتورهای الکتریکی اجرا می کند. حالت هیبریدی خودرو را هم بر روی موتور احتراق داخلی و هم بر روی موتورهای الکتریکی اجرا می کند و حالت پیش فرض خودرو است. در این حالت، کامپیوتر آنبورد خودرو ( که به آن منطق کنترل می گویند ) نیز در صورت ایده آل بودن شرایط، موتور را خاموش می کند تا در مصرف سوخت صرفه جویی شود و در عین حال به راننده اجازه می دهد دوباره موتور را روشن کند. حالت پرفورمنس موتور را برای شارژ باتری ها روشن نگه می دارد و ماشین را برای عملکرد بهینه پاسخگو نگه می دارد. حالت Qualify از پیشرانه با پتانسیل کامل خود استفاده می کند.
سیستم منطق کنترل از سه حوزه اصلی استفاده می کند: کنترل های ولتاژ بالا خودرو ( شامل باتری ها ) ، سیستم بردار گشتاور RAC - e ( کنترل محور چرخش - الکتریکی ) ، و MGUK همراه با موتور و جعبه دنده. [ ۶]
اس اف۹۰ استراداله به سه موتور الکتریکی مجهز است که خروجی ترکیبی ۲۲۰ اسب بخار متری ( ۱۶۲ کیلووات؛ ۲۱۷ اسب بخار ترمز ) [ ۷] را به موتور وی۸ توربوشارژ دوقلو با توان خروجی ۷۸۰ اسب بخار متری ( ۵۷۴ کیلووات؛ ۷۶۹ اسب بخار ) در ۷٬۵۰۰ دور در دقیقه اضافه می کند. [ ۸] قدرت کل این خودرو ۱٬۰۰۰ اسب بخار متری ( ۷۳۵ کیلووات؛ ۹۸۶ اسب بخار ) در ۸٬۰۰۰ دور در دقیقه[ ۹] [ ۱۰] و حداکثر گشتاور ۸۰۰ نیوتن متر ( ۵۹۰ پوند - فوت ) در ۶٬۰۰۰ دور در دقیقه است. [ ۱۱] [ ۱۲]
این موتور تکامل یافته واحد موجود در مدل های ۴۸۸ پیستا و اف۸ تریبوتو است. [ ۱۳] ظرفیت موتور اکنون با افزایش هر سوراخ سیلندر به ۸۸ میلیمتر ( ۳٫۴۶ اینچ ) ۴٫۰ لیتر ( ۳٬۹۹۰ سانتی متر مکعب ) است. ورودی و اگزوز موتور کاملاً اصلاح شده است. سرسیلندرهای موتور اکنون باریک تر شده اند و انژکتورهای سوخت مرکزی کاملاً جدید با فشار ۳۵۰ بار ( ۵٬۱۰۰ پوند بر اینچ مربع ) کار می کنند. مجموعه توربوشارژرها نسبت به سیستم اگزوز پایین تر است و موتور ۵۰ میلیمتر ( ۲٫۰ اینچ ) در شاسی پایین تر از سایر مدل های وی۸ موتور وسط قرار دارد تا مرکز ثقل پایین تری را حفظ کند. این موتور از یک چرخ فلایویل کوچک تر و یک منیفولد اگزوز اینکونل استفاده می کند. [ ۱۴]
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفاین خودرو دارای باتری لیتیوم یونی ۷٫۹ کیلووات ساعتی برای ترمز احیاکننده است که به خودرو ۲۶ کیلومتر ( ۱۶ مایل ) برد الکتریکی می دهد. [ ۵] این خودرو بسته به شرایط جاده دارای چهار حالت رانندگی است. حالت ها با دستگیره eManettino موجود روی فرمان تغییر می کنند.
حالت eDrive ماشین را فقط روی موتورهای الکتریکی اجرا می کند. حالت هیبریدی خودرو را هم بر روی موتور احتراق داخلی و هم بر روی موتورهای الکتریکی اجرا می کند و حالت پیش فرض خودرو است. در این حالت، کامپیوتر آنبورد خودرو ( که به آن منطق کنترل می گویند ) نیز در صورت ایده آل بودن شرایط، موتور را خاموش می کند تا در مصرف سوخت صرفه جویی شود و در عین حال به راننده اجازه می دهد دوباره موتور را روشن کند. حالت پرفورمنس موتور را برای شارژ باتری ها روشن نگه می دارد و ماشین را برای عملکرد بهینه پاسخگو نگه می دارد. حالت Qualify از پیشرانه با پتانسیل کامل خود استفاده می کند.
سیستم منطق کنترل از سه حوزه اصلی استفاده می کند: کنترل های ولتاژ بالا خودرو ( شامل باتری ها ) ، سیستم بردار گشتاور RAC - e ( کنترل محور چرخش - الکتریکی ) ، و MGUK همراه با موتور و جعبه دنده. [ ۶]
اس اف۹۰ استراداله به سه موتور الکتریکی مجهز است که خروجی ترکیبی ۲۲۰ اسب بخار متری ( ۱۶۲ کیلووات؛ ۲۱۷ اسب بخار ترمز ) [ ۷] را به موتور وی۸ توربوشارژ دوقلو با توان خروجی ۷۸۰ اسب بخار متری ( ۵۷۴ کیلووات؛ ۷۶۹ اسب بخار ) در ۷٬۵۰۰ دور در دقیقه اضافه می کند. [ ۸] قدرت کل این خودرو ۱٬۰۰۰ اسب بخار متری ( ۷۳۵ کیلووات؛ ۹۸۶ اسب بخار ) در ۸٬۰۰۰ دور در دقیقه[ ۹] [ ۱۰] و حداکثر گشتاور ۸۰۰ نیوتن متر ( ۵۹۰ پوند - فوت ) در ۶٬۰۰۰ دور در دقیقه است. [ ۱۱] [ ۱۲]
این موتور تکامل یافته واحد موجود در مدل های ۴۸۸ پیستا و اف۸ تریبوتو است. [ ۱۳] ظرفیت موتور اکنون با افزایش هر سوراخ سیلندر به ۸۸ میلیمتر ( ۳٫۴۶ اینچ ) ۴٫۰ لیتر ( ۳٬۹۹۰ سانتی متر مکعب ) است. ورودی و اگزوز موتور کاملاً اصلاح شده است. سرسیلندرهای موتور اکنون باریک تر شده اند و انژکتورهای سوخت مرکزی کاملاً جدید با فشار ۳۵۰ بار ( ۵٬۱۰۰ پوند بر اینچ مربع ) کار می کنند. مجموعه توربوشارژرها نسبت به سیستم اگزوز پایین تر است و موتور ۵۰ میلیمتر ( ۲٫۰ اینچ ) در شاسی پایین تر از سایر مدل های وی۸ موتور وسط قرار دارد تا مرکز ثقل پایین تری را حفظ کند. این موتور از یک چرخ فلایویل کوچک تر و یک منیفولد اگزوز اینکونل استفاده می کند. [ ۱۴]
wiki: فراری اس اف۹۰ استراداله