سوپرسل ( به انگلیسی: SuperCell ) یک شرکت توسعه و ساخت بازی های موبایل ( اندروید و آی او اس ) است که در ژوئن سال ۲۰۱۰، در هلسینکی فنلاند توسط ایلکا پانانِن ( Ilkka Paananen ) تأسیس شد. نخستین بازی این شرکت یک بازی مرورگر به نام Gunshine بود. در سال ۲۰۱۱، سوپرسل توسعه بازی برای دستگاه های موبایل را آغاز کرد و از آن سال به بعد هر سال یک بازی جدید و آزمایشی منتشر می کند، که تاکنون پنج بازی به صورت جهانی منتشر شده است: هی دی، کلش آو کلنز، بوم بیچ، کلش رویال، براول استارز، بازی هایی فری میوم هستند و برای سوپرسل بسیار موفق بوده اند به طوری که دو بازی نخست این شرکت در سال ۲۰۱۳ درآمد ۲۲٫۴ میلیون دلاری روزانه داشتند. [ ۲] ۸۱٫۴٪ درصد از سهام این شرکت به مبلغ ۸٫۶ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۶ به شرکت چینی تنسنت فروخته شد و این شرکت حق تعیین استراتژی همهٔ بازی های سوپرسل را دارد. [ ۳]
قبل از سوپرسل، دو نفر از بنیانگذاران آن، میکو کودیسوجا ( Mikko Kodisoja ) و ایلکا پانانن Ilkka Paananen، در شرکت طراحی بازی های موبایل Sumea کار می کردند.
کودیسوجا در سال ۱۹۹۹ بنیانگذار Sumea شد و پانانن در سال ۲۰۰۰ به عنوان مدیر عامل شرکت استخدام شد. در سال ۲۰۰۳، این شرکت ۱/۲ میلیون یورو سود کسب کرد. در سال بعد، شرکت آمریکایی شکلات دیجیتال Sumea را خریداری نمود و دفتر مرکزی این شرکت را در فنلاند و پانانن را به عنوان مدیر اروپایی اش قرار داد. کودیسوجا، مدیر خلاق شرکت در سال ۲۰۱۰ شرکت را ترک کرد و کمی بعد پانانن نیز به او پیوست. [ ۴] شرکت سوپرسل تاسیس گذار
استراتژی کسب درآمد این شرکت فری میوم است که امکان راه اندازی و بازی برای کاربر رایگان است و سود خود را از طریق ریز پرداخت های درون بازی کسب می کند. هدف این شرکت تمرکز بر روی بازی های موفقی است که سالها محبوب بمانند. تمرکز بر روی درآمد نبوده است. به گفته مدیر اجرایی شرکت:[ ۵]
این واقعاً به همین سادگی است، فقط یک چیز عالی طراحی کنید، چیزی که کاربران آن را دوست داشته باشند.
شیوه های بازاریابی سوپرسل در طول زمان تغییرات زیادی کرده است. حجم تبلیغات ویدئویی شرکت در تلویزیون کشورهای هدف و همچنین یوتیوب بسیار زیاد است. فقط در یک مرحله بازاریابی بازی کلش آو کلنز، شرکت برای دیده شدن توسط ۱۱۸ میلیون نفر، ۹ میلیون دلار هزینه کرد. طبق گزارش روزنامه گاردین، تبلیغات کلش آو کلنز، محبوب ترین تبلیغ در طول مسابقات سوپربول بوده است. [ ۲۰]
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفقبل از سوپرسل، دو نفر از بنیانگذاران آن، میکو کودیسوجا ( Mikko Kodisoja ) و ایلکا پانانن Ilkka Paananen، در شرکت طراحی بازی های موبایل Sumea کار می کردند.
کودیسوجا در سال ۱۹۹۹ بنیانگذار Sumea شد و پانانن در سال ۲۰۰۰ به عنوان مدیر عامل شرکت استخدام شد. در سال ۲۰۰۳، این شرکت ۱/۲ میلیون یورو سود کسب کرد. در سال بعد، شرکت آمریکایی شکلات دیجیتال Sumea را خریداری نمود و دفتر مرکزی این شرکت را در فنلاند و پانانن را به عنوان مدیر اروپایی اش قرار داد. کودیسوجا، مدیر خلاق شرکت در سال ۲۰۱۰ شرکت را ترک کرد و کمی بعد پانانن نیز به او پیوست. [ ۴] شرکت سوپرسل تاسیس گذار
استراتژی کسب درآمد این شرکت فری میوم است که امکان راه اندازی و بازی برای کاربر رایگان است و سود خود را از طریق ریز پرداخت های درون بازی کسب می کند. هدف این شرکت تمرکز بر روی بازی های موفقی است که سالها محبوب بمانند. تمرکز بر روی درآمد نبوده است. به گفته مدیر اجرایی شرکت:[ ۵]
این واقعاً به همین سادگی است، فقط یک چیز عالی طراحی کنید، چیزی که کاربران آن را دوست داشته باشند.
شیوه های بازاریابی سوپرسل در طول زمان تغییرات زیادی کرده است. حجم تبلیغات ویدئویی شرکت در تلویزیون کشورهای هدف و همچنین یوتیوب بسیار زیاد است. فقط در یک مرحله بازاریابی بازی کلش آو کلنز، شرکت برای دیده شدن توسط ۱۱۸ میلیون نفر، ۹ میلیون دلار هزینه کرد. طبق گزارش روزنامه گاردین، تبلیغات کلش آو کلنز، محبوب ترین تبلیغ در طول مسابقات سوپربول بوده است. [ ۲۰]
wiki: سوپرسل