شورولت اس - ۱۰ ( به انگلیسی: Chevrolet S - 10 ) خودرویی است که از سال ۱۹۸۲ تا ۲۰۰۴ در ایالات متحده آمریکا و از سال ۱۹۹۵ تاکنون در برزیل تولید شده است. طراحی آن موتور جلو - چهار چرخ محرک بوده است.
تاریخچه شورولت اس ۱۰ در ایران
شورولت اس ده نسل یکم سال ۱۳۷۰ الی ۱۳۷۳ توسط شرکت ایران وانت و از گمرگ بندرعباس وارد شد. اغلب شورولت های اس ده در ایران چهارسیلندر هستند همراه با موتور ۲۵۰۰ سی سی ۸ سوپاپ مدل ۱۹۹۲ میلادی می باشند اغلب تک دیفرانسیل ( عقب ) و به صورت تک کابین و یک و نیم کابین می باشند. شورولت اس ۱۰ با حجم موتور ۲۸۰۰ سی سی و ۴۳۰۰ سی سی و ۶ سیلندر و دو دیفرانسیل و هم خانواده آن اس ده بلیزر استیشن و جمس جیمی اس ۱۵ استیشن دودرب و چهاردرب نیز در ایران وجود دارند ولی تعداد آنها محدود است که حدود ۲۰۰ اسب بخار و ۳۶۰ گشتاور نسخه ۴۳۰۰ سی سی آن است و گیربکس ۷۰۰ روی آنها نصب است و مدل آنها بین سالهای ۱۹۸۳ تا ۱۹۹۲ می باشد.
این ماشین در ایران هم اکنون دارای کلوب رسمی می باشد به آدرس اینستاگرام ( s10life. iran ) از امکانات رفاهی این وانت می توان به کولر، هیدرولیک فرمان، صندلی کودک ( اس ده یک و نیم کابین ) ، بیزر هشدار دهنده چراغ و کمربند و کلید و بازبودن درب، چراغ های زیرپا، چراغ هشدار شیفت دنده، ترمز پایی فوق العاده قوی، قابلیت دیاگ، امنیت فوق العاده بالا اتاق و شاسی و وزن حدود ۱۴۰۰ کیلوگرم اشاره کرد. این ماشین به شتاب فوق العاده و نرمی و هندلینگ عالی و استهلاک پایین قطعات معروف است. از جمله ایرادات این ماشین می توان به کاسه ای بودن چرخ های عقب، ضعف پوسته داشبورد، طراحی محل قرارگیری دلکو و کویل و پمپ بنزین اشاره کرد.
رنگهای وانت شورولت های اس ۱۰ موجود در ایران شامل رنگهای سفید، نوک مدادی، آبی روشن و متالیک و سرمه ای و قرمز می باشد. شورولت اس ۱چ بین سال های ۱۳۷۱ تا ۱۳۷۳ توسط شرکت ایران وانت عرضه شد و حدود قیمت آن ۱ میلیون تا ۲ میلیون بود. تعمیرگاه مرکزی آن میدان وثوق تهران بود. برآورد می گردد بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ وانت اس ۱۰ هنوز فعال باشند. مجموعاً ۱۲۵۰ دستگاه از گمرک بندرعباس وارد ایران شد.
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفتاریخچه شورولت اس ۱۰ در ایران
شورولت اس ده نسل یکم سال ۱۳۷۰ الی ۱۳۷۳ توسط شرکت ایران وانت و از گمرگ بندرعباس وارد شد. اغلب شورولت های اس ده در ایران چهارسیلندر هستند همراه با موتور ۲۵۰۰ سی سی ۸ سوپاپ مدل ۱۹۹۲ میلادی می باشند اغلب تک دیفرانسیل ( عقب ) و به صورت تک کابین و یک و نیم کابین می باشند. شورولت اس ۱۰ با حجم موتور ۲۸۰۰ سی سی و ۴۳۰۰ سی سی و ۶ سیلندر و دو دیفرانسیل و هم خانواده آن اس ده بلیزر استیشن و جمس جیمی اس ۱۵ استیشن دودرب و چهاردرب نیز در ایران وجود دارند ولی تعداد آنها محدود است که حدود ۲۰۰ اسب بخار و ۳۶۰ گشتاور نسخه ۴۳۰۰ سی سی آن است و گیربکس ۷۰۰ روی آنها نصب است و مدل آنها بین سالهای ۱۹۸۳ تا ۱۹۹۲ می باشد.
این ماشین در ایران هم اکنون دارای کلوب رسمی می باشد به آدرس اینستاگرام ( s10life. iran ) از امکانات رفاهی این وانت می توان به کولر، هیدرولیک فرمان، صندلی کودک ( اس ده یک و نیم کابین ) ، بیزر هشدار دهنده چراغ و کمربند و کلید و بازبودن درب، چراغ های زیرپا، چراغ هشدار شیفت دنده، ترمز پایی فوق العاده قوی، قابلیت دیاگ، امنیت فوق العاده بالا اتاق و شاسی و وزن حدود ۱۴۰۰ کیلوگرم اشاره کرد. این ماشین به شتاب فوق العاده و نرمی و هندلینگ عالی و استهلاک پایین قطعات معروف است. از جمله ایرادات این ماشین می توان به کاسه ای بودن چرخ های عقب، ضعف پوسته داشبورد، طراحی محل قرارگیری دلکو و کویل و پمپ بنزین اشاره کرد.
رنگهای وانت شورولت های اس ۱۰ موجود در ایران شامل رنگهای سفید، نوک مدادی، آبی روشن و متالیک و سرمه ای و قرمز می باشد. شورولت اس ۱چ بین سال های ۱۳۷۱ تا ۱۳۷۳ توسط شرکت ایران وانت عرضه شد و حدود قیمت آن ۱ میلیون تا ۲ میلیون بود. تعمیرگاه مرکزی آن میدان وثوق تهران بود. برآورد می گردد بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ وانت اس ۱۰ هنوز فعال باشند. مجموعاً ۱۲۵۰ دستگاه از گمرک بندرعباس وارد ایران شد.
wiki: شورلت اس ۱۰