سوزان مری جیلیان تراورز ( زاده ۲۳ سپتامبر ۱۹۰۹ - درگذشته ۱۸ دسامبر ۲۰۰۳ ) پرستار و راننده آمبولانس بریتانیایی بود که در طول جنگ جهانی دوم در صلیب سرخ فرانسه خدمت می کرد. [ ۱] او بعداً تنها زنی شد که در لژیون خارجی فرانسه نام نویسی کرد و در طول جنگ اول هندوچین نیز در هندوچین فرانسه خدمت کرد.
تراورز در کنزینگتون به دنیا آمد و سالهای اولیه خود را در انگلستان گذراند، او دختر فرانسیس ایتون تراورز، آدمیرال نیروی دریایی پادشاهی بریتانیا و النور کاترین بود. [ ۲]
در آغاز جنگ جهانی دوم، تراورز به عنوان پرستار به صلیب سرخ فرانسه پیوست. بعدها، او در سال ۱۹۳۹ راننده آمبولانس با نیروی اعزامی فرانسه به فنلاند رفت. [ ۳] پس ازنبرد فرانسه، او به لندن رفت و به فرانسوی های آزاد تحت رهبری شارل دو گل پیوست. در سال ۱۹۴۲، او در جریان لشکرکشی سوری لبنانی، که طی آن نیروهای متفقین به سوریه و لبنان حمله کردند و سوریه و لبنان را از فرانسوی های ویشی گرفتند، او در تیپ ۱۳ نیمه لژیون خارجی به عنوان راننده افسر پزشکی خدمت کرد و در آنجا لقب «خانم» را به دست آورد. [ ۳]
نیمی از تیپ ۱۳ در تیپ ۱ از لشکر ۱ آزاد فرانسه به فرماندهی سرهنگ ماری پیر کونیگ ادغام شد. تراورز به عنوان راننده وی منصوب شد. و ایندو وارد رابطه عاشقانه ای شدند. [ ۳]
در ماه مه ۱۹۴۲، اولین تیپ آزاد فرانسوی در بیر حکیم ، انتهای جنوبی خط ارتش هشتم بریتانیا در غزاله در لیبی مستقر شد. همان طور که ارتش پانزر آفریقا برای حمله به خط بریتانیا آماده می شد، کونیگ دستور داد همه زنان از منطقه خارج شوند. نیروهای محور در ۲۶ مه حمله کردند و نبرد غزاله و نبرد بئر حکیم آغاز کردند. اندکی بعد، تراورز به کاروانی در قسمت عقب ملحق شد و کونیگ به او اجازه داد تا به بئر حکیم بازگردد، زیرا به نظر می رسید حمله نیروهای محور شکست خورده بود. طی دو هفته بعد، نیروهای محور به حملات خود ادامه داد و بئر حکیم را به شدت گلوله باران و بمباران کرد. در طول بمباران، یک گلوله به سقف ماشین کونیگ اصابت کرد. تراورس با کمک یک راننده ویتنامی بلافاصله در محل حادثه آن را تعمیر کرد.
ساعت ۱۰:۳۰ در ۱۱ ژوئن، ستون وی وارد خطوط بریتانیا شد. خودروی تراورس یازده سوراخ گلوله داشت، [ ۳] که یک کمک فنر از بین رفته بود و ترمزها غیرقابل استفاده بودند.
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفتراورز در کنزینگتون به دنیا آمد و سالهای اولیه خود را در انگلستان گذراند، او دختر فرانسیس ایتون تراورز، آدمیرال نیروی دریایی پادشاهی بریتانیا و النور کاترین بود. [ ۲]
در آغاز جنگ جهانی دوم، تراورز به عنوان پرستار به صلیب سرخ فرانسه پیوست. بعدها، او در سال ۱۹۳۹ راننده آمبولانس با نیروی اعزامی فرانسه به فنلاند رفت. [ ۳] پس ازنبرد فرانسه، او به لندن رفت و به فرانسوی های آزاد تحت رهبری شارل دو گل پیوست. در سال ۱۹۴۲، او در جریان لشکرکشی سوری لبنانی، که طی آن نیروهای متفقین به سوریه و لبنان حمله کردند و سوریه و لبنان را از فرانسوی های ویشی گرفتند، او در تیپ ۱۳ نیمه لژیون خارجی به عنوان راننده افسر پزشکی خدمت کرد و در آنجا لقب «خانم» را به دست آورد. [ ۳]
نیمی از تیپ ۱۳ در تیپ ۱ از لشکر ۱ آزاد فرانسه به فرماندهی سرهنگ ماری پیر کونیگ ادغام شد. تراورز به عنوان راننده وی منصوب شد. و ایندو وارد رابطه عاشقانه ای شدند. [ ۳]
در ماه مه ۱۹۴۲، اولین تیپ آزاد فرانسوی در بیر حکیم ، انتهای جنوبی خط ارتش هشتم بریتانیا در غزاله در لیبی مستقر شد. همان طور که ارتش پانزر آفریقا برای حمله به خط بریتانیا آماده می شد، کونیگ دستور داد همه زنان از منطقه خارج شوند. نیروهای محور در ۲۶ مه حمله کردند و نبرد غزاله و نبرد بئر حکیم آغاز کردند. اندکی بعد، تراورز به کاروانی در قسمت عقب ملحق شد و کونیگ به او اجازه داد تا به بئر حکیم بازگردد، زیرا به نظر می رسید حمله نیروهای محور شکست خورده بود. طی دو هفته بعد، نیروهای محور به حملات خود ادامه داد و بئر حکیم را به شدت گلوله باران و بمباران کرد. در طول بمباران، یک گلوله به سقف ماشین کونیگ اصابت کرد. تراورس با کمک یک راننده ویتنامی بلافاصله در محل حادثه آن را تعمیر کرد.
ساعت ۱۰:۳۰ در ۱۱ ژوئن، ستون وی وارد خطوط بریتانیا شد. خودروی تراورس یازده سوراخ گلوله داشت، [ ۳] که یک کمک فنر از بین رفته بود و ترمزها غیرقابل استفاده بودند.

wiki: سوزان تراورز