شادی
/SAdi/
مترادف شادی: ابتهاج، انبساط، بهجت، خرمی، خوشحالی، سرور، شادمانی، فرح، مسرت، نزهت، نشاط، جشن، طرب، عشرت، عیش، بوزینه، میمون
متضاد شادی: اندوه، غم
معنی انگلیسی:
فرهنگ اسم ها
معنی: جشن، خوشحالی، سرور، وضع و حالت شاد، شاد بودن، ( در عرفان ) بسطی که پس از قبض برای سالک حاصل می شود، خوشحال، شادمانی
برچسب ها: اسم، اسم با ش، اسم دختر، اسم فارسی
لغت نامه دهخدا
از او بی اندهی بگزین و شادی با تن آسانی
به تیمار جهان دل را چرا بایدکه بخسانی.
رودکی.
بسا که مست در این خانه بودم و شادان چنانکه جاه من افزون بد از امیر و بیوک
کنون همانم و خانه همان و شهر همان
مرا نگویی کز چه شده ست شادی سوک.
رودکی.
آه از این جور بد زمانه شوم همه شادی او غمان آمیغ.
رودکی.
بسا خان کاشانه و خان غردبدو اندرون شادی و نوشخورد.
ابوشکور.
شادیت باد چندانک اندر جهان فراخاتو با نشاط و شادی بارنج و درد اعدا.
دقیقی.
دریغا میر بونصرا دریغاکه بس شادی ندیدی از جوانی
ولیکن رادمردان جهاندار
چو گل باشند کوته زندگانی.
دقیقی.
زن پار او چون بیابد بوق سر ز شادی کشد سوی عیوق.
منجیک.
هنوز از لبت شیر بوید همی دلت ناز و شادی بجوید همی.
فردوسی.
تهمتن چو گرز نیا رابدیددو لب کرد خندان و شادی گزید.
فردوسی.
او می خورد بشادی و کام دل دشمن نزار گشته و فرخسته.
ابوالعباس.
یارب چه جهان است این یارب چه جهان شادی به ستیر بخشد و غم به قبان.
صفار.
هر روزشادیی نو بنیاد و رامشی.زین باغ جنت آیین زین کاخ کرخ وار.
فرخی.
روزگار شادی آمد مطربان باید کنون گاه ناز و گاه راز و گاه بوس و گه عناق.
منوچهری.
همواره همیدون بسلامت بزیادی با دولت و با نعمت و با حشمت و شادی.
منوچهری.
بشادی داردل را تا توانی که بفزاید ز شادی زندگانی.
( ویس و رامین ).
خواستم این شادی بدل امیر برادر رسانیده آید که دانستم که سخت شادشود ( تاریخ بیهقی چ ادیب ص 69 ). و در علم غیب رفته است که در جهان در فلان بقعت مردی پیدا خواهد شد که از آن مرد بندگان او را راحت خواهد بود و ایمنی و در زندگانی از شادی و خرمی. ( ایضاً ص 92 ).بیشتر بخوانید ...
فرهنگ فارسی
۱ - خوشحالی شادمانی مسرت . ۲ - به سلامتی ( بهنگام نوشیدن باده به یاد عزیزی یا دوستی گویند ) : نغز گفت آن بت ترسا بچه باده پرست شادی روی کسی خور که صفایی دارد . ( حافظ ) ۳ - فرح . یا شادی ستاره . فرح کوکب . ۴ - ( اسم ) میمون بوزینه .
نام طایفه ای است
فرهنگ عمید
۲. (اسم ) [قدیمی] جشن.
فرهنگستان زبان و ادب
گویش مازنی
واژه نامه بختیاریکا
دانشنامه اسلامی
[ویکی فقه] شادی حالت مثبتی است که در انسان به وجود می آید و در مقابل غم و اندوه قرار دارد. در قرآن و روایات به شادی با اهداف الهی سفارش شده است.
آیات قرآن به صورت کلی به شادی پرداخته، اما احادیث به صورت مفصل و جزئی به شادی و اسباب آن اهتمام خاص نشان داده است.؛ لذا آیات قرآن درباره شادی دو دسته اند؛
← دعوت به شادی
احادیث معصومین که مفسر و مبین آیات الهی می باشد، معیار و ملاک شادی ها را بیان کرده است؛ مانند:حضرت علی (علیه السلام) می فرماید: «سرور المومن بطاعة ربّه و حزنه علی ذنبه»؛ شادی مؤمن به طاعت پروردگار می باشد و حزنش بر گناه و عصیان است.از پیامبر اسلام (صلی الله علیه وآله) سؤال شد: بهترین بندگان خدا چه کسانی هستند؟ فرمود: آن هایی هستند که وقتی نیکی می کنند، خوشحال می شوند و زمانی که بدی کردند، ناراحت هستند و طلب استغفار می کنند». امام صادق (علیه السلام) می فرماید: «شادی به سه خصلت است: وفاداری، رعایت حقوق دیگران، ایستادگی در گرفتاری ها و مشکلات». حضرت علی (علیه السلام) در نامه ای به عبدالله بن عباس می فرماید: شادی تو به خاطر احیای حق یا نابودی باطل باشد. همچنین در روایات شرایط و آداب شادی را بیان کردند. برای مثال آمده است: شادی همراه گناه و معصیت نباشد، همراه با اذیت و آزار نباشد، لهو نباشد و....
کاربرد فقهی
احکام شادی به مناسبت در باب های امر به معروف، قضاء و شهادات آمده است.از رسول خدا (صلی اللَّه علیه وآله ) نقل شده که فرمود: «هر کس مؤمنی را خوشحال کند، مرا خوشحال کرده است و هر کس مرا خوشحال کند، خدا را خوشحال نموده است». و نیز در سخنی دیگر فرمود: «محبوب ترین اعمال نزد خداوند (عزوجل)، شاد کردن مؤمنان است». همچنین از امام عسکری (علیه السّلام) نقل شده که فرمود: «اظهار سرور و شادمانی نزد فرد غمگین خلاف ادب است». شاد کردن مؤمن، مستحب است. قضاوت کردن در حالت دل مشغولی به چیزی که مانع تمرکز فکر و پراکندگی حواس می گردد، مانند خوشحالی از رخداد مشغول کننده دل، مکروه است. از جمله گناهان، اظهار شادی از اندوه مؤمن و ابراز ناراحتی از خوشحالی او است.
نتیجه بحث
...
آیات قرآن به صورت کلی به شادی پرداخته، اما احادیث به صورت مفصل و جزئی به شادی و اسباب آن اهتمام خاص نشان داده است.؛ لذا آیات قرآن درباره شادی دو دسته اند؛
← دعوت به شادی
احادیث معصومین که مفسر و مبین آیات الهی می باشد، معیار و ملاک شادی ها را بیان کرده است؛ مانند:حضرت علی (علیه السلام) می فرماید: «سرور المومن بطاعة ربّه و حزنه علی ذنبه»؛ شادی مؤمن به طاعت پروردگار می باشد و حزنش بر گناه و عصیان است.از پیامبر اسلام (صلی الله علیه وآله) سؤال شد: بهترین بندگان خدا چه کسانی هستند؟ فرمود: آن هایی هستند که وقتی نیکی می کنند، خوشحال می شوند و زمانی که بدی کردند، ناراحت هستند و طلب استغفار می کنند». امام صادق (علیه السلام) می فرماید: «شادی به سه خصلت است: وفاداری، رعایت حقوق دیگران، ایستادگی در گرفتاری ها و مشکلات». حضرت علی (علیه السلام) در نامه ای به عبدالله بن عباس می فرماید: شادی تو به خاطر احیای حق یا نابودی باطل باشد. همچنین در روایات شرایط و آداب شادی را بیان کردند. برای مثال آمده است: شادی همراه گناه و معصیت نباشد، همراه با اذیت و آزار نباشد، لهو نباشد و....
کاربرد فقهی
احکام شادی به مناسبت در باب های امر به معروف، قضاء و شهادات آمده است.از رسول خدا (صلی اللَّه علیه وآله ) نقل شده که فرمود: «هر کس مؤمنی را خوشحال کند، مرا خوشحال کرده است و هر کس مرا خوشحال کند، خدا را خوشحال نموده است». و نیز در سخنی دیگر فرمود: «محبوب ترین اعمال نزد خداوند (عزوجل)، شاد کردن مؤمنان است». همچنین از امام عسکری (علیه السّلام) نقل شده که فرمود: «اظهار سرور و شادمانی نزد فرد غمگین خلاف ادب است». شاد کردن مؤمن، مستحب است. قضاوت کردن در حالت دل مشغولی به چیزی که مانع تمرکز فکر و پراکندگی حواس می گردد، مانند خوشحالی از رخداد مشغول کننده دل، مکروه است. از جمله گناهان، اظهار شادی از اندوه مؤمن و ابراز ناراحتی از خوشحالی او است.
نتیجه بحث
...
wikifeqh: شادی
دانشنامه عمومی
شادی (آلبوم). شادی ( ایتالیایی: Allegria ) نخستین آلبوم استودیویی گروه موسیقی جیپسی کینگز است که در سال ۱۹۸۲ منتشر شد. این آلبوم و ماه آتشین آلبوم هایی متفاوت از بقیه آثار جیپسی کینگز بودند، چرا که موسیقی آن سنتی و بدون استفاده از آلات برقی بوده و تنها با گیتار، آواز و کف زدن اجرا شده اند.
wiki: شادی (آلبوم)
شادی (آلبوم ۱۹۹۰). شادی ( ایتالیایی: Allegria ) یک آلبوم گردآوری شده از گروه موسیقی جیپسی کینگز است که برای مخاطبان آمریکایی در سال ۱۹۹۰ منتشر شد. این آلبوم منتخبی از آهنگ های دو آلبوم شادی و ماه آتشین است.
wiki: شادی (آلبوم ۱۹۹۰)
شادی (روستا). شادی ( به ترکی آذربایجانی: Şada ) یک منطقهٔ مسکونی در جمهوری آذربایجان است که در شهرستان شاه بوز واقع شده است. [ ۱] شادی ۱۸۲ نفر جمعیت دارد. به آن شادا و شادی کند هم می گویند. [ ۲] [ ۳]
wiki: شادی (روستا)
شادی (فیلم ۱۹۹۷). شادی ( به تامیلی: Ullaasam ) و ( به انگلیسی: Joy ) فیلمی هندی محصول سال ۱۹۹۷ و به کارگردانی جی. دی - جری است. در این فیلم بازیگرانی همچون آجیت کومار، ویکرام، ماهسواری و سریویدیا ایفای نقش کرده اند.
wiki: شادی (فیلم ۱۹۹۷)
شادی (فیلم ۲۰۰۵). شادی ( به هندی: Ssukh ) فیلمی محصول سال ۲۰۰۵ و به کارگردانی کرتی آهوجا است. در این فیلم بازیگرانی همچون گوویندا، پریتی جانگیانی، چانکی پاندی، آرتی چهابریا، جکی شروف، پریم چوپرا، شارات ساکسنا ایفای نقش کرده اند.
wiki: شادی (فیلم ۲۰۰۵)
شادی (گروه موسیقی). شادِی ( به انگلیسی: Sade ) نام یک گروه موسیقی پر سابقه انگلیسی است. ( تلفظ صحیح نام گروه به صورت shah - day است ) .
این گروه که کار خود را در ۱۹۸۲ آغاز کرد، در سبک جاز آرامبخش ( Smooth Jazz ) و موسیقی نوین بزرگسالان ( Adult Contemporary ) آهنگسازی می کند.
شاده آدو، خواننده نیجریه ای - بریتانیایی گروه است.
این گروه هفت آلبوم کامل ارائه داده، که از این میان می توان آهنگ های زیر را مشهورترین آهنگ های این گروه دانست:
• Smooth operator
• Cherish the day
• No ordinary love
• Kiss of life
• Paradise
شادی تا کنون برنده جوایز متعددی از جمله جایزه گرمی شده است.
این گروه که کار خود را در ۱۹۸۲ آغاز کرد، در سبک جاز آرامبخش ( Smooth Jazz ) و موسیقی نوین بزرگسالان ( Adult Contemporary ) آهنگسازی می کند.
شاده آدو، خواننده نیجریه ای - بریتانیایی گروه است.
این گروه هفت آلبوم کامل ارائه داده، که از این میان می توان آهنگ های زیر را مشهورترین آهنگ های این گروه دانست:
• Smooth operator
• Cherish the day
• No ordinary love
• Kiss of life
• Paradise
شادی تا کنون برنده جوایز متعددی از جمله جایزه گرمی شده است.
wiki: شادی (گروه موسیقی)
شادی (مجموعه تلویزیونی). شادی ( انگلیسی: Happiness; کره ای: 해피니스; لاتین نویسی اصلاح شده: Haepiniseu ) یک مجموعهٔ تلویزیونی کره جنوبی با بازی هان هیو جو، پارک هیونگ - شیک و جو وو - جین است که توسط استودیو دراگون تولید شده است. این مجموعه یک تریلر آخرالزمانی است که در زمانی رخ می دهد که بیماری های عفونی به یک هنجار جدید تبدیل شده اند. [ ۲] این مجموعه از ۵ نوامبر تا ۱۱ دسامبر ۲۰۲۱، جمعه و شنبه ها ساعت ۲۲:۴۰ ( کی اس تی ) از تی وی ان برای ۱۲ قسمت روی آنتن رفت. [ ۳] [ ۴] همچنین برای استریم در ویکی، ویو و آی چی یی در مناطق منتخب در دسترس است. [ ۵]
این مجموعه در آینده ای نه چندان دور بیماری های عفونی که به هاری انسانی تبدیل شده اند، رخ می دهد. در یک آپارتمان تازه ساخت در شهری بزرگ که طبقات بالاتر آن برای فروش عمومی و طبقات پایین آن اجاره داده می شود، این مجموعه نشان دهندهٔ نبرد روانی ظریف و تمایز طبقاتی است که رخ می دهد.
• هان هیو جو در نقش یون سه - بوم
• پارک هیونگ - شیک در نقش جونگ یی - هیون
• جو وو - جین در نقش هان ته - سوک
• سو هیون - چول در نقش پدر یی - هیون[ ۶]
• جونگ جه - اون در نقش مادر یی - هیون[ ۶]
• لی جون - هیوک در نقش کیم جونگ - گوک، سوپروایز یی - هیون[ ۶]
• بک هیون - جین در نقش اوه جو - هیونگ، یک متخصص پوست[ ۷]
• هان دا - سول در نقش بو - رام، یک کارمند بازاد[ ۸]
• لی جی - ها در نقش جو جی - هی[ ۹]
• مون یه - وون در نقش وو سانگ - هی، یک متخصص پوست[ ۱۰]
• پارک هی - بن در نقش نا هیون - کیونگ، یک رمان نویس اینترنتی عاشقانه[ ۱۱]
• پارک هیونگ - سو در نقش کوک هه - سونگ، یو وکیل[ ۱۲]
• پارک جو - هی در نقش جی - سو، یک ستوان[ ۱۳]
• کیم یونگ - وونگ در نقش گو سه - کیو[ ۱۴]
• نا - چول در نقش نا سو - مین در نقش برادر نا هیون - کیونگ[ ۱۵]
• چا سون - به در نقش سون وو - جانگ، یک پاستور[ ۱۶]
• یو جی - یون در نقش زن سرهنگ هان ته - سوک[ ۱۷]
• لی جو - سونگ در نقش اندرو، کارمند شرکت نظافت[ ۱۸]
• هان جون - وو در نقش کیم سه - هون، روشنفکری که با پدر و مادر دیپلمات خود در سراسر جهان زندکی می کند[ ۱۹]
• کانگ هان - سام در نقش بی جی کیم دونگ - هیون[ ۲۰]
• به هه - سون در نقش اوه یون - اوک[ ۲۱]
• لی جون - هیوک در نقش کیم جونگ - کوک، یک کارآگاه[ ۲۲]
• هونگ سون - چانگ در نقش کیم هاک - جه[ ۲۲]
• لی جو - شیل در نقش جی سونگ - شیل[ ۲۲]
• جونگ وون - سون در نقش شین سو - یون[ ۲۲]
• جو جونگ - هیوک در نقش کیم سونگ - بوم[ ۲۲]
• سونگ جی - وو در نقش پارک سو - یون[ ۲۲]
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفاین مجموعه در آینده ای نه چندان دور بیماری های عفونی که به هاری انسانی تبدیل شده اند، رخ می دهد. در یک آپارتمان تازه ساخت در شهری بزرگ که طبقات بالاتر آن برای فروش عمومی و طبقات پایین آن اجاره داده می شود، این مجموعه نشان دهندهٔ نبرد روانی ظریف و تمایز طبقاتی است که رخ می دهد.
• هان هیو جو در نقش یون سه - بوم
• پارک هیونگ - شیک در نقش جونگ یی - هیون
• جو وو - جین در نقش هان ته - سوک
• سو هیون - چول در نقش پدر یی - هیون[ ۶]
• جونگ جه - اون در نقش مادر یی - هیون[ ۶]
• لی جون - هیوک در نقش کیم جونگ - گوک، سوپروایز یی - هیون[ ۶]
• بک هیون - جین در نقش اوه جو - هیونگ، یک متخصص پوست[ ۷]
• هان دا - سول در نقش بو - رام، یک کارمند بازاد[ ۸]
• لی جی - ها در نقش جو جی - هی[ ۹]
• مون یه - وون در نقش وو سانگ - هی، یک متخصص پوست[ ۱۰]
• پارک هی - بن در نقش نا هیون - کیونگ، یک رمان نویس اینترنتی عاشقانه[ ۱۱]
• پارک هیونگ - سو در نقش کوک هه - سونگ، یو وکیل[ ۱۲]
• پارک جو - هی در نقش جی - سو، یک ستوان[ ۱۳]
• کیم یونگ - وونگ در نقش گو سه - کیو[ ۱۴]
• نا - چول در نقش نا سو - مین در نقش برادر نا هیون - کیونگ[ ۱۵]
• چا سون - به در نقش سون وو - جانگ، یک پاستور[ ۱۶]
• یو جی - یون در نقش زن سرهنگ هان ته - سوک[ ۱۷]
• لی جو - سونگ در نقش اندرو، کارمند شرکت نظافت[ ۱۸]
• هان جون - وو در نقش کیم سه - هون، روشنفکری که با پدر و مادر دیپلمات خود در سراسر جهان زندکی می کند[ ۱۹]
• کانگ هان - سام در نقش بی جی کیم دونگ - هیون[ ۲۰]
• به هه - سون در نقش اوه یون - اوک[ ۲۱]
• لی جون - هیوک در نقش کیم جونگ - کوک، یک کارآگاه[ ۲۲]
• هونگ سون - چانگ در نقش کیم هاک - جه[ ۲۲]
• لی جو - شیل در نقش جی سونگ - شیل[ ۲۲]
• جونگ وون - سون در نقش شین سو - یون[ ۲۲]
• جو جونگ - هیوک در نقش کیم سونگ - بوم[ ۲۲]
• سونگ جی - وو در نقش پارک سو - یون[ ۲۲]
wiki: شادی (مجموعه تلویزیونی)
جدول کلمات
مترادف ها
ظرافت، شادی، خوش اندامی
شادی، طالع، سعادت، خرسندی، خوش وقتی، خوش بختی، سعد کوفی
شادی، خوشی، وجد
شادی، جشن، شادمانی، هلهله
شادی، خوشی، خوشدلی، خوشنودی، شادمانی، بشاشت، سبک روحی
شادی، خوشی، زیبایی، خوشحالی، سرور و نشاط، خوشی و نشاط، ساز و نواز، اسباب موسیقی، کامیابی
شادی، نشاط، خوشی، طرب، سرور، خوشحالی، عیش، شنگی
شادی، جست و خیز، جهش
شادی، شوخی، جست و خیز، وجد
شادی، وجد و سرور، شادمانی از فتح و ظفر
شادی، جشن و سرور
شادی، خوشی، ادب، عیش، مطبوع بودن
شادی، خوشی، مسرت
فارسی به عربی
پیشنهاد کاربران
شادی. شادمانی. جشن. جشن شادی.
شادی ، شاهِ دی مانند یا شاهِ دی چهره ( D: ) می باشد. یعنی مثل شاهِ خندان یا شاهِ دی صورت بودن ( D: )
به شکل حرف D دقت کنید که شباهت به لب و دهان خندان دارد. . .
به شکل حرف D دقت کنید که شباهت به لب و دهان خندان دارد. . .
من ندیم ناظمی هستم اسم خودم خیلی زیباست و 5 سال قبل از تولد دخترم اسمشو تعیین کردم و امروزم اسمشو شادی گذاشتم
خیلی حس خوبی دارم خداروشکر
خیلی حس خوبی دارم خداروشکر
من از این حقیقت شادم که از عشق و زندگی جاودانه برخوردارم. اما عشق و زندگی من بصورت متصل و پیوسته و خطی ( یعنی یکبار تولد یافتن و دیگر نمردن ) جاودانه نمی باشند بلکه منفصل یا منقطع و ناپیوسته و دایره وار و پشت سر هم و در طول همدیگر و هربار در مداری برتر و کمال یافته تر از مدار قبلی یا پیشین به شکل وادی به وادی یا منزل به منزل یا پله به پله و یا ایستگاه به ایستگاه تا رسیدن و یا بازگشتن به همان آفرینش سرمدی یا مبدئی و ازلی و ابدی همین واقعیت و طبیعت در سطح کمال ایده آل خوبی و زیبایی با کمیت و کیفیت بهشت برین و نه تا رسیدن به درگاه خدا . این آمدن از مبدء و شدنم در اینجا و رفتن یا بازگشتنم به مبدء در معاد بهمراه تار و پود های کثیر و فراوان و گوناگون و مفید محتوای این کیهان یا جهان از طریق گردش وقوع مه بانگ های هفتگانه و متوالی بر اثر نوسانات متوالی باز و بسته شدن یا انبساط و انقباض محتوای کیهان یا جهان صورت می پذیرد و نه از راه ها یا طریقه های دیگری از قبیل مهاجرت روان بین عالم ایده ها یا ماوراء طبیعت در بالا و عالم محسوسات یا طبیعت در پائین از دیدگاه افلاطون یا چرخیدن چرخه متافیزیکی ارسطو به شکل؛ ماقبل - طبیعت - مابعد در یک جهان قدیمی و غیر حادث و باز و بیکران از نوع جهان ارسطوئی یا گردش حلول روان یعنی تناسخ از دیدگاه هندوان و مصریان ( دو نوع تناسخ کاملا متفاوت ) یا مثل آمدن بابا آدم و ننه حوای موسا و ایسا و محمّد از بیرون بدرون این جهان پس از رانده شدن و طرد شان از باغ بهشت و آسمان و پیشگاه بیکران خداوند متعال و تبعید شان به روی کره زمین و بازگشت شان از طریق قبض یا جدایی روح بطور دائم از کالبد به اصطلاح مادی بهنگام فرا رسیدن لحظه مرگ و صعود و معراج آن در قالبی مثالی به عالم میانی تحت عنوان برزخ و الا آخر و یا پریدن جان از قفس تنگ خاکی و ترک این جهان به اصطلاح مادی و فانی و پرواز آن بطور شتابان بسوی جهان معنوی و باقی و پیوستن آن در آنجا به جان جانان و برخوردار شدنش از عشق و زندگی جاودان از دیدگاه شاعران و صوفیان و عارفان پارسی زبان.
... [مشاهده متن کامل]
تیکه خط واقعی و تجربی و آشکار و پیدا که همگی با آن آشناییم و کلیه پیشینیان هم با آن آشنایی داشته و آیندگان هم با آن مواجه خواهند شد، به شکل زیر :
《تولد - زندگی - مرگ 》
تنها و منزوی نمی باشد بلکه دارای قطعه خط همزاد و هم بازی و هم ارز و همگام و همراه خویش به شکل زیر می باشد: 《 مرگ - زندگی - تولد 》
مرگ در انتهای تیکه خط اول و در ابتدای تیکه خط دوم یکی اند و متصل به هم و هر دو از لحاظ حسی قابل تجربه اند و بخوبی می دانیم و مطلع هستیم که تجربه آن اجباریست و هیچگونه راه و روزنه و دریچه و چاره گریز و فرار از آن وجود ندارد. زندگی در تیکه خط اول همین زندگی دنیوی است که از لحظه بسته شدن نطفه در رحم مادر آغاز میگردد ( صرف نظر از بقیه موجودات زنده نباتی و حیوانی ) و در لحظه مرگ به پایان می رسد و طول آن برای افراد انسانی مختلف است. زندگی در تیکه دوم همان زندگی در کمال ایده آل خوبی و زیبایی با کمیت و کیفیت بهشت برین می باشد ، اما در قالب روئیاهای حقیقی و روشن بهمراه بر آورده شدن کلیه آرزو های نیک هر فرد انسانی و آنهم بطور مطلق مستقل از اعمال نیک و بد دنیوی و بدون کوچکترین تبعیض و استثنائی بین افراد انسانی. طول آن برای کلیه افراد انسانی در کلیه اعصار گذشته و حال و آینده از آغاز پیدایش روی کره زمین تا پایان انقراض کامل در منظومه شمسی و یا در گوشه ناچیزی از کهکشان راه شیری بطور مطلق مساوی می باشد، نه یک ثانیه کمتر و نه یک ثانیه بیشتر و همیشه مساوی خواهد بود با هفت دهر کیهانی یا هفت برابر طول عمر کلی کیهان یعنی هفت برابر فاصله زمانی بین دو وحدت دمایی محتوای کیهان در مرکز و وقوع دو مه بانگ متوالی. و آنهم نه یک یا دو یا سه یا صد و یا هزار و یکبار بلکه دقیقا به تعداد مدارات و مراتب و درجات مختلف و فراوان تکاملی بین دو حد ؛ یکی نهایت نقصان و امکان اخس و دیگری نهایت کمال و امکان اشرف در طول این حرکت کلی و این راه و سفر بسیار طولانی مقطعی و نزولی و صعودی محتوای کیهان یا جهان بین مبداء و معاد یعنی بین دو حالت بهشت برین متوالی و آنهم در محتوای هرکدام از گیتی ها یا کیهان ها و یا جهان های متناهی و مساوی و موازی و بیشمار بطور مطلقا یکسان و برابر. تولد در انتهای تیکه خط دوم همان تولد است در ابتدای تیکه خط اول ، با این تفاوت که همیشه در یک مرتبه و درجه تکاملی برتر از قبل اتفاق می افتد و لذا تولد دو باره از مادر محسوب می شود. نه تولد در عالم میانی تحت عنوان برزخ از دیدگاه دین اسلام و نه تولد دوباره از دیدگاه دین مسیحیت.
تعداد زندگی های دنیوی در این عالم و زیر سقف این آسمان و روی این کره زمین برای هر فرد انسانی به روش علمی و به زبان ریاضی برابر است با طول زمانی سفر بین مبدء و معاد ( البته علمی و نه دینی ) تقسیم بر طول عمر کلی کیهان یا دهر کیهانی و حاصل آن تقسیم بر عدد هفت ( ۷ ) .
چرا تقسیم بر هفت ؟
پیدا کردن جواب این سوال را به عهده خوانندگان گرامی و علاقه مند به محاسبه و استدلالات منطقی و عقلانی می سپارم .
... [مشاهده متن کامل]
تیکه خط واقعی و تجربی و آشکار و پیدا که همگی با آن آشناییم و کلیه پیشینیان هم با آن آشنایی داشته و آیندگان هم با آن مواجه خواهند شد، به شکل زیر :
《تولد - زندگی - مرگ 》
تنها و منزوی نمی باشد بلکه دارای قطعه خط همزاد و هم بازی و هم ارز و همگام و همراه خویش به شکل زیر می باشد: 《 مرگ - زندگی - تولد 》
مرگ در انتهای تیکه خط اول و در ابتدای تیکه خط دوم یکی اند و متصل به هم و هر دو از لحاظ حسی قابل تجربه اند و بخوبی می دانیم و مطلع هستیم که تجربه آن اجباریست و هیچگونه راه و روزنه و دریچه و چاره گریز و فرار از آن وجود ندارد. زندگی در تیکه خط اول همین زندگی دنیوی است که از لحظه بسته شدن نطفه در رحم مادر آغاز میگردد ( صرف نظر از بقیه موجودات زنده نباتی و حیوانی ) و در لحظه مرگ به پایان می رسد و طول آن برای افراد انسانی مختلف است. زندگی در تیکه دوم همان زندگی در کمال ایده آل خوبی و زیبایی با کمیت و کیفیت بهشت برین می باشد ، اما در قالب روئیاهای حقیقی و روشن بهمراه بر آورده شدن کلیه آرزو های نیک هر فرد انسانی و آنهم بطور مطلق مستقل از اعمال نیک و بد دنیوی و بدون کوچکترین تبعیض و استثنائی بین افراد انسانی. طول آن برای کلیه افراد انسانی در کلیه اعصار گذشته و حال و آینده از آغاز پیدایش روی کره زمین تا پایان انقراض کامل در منظومه شمسی و یا در گوشه ناچیزی از کهکشان راه شیری بطور مطلق مساوی می باشد، نه یک ثانیه کمتر و نه یک ثانیه بیشتر و همیشه مساوی خواهد بود با هفت دهر کیهانی یا هفت برابر طول عمر کلی کیهان یعنی هفت برابر فاصله زمانی بین دو وحدت دمایی محتوای کیهان در مرکز و وقوع دو مه بانگ متوالی. و آنهم نه یک یا دو یا سه یا صد و یا هزار و یکبار بلکه دقیقا به تعداد مدارات و مراتب و درجات مختلف و فراوان تکاملی بین دو حد ؛ یکی نهایت نقصان و امکان اخس و دیگری نهایت کمال و امکان اشرف در طول این حرکت کلی و این راه و سفر بسیار طولانی مقطعی و نزولی و صعودی محتوای کیهان یا جهان بین مبداء و معاد یعنی بین دو حالت بهشت برین متوالی و آنهم در محتوای هرکدام از گیتی ها یا کیهان ها و یا جهان های متناهی و مساوی و موازی و بیشمار بطور مطلقا یکسان و برابر. تولد در انتهای تیکه خط دوم همان تولد است در ابتدای تیکه خط اول ، با این تفاوت که همیشه در یک مرتبه و درجه تکاملی برتر از قبل اتفاق می افتد و لذا تولد دو باره از مادر محسوب می شود. نه تولد در عالم میانی تحت عنوان برزخ از دیدگاه دین اسلام و نه تولد دوباره از دیدگاه دین مسیحیت.
تعداد زندگی های دنیوی در این عالم و زیر سقف این آسمان و روی این کره زمین برای هر فرد انسانی به روش علمی و به زبان ریاضی برابر است با طول زمانی سفر بین مبدء و معاد ( البته علمی و نه دینی ) تقسیم بر طول عمر کلی کیهان یا دهر کیهانی و حاصل آن تقسیم بر عدد هفت ( ۷ ) .
چرا تقسیم بر هفت ؟
پیدا کردن جواب این سوال را به عهده خوانندگان گرامی و علاقه مند به محاسبه و استدلالات منطقی و عقلانی می سپارم .
چو شادی بکاهد ، بکاهد روان
خرد گردد اندر میان نا توان
فردوسی
خرد گردد اندر میان نا توان
فردوسی
انبساط خاطر
در زبان کوردی شایی به معنی عروسی است
شادی یکی از صفات خداوند متعال است که در طبیعت به ظهور رسیده است. غایت و نهایت حرکت و خیز و افت هرگونه شادی نباتی و حیوانی و انسانی به کمال شادی الهی در مبداء و معاد باز میگردد. خداوند متعال در نظام احسن
... [مشاهده متن کامل]
... [مشاهده متن کامل]
آفرینش مبدئی هر موجودی را که آفریده است، آنرا در نهایت کمال ایده آل شادی خلق نموده است و به هر موجودی این حق را اهداء نموده است که در پایان سیر و سلوک حیات های موقت دنیوی خویش دوباره به همان حالت کمال ایده آل شادی بهشتی مبدئی باز گردد. تفاسیری که تاکنون از پیمان یا عهد الست ( ال است ) پیشنهاد و ارائه گردیده اند، حقیقت ندارند. تفسیر صحیح و حقیقی آن عهد و پیمان ملکوتی این است که کلیه افراد انسانی صحیح و سالم در پایان سفر نزولی - صعودی هستی و ختم سلسله طویل حیات های دنیوی به همان حالت ملکوتی ؛ آسمانی و یا بهشتی اولیه در مبداء باز خواهند گشت بدون اینکه حتا یکی از ناچیز ترین آنان در گوشه و کناره های هستی گم و گول و مفقود و فنا شوند. خداوند متعال قبل از آغاز سفر و نزول حالت بهشتی هستی به هیچ انسانی وعده عذاب و جزای جهنمی نداده است. از ین لحاظ خیالمان راحت و خاطرمان جمع و مطمئن باد. ادیان و مذاهب بدون استثناء هرکدام از زمان پیدایش خود تاکنون نقش مانع و سد بر سر راه انسان بسوی شناخت خود و طبیعت و جهان و خداوند بازی کرده اند و در آینده هم همین نقش بازدارندگی را ایفاء خواهند نمود. انسان هیچگاه از طریق معارف دینی از قبیل آیات و روایات و احادیث به شناخت خود و خداوند نائل نخواهد گردید. لذا برای انسان بخصوص انسان دینی - مذهبی مفید و موثرتر خواهد بود که دین و مذهب را کنار بگذارد و از طریق شناخت و دانش علمی به خداوند بنگرد و بیاندیشد تا بتواند به شادی حقیقی دست یابد. شادی دینی اوهامی ست و نه حقیقی.
شادی در اصل شب دید است و شی و شیو و شید در اصل چهاردهم ماه است که قرص کامل ماه است، برای انسان باستانی ماه شب چهارده باعث نشاط و خوشحالی و جشن بوده و کلمه شودی یا شب دید با شادی تبدیل شده است.
کلمه شید به معنی درخشان است.
کلمه شید به معنی درخشان است.
در زبان اردو ، به معنی ازدواج
یعنی شادبودن خوشحال بودن
معنی میمون رو پاک کنین خواهشا اسم منم شادیه دیگه تو تلفظ میشه میمون ربطی به معنی اسم نداره
شادی اسم قشنگی ممنونم از مامانم که اسمم رو شادی گذاشته
به معنی زندگی عالی
به معنی شادمانی
به معنی زندگی جهان
به معنی شادمانی
به معنی زندگی جهان
اسم من شادیه
شادی اسم تک و قشنگیه
ولی اشکالش اینه که همه فک میکنن چون اسمم شادیه باید همیشه شاد باشم .
به معنی شادی و خوشحالی و جشن و. . .
شادی اسم تک و قشنگیه
ولی اشکالش اینه که همه فک میکنن چون اسمم شادیه باید همیشه شاد باشم .
به معنی شادی و خوشحالی و جشن و. . .
در زبان هندی به معنای عروسی و در زبان ایرانی هم به همون معناست منم اسمم شادیه و عاشقه اسمم هستم چون تکه
اسم شادی پر معنی ترین اسمه اسم من شادیه و از داشتن این اسم خوشحالم
شادی یعنی لذت بردن از زندگی
یعنی زندگی کردن
خوش بودن
خوب بودن حال دل
——————
شاد باشید همیشه : )
یعنی زندگی کردن
خوش بودن
خوب بودن حال دل
——————
شاد باشید همیشه : )
آوازخوان
شاد بودن یعنی سرزنده بودن
شادی زیبا ترین اسم جهان به معنی جشن و سرور است
شادی نام بسیار زیبایی است اسم من شادی هست واقعا این اسم رو دوست دارم و بهم انرژی میده ممنونم از پدر و مادرم
ب معنای شاد بودن
زندگی کردن
زندگی کردن
شادی ترجمان نشود. چون احوالی ست درونی. در کنار ما نشسته و با اندوه درهم است. حیّ بودن همان شادی ست، وَ ساکن در اندوه بسر می برد.
میمون - در شرق خراسان ( افغانستان ) کنونی.
شادی . ( در زبان اردو ) عروسی .
مشاهده ادامه پیشنهادها (١٠ از ٢٦)