ریچارد مایر ( به انگلیسی: Richard Meier ) زادهٔ ( ۱۲ اکتبر ۱۹۳۴ ) یک هنرمند انتزاعی و معمار است که در طراحی های هندسی او استفاده از رنگ سفید برجسته است. برندهٔ جایزهٔ معماری پریتزکر در سال ۱۹۸۴ مایر ساختمان های به یاد ماندنی متعددی را طراحی کرده است از جمله موزهٔ هنرهای معاصر بارسلونا و مرکز گتی در لس آنجلس.
مایر در یک خانوادهٔ یهودی به دنیا آمد. بزرگترین پسر از سه پسر جروم مایر عمده فروش شراب و فروشندهٔ مشروب و کرولاین کلتن بیچر در نیوآرک نیوجرسی. او در نزدیک ترین مپل وود بزرگ شد و در دبیرستان کلمبیا تحصیل کرد. او مدرک لیسانس معماری از دانشگاه کرنل را در سال ۱۹۵۷ دریافت کرد. بعد از فارغ التحصیلی مایر به اسرائیل، یونان، آلمان، فرانسه، دانمارک، فنلاند و ایتالیا و … برای ارتباط با معماران دیگر سفر کرد. مایر همچنین دومین پسر خالهٔ پیتر آیزنمن معمار نظریه پرداز و عضو نیویورک فایو بود.
در نیویورک مایر برای شرکت اسکیدمور اوینگز و مریل مدت کوتاهی در سال ۱۹۵۹ کار کرد و بعد برای مارسل برور مدت سه سال قبل از شروع فعالت های شخصی خودش در سال ۱۹۶۳ . . در سال ۱۹۷۲ او به عنوان یکی از اعضای نیویورک فایو گروهی از معماران مدرن گرا مایر پیتر آیزنمن مایکل گریوز چارلز گواتمی و جان هیدوک معرفی شد. در اوایل کارش مایر با هنرمندانی مانند فرانک استلا که نقاش بود و ساختارهای مورد علاقه اش که سفید هندسی بودند کار کرد. مایر در ابتدا به طور قابل توجهی برای طراحی عمارت های متنوع به علاوهٔ انجمن ادبی در نیو هارمونی ایندیانا ( ۱۹۷۹ ) و موزهٔ هنرهای زیبا در آتلانتا جورجیا ( ۱۹۸۳ ) شهرت یافت.
اگرچه که برای سال های زیادی مایر یکه معمار تحسین شده بود طراحی او برای گتی سنتر یک مجموعه بزرگ در لس آنجلس، کالیفرنیا، که در سال ۱۹۹۷ افتتاح شد، شهرت او را افزایش داد. بعضی از مأموریت های قابل ذکر دیگر او شامل موزه هایی مانند موزهٔ هنرهای معاصر بارسلونا در اسپانیا ( ۱۹۵۹ ) و در پالی سنتر برای رسانه در بورلی هیلز، کالیفرنیا ( ۱۹۹۶ ) ؛ ساختمان شهرداری در هاگو، لهستان ( ۱۹۹۵ ) و ساختمان شهرداری سان خوزه ( ۲۰۰۷ ) ؛ ساختمان های تجاری شامل نوسازی برج شهر یواگ جمهوری چک ( ۲۰۰۸ ) و ساختمان های اقامتی به عنوان مثال ۱۷۳ و ۱۷۶ خیابان پری.
در دهکدهٔ غربی منهتن ( ۲۰۰۲ ) و Meier on Rothschild در در تل آویو، اسرائیل ( ۲۰۱۵ ) امروزه ریچارد مایر و شرکای معمار دفاتری در نیویور و لس آنجلس با پروژه های کنونی گرفته از چین و تل آویو تا پاریس و هامبورگ دارند.
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفمایر در یک خانوادهٔ یهودی به دنیا آمد. بزرگترین پسر از سه پسر جروم مایر عمده فروش شراب و فروشندهٔ مشروب و کرولاین کلتن بیچر در نیوآرک نیوجرسی. او در نزدیک ترین مپل وود بزرگ شد و در دبیرستان کلمبیا تحصیل کرد. او مدرک لیسانس معماری از دانشگاه کرنل را در سال ۱۹۵۷ دریافت کرد. بعد از فارغ التحصیلی مایر به اسرائیل، یونان، آلمان، فرانسه، دانمارک، فنلاند و ایتالیا و … برای ارتباط با معماران دیگر سفر کرد. مایر همچنین دومین پسر خالهٔ پیتر آیزنمن معمار نظریه پرداز و عضو نیویورک فایو بود.
در نیویورک مایر برای شرکت اسکیدمور اوینگز و مریل مدت کوتاهی در سال ۱۹۵۹ کار کرد و بعد برای مارسل برور مدت سه سال قبل از شروع فعالت های شخصی خودش در سال ۱۹۶۳ . . در سال ۱۹۷۲ او به عنوان یکی از اعضای نیویورک فایو گروهی از معماران مدرن گرا مایر پیتر آیزنمن مایکل گریوز چارلز گواتمی و جان هیدوک معرفی شد. در اوایل کارش مایر با هنرمندانی مانند فرانک استلا که نقاش بود و ساختارهای مورد علاقه اش که سفید هندسی بودند کار کرد. مایر در ابتدا به طور قابل توجهی برای طراحی عمارت های متنوع به علاوهٔ انجمن ادبی در نیو هارمونی ایندیانا ( ۱۹۷۹ ) و موزهٔ هنرهای زیبا در آتلانتا جورجیا ( ۱۹۸۳ ) شهرت یافت.
اگرچه که برای سال های زیادی مایر یکه معمار تحسین شده بود طراحی او برای گتی سنتر یک مجموعه بزرگ در لس آنجلس، کالیفرنیا، که در سال ۱۹۹۷ افتتاح شد، شهرت او را افزایش داد. بعضی از مأموریت های قابل ذکر دیگر او شامل موزه هایی مانند موزهٔ هنرهای معاصر بارسلونا در اسپانیا ( ۱۹۵۹ ) و در پالی سنتر برای رسانه در بورلی هیلز، کالیفرنیا ( ۱۹۹۶ ) ؛ ساختمان شهرداری در هاگو، لهستان ( ۱۹۹۵ ) و ساختمان شهرداری سان خوزه ( ۲۰۰۷ ) ؛ ساختمان های تجاری شامل نوسازی برج شهر یواگ جمهوری چک ( ۲۰۰۸ ) و ساختمان های اقامتی به عنوان مثال ۱۷۳ و ۱۷۶ خیابان پری.
در دهکدهٔ غربی منهتن ( ۲۰۰۲ ) و Meier on Rothschild در در تل آویو، اسرائیل ( ۲۰۱۵ ) امروزه ریچارد مایر و شرکای معمار دفاتری در نیویور و لس آنجلس با پروژه های کنونی گرفته از چین و تل آویو تا پاریس و هامبورگ دارند.
wiki: ریچارد مایر