سفیانی و نشانه های ظهور

دانشنامه اسلامی

[ویکی نور] سفیانی و نشانه های ظهور ترجمه ای است از کتاب السفیانی و علامات الظهور اثر محمد فقیه که به اهتمام آقای سید شاهپور حسینی صورت گرفته است.
اثر، تحقیقی در زمین ظهور، اهداف و فعالیّت های سفیانی، زمینه سازان قیام مهدی«عج» و نشانه های ظهور می باشد.
مؤلف انگیزه خود را برای نگارش اثر این گونه توصیف می کند: «برخی از پژوهش گران، نشانه های درست و نادرست را با هم درآمیخته و این گونه این راه را کورکورانه می پیمایند و به گمان خود بر حق اند و کاری نیک انجام می دهند و دیگر این که برخی از فتنه جویان و فریب کاران با کارها و گفته هایشان تصمیم به سلب ایمان از مردم گرفته اند و ایشان نشانه ها و علامت های دروغین و جعلی را در جهت اهداف و امیال و خواسته های مذهب خود آورده اند.» به خاطر این دو جهت مولف این پژوهش را تقدیم این دو گروه نموده و از درگاه خداوند عزّوجّل امیدوار است که آن را به مثابه نوری قرار دهد که حقّ-جویان با آن هدایت شوند.
محمد فقیه در مباحث مقدّماتی (فصل اوّل)، به طور ضمنی به توجیه سازمان و روش خود بطور صریح پرداخته و معتقد است که وعده ظهور موعود، یکی از برجسته ترین حوادثی است که ادیان آسمانی پیش بینی کرده اند. این حادثه آن قدر اهمیّت دارد که نشانه های آن نیز برای مردم بازگو شده است و سفیانی یکی از این نشانه هاست که علائم قیام سفیانی و صفات و ویژگی های آن هم در آخرالزمان نیز ذکر شده است و دیگر نشانه های بزرگ ظهور، همچون ندای آسمانی و صیحه نیز بخشی از ابعاد این رخداد پراهمیّت است که مولف تمام این نشانه ها را طی چهار فصل مطرح و این فصول هر کدام از بخش های متعددی (15 بخش) تشکیل شده است.
محور بررسی های علمی در این اثر، سخنان پیامبر اکرم«ص» و امامان معصوم«ع» می باشد که روش نقلی می باشد. و نویسنده در لابلای فصل ها، اسناد و متن روایات بسیاری را با استفاده از قواعد اصولی و رجالی، اصلاح و جرح و تعدیل نموده است. مؤلف بحث خود را این گونه آغاز می کند، آیا اصل و مبنا در اخبار نشانه های ظهور حتمیّت و قطعیّت وقوع امری است که خبر آن را بازگو می کند یا اصل در آن موقوف و معلق بودن است؟ و نگارنده معتقد است که اصل در این نوع از اخبار، موقوف و معلّق بودن است، به شرطی که قرینه متصل یا منفصلی دال بر حتمیّت وقوع آن خبر وجود نداشته باشد. و خبر قیام سفیانی از این گونه اخبار می باشد که اشاره به حتمیّت آن شده است و بداء در آن حاصل نمی شود.

[ویکی فقه] سفیانی و نشانه های ظهور (کتاب). سفیانی و نشانه های ظهور ترجمه ای است از کتاب السفیانی و علامات الظهور. اثر، تحقیقی در زمین ظهور، اهداف و فعالیت های سفیانی، زمینه سازان قیام مهدی «عج» و نشانه های ظهور می باشد.
مؤلف انگیزه خود را برای نگارش اثر این گونه توصیف می کند: «برخی از پژوهش گران، نشانه های درست و نادرست را با هم درآمیخته و این گونه این راه را کورکورانه می پیمایند و به گمان خود بر حق اند و کاری نیک انجام می دهند و دیگر این که برخی از فتنه جویان و فریب کاران با کارها و گفته هایشان تصمیم به سلب ایمان از مردم گرفته اند و ایشان نشانه ها و علامت های دروغین و جعلی را در جهت اهداف و امیال و خواسته های مذهب خود آورده اند.» به خاطر این دو جهت مولف این پژوهش را تقدیم این دو گروه نموده و از درگاه خداوند عزوجل امیدوار است که آن را به مثابه نوری قرار دهد که حق- جویان با آن هدایت شوند.
ساختار کتاب
محمد فقیه در مباحث مقدماتی (فصل اول)، به طور ضمنی به توجیه سازمان و روش خود بطور صریح پرداخته و معتقد است که وعده ظهور موعود، یکی از برجسته ترین حوادثی است که ادیان آسمانی پیش بینی کرده اند. این حادثه آن قدر اهمیت دارد که نشانه های آن نیز برای مردم بازگو شده است و سفیانی یکی از این نشانه هاست که علائم قیام سفیانی و صفات و ویژگی های آن هم در آخرالزمان نیز ذکر شده است و دیگر نشانه های بزرگ ظهور، همچون ندای آسمانی و صیحه نیز بخشی از ابعاد این رخداد پراهمیت است که مولف تمام این نشانه ها را طی چهار فصل مطرح و این فصول هر کدام از بخش های متعددی (۱۵ بخش) تشکیل شده است. محور بررسی های علمی در این اثر، سخنان پیامبر اکرم «ص» و امامان معصوم «ع» می باشد که روش نقلی می باشد. و نویسنده در لابلای فصل ها، اسناد و متن روایات بسیاری را با استفاده از قواعد اصولی و رجالی، اصلاح و جرح و تعدیل نموده است. مؤلف بحث خود را این گونه آغاز می کند، آیا اصل و مبنا در اخبار نشانه های ظهور حتمیت و قطعیت وقوع امری است که خبر آن را بازگو می کند یا اصل در آن موقوف و معلق بودن است؟ و نگارنده معتقد است که اصل در این نوع از اخبار، موقوف و معلق بودن است، به شرطی که قرینه متصل یا منفصلی دال بر حتمیت وقوع آن خبر وجود نداشته باشد. و خبر قیام سفیانی از این گونه اخبار می باشد که اشاره به حتمیت آن شده است و بداء در آن حاصل نمی شود. روش بررسی اخبار که مؤلف در این پژوهش آن را دنبال می کند، همان آقای خویی «ره» در تنقیح المقال و بزرگان دیگر این فن می باشد. از ویژگی های این اثر آن است که مؤلف نوع روایت را از جهت صحیح، حسن و موثق و انواع دیگر برای خواننده یا ملاکی که در مباحث مقدماتی روشن نموده است، تعیین می نماید دیگر از ویژگی ها اینکه منابع روایت را به طور کامل با اسناد آن نقل و به بررسی آن می پردازد.
گزارش محتوا
فصل دوم، وقوع جنگ جهانی، پیدا شدن پرچم اهل مغرب، ترک، روم، شام، ظهور یمانی و ظهور خراسانی را از علائم قیام سفیانی در آخرالزمان مطرح می کند. سپس صفات و ویژگی های سفیانی، جنگ مشهور قرقیسیا (بین عراق و شام) و فعالیت های تخریبی در فصول سوم و چهارم ذکر می شود. فصل پنجم به شمردن علائم و نشانه های بزرگ ظهور که عبارت از ندای آسمانی و صیحه، خسوف و کسوف در زمان غیر طبیعی، فرو رفتن در سرزمین بیدا (خسف) و شهادت نفس زکیه می باشد. مؤلف با استفاده از روایات، هر کدام از این نشانه ها را به طور کامل مورد بررسی و نظر خود را اعلام می نماید.
وضعیت کتاب
...

پیشنهاد کاربران

#سفیانی
نام وی #عثمان_بن_عَنبَسه ذکر شده
که البته نام فرزندِ پسر پنجم #ابوسفیان
نیز بوده . . .
سفیانی #سفید_پوست و #مو_بور است
#چشم_آبی_کبود و #چشم_زاغ است
#قدبلند و #پوست_صورت_قرمز است و
...
[مشاهده متن کامل]

اثر #آبِله در چهره او مشخص است
و #صلیب_بر_گردن خود می آویزد . . .
هرگز #خدا را نپرستیده و #مکّه را ندیده
سفیانی #بدترین_بندگان_خدا ست
#همسر ش را #زنده_به_گور میکند
تا محل #مخفیگاه او را فاش نکند
خروج سفیانی همزمان با #یمانی و #خراسانی
در یک روز #جمعه در اواسط ماه #رجب است
وی با بیعت ۷ یار هم قسم خود ،
از #وادی_یابس در نزدیکی ( أندرا ؟ )
که #بیابانی_خشک_و_لم_یزرع
در مرز میان #سوریه و #اردن است
با #پرچم_سرخ خروج میکند و با حمله به
#دمشق و فتح آن ، #پرچم_های_سیاه را
به #پرچم_های_سرخ مبدل میسازد ؟
بر #منبر_مسجد_اموی نشسته
و چنین سخن میراند :
خداوندا انتقام خونم را میخواهم ،
اگرچه در آتش جهنم بِرَوَم !
اول انتقام ، بعد آتش !
با #شیعیان بیشترین #دشمنی را دارد و
از #روز_صیحه در ماه #رمضان به بعد ،
هر کسی را که نام #محمد ، #علی ،
#حسن ، #حسین ، #جعفر ، #موسی ،
#فاطمه ، #زینب ، #رقیه ، #سکینه ،
#خدیجه و #مریم داشته باشد
به قتل خواهد رساند ! تا جاییکه
افرادش را به شهرها می فرستد تا
#کودکان_خردسال را جمع آوری کنند و
در حضور او در #روغن_زیتون بجوشانند !
سفیانی پس از تسخیر پنج سرزمین ،
شاملِ دمشق و #اردن و #حمص و
#قنیسرین ( حلب؟ ) و #فلسطین ؛ و
پیروزی بر #اصحب و #ابقع
در #نبرد_قرقیسیا و پیروزی بر #شیصبانی
در #عراق و کشتن وی در دمشق ،
سرانجام پس از #۹_ماه_حکومت ،
در ماه #ربیع_الثانی در #نبرد_آرماگدون
در #دشت_ارمجدون در شمال فلسطین
از سپاهیان #حضرت_مهدی_عج
شکست خواهد خورد
و در ساحل #دریاچه_طبریه
گردن زده خواهدشد.

باسلام
لطفا تاملی نیز در قرآن کریم سوره دخان آیات ( ۱۰تا۱۶ ) بخصوص تفسیر آیت ا. . . مکارم شیرازی داشته باشیم در روایتی از امیر المومنین ع که رسول خدا ص فرمود. .

بپرس