رودی بیرون از باغ بهشت ( ترجمه نادرست:رودی از باغ بهشت ) ( به انگلیسی: River out of Eden ) با زیرعنوان «نگرش داروینی حیات»، کتاب علمی برای عموم است که توسط ریچارد داوکینز در سال ۱۹۹۵ نوشته شده است. کتاب دربارهٔ فرگشت داروینی است، و شامل خلاصه هایی از بخش های کتاب های پیشین داوکینز چون ژن خودخواه، فنوتیپ گسترش یافته و ساعت ساز نابینا است.
این کتاب از سری کتاب های مهارت دانش است و کوتاه ترین کتاب داوکینز به شمار می رود. تصویرگری کتاب توسط همسر ریچارد داوکینز، لالا وارد انجام شده است. او برای نام کتاب از کتاب پیدایش ۲:۱۰ دربارهٔ باغ بهشت الهام گرفته است.
عبارت ( out of ) در اینجا به معنای بیرون از می باشد نه به معنای از؛ زیرا داوکینز درصدد تبیین این مدعاست که سازنده اساس حیات رودخانه جاری ژن ها در موجودات زنده است و نه خلقت.
رودخانه ای از بهشت شامل پنج بخش است.
داوکینز کتاب را با نکته ای شگفت انگیز، ولی واقعی دربارهٔ اندامگان آغاز می کند: حتی یکی از اجداد ما پیش از رسیدن به سن بلوغ و آوردن حداقل یک بچه نمرده است. در جهانی که بیشتر جانداران پیش از تولید مثل می میرند، نوادگان فراوانند، ولی نیاکان اندکند. ولی همگی ما می توانیم ادعا کنیم که از زنجیرهٔ موفقی از نیاکان به سوی قبل تا زمان اولین تک سلولی ها هستیم. [ ۱]
زمانیکه دودمان انسان را به سوی گذشته در نظر می گیریم، بسیاری از مردم آن را به شکل پدر و مادر، پدربزرگ و مادربزرگ و الی آخر در نظر می گیرند. و همین را برای اعقاب چون فرزندان، نوه ها و… نیز تعمیم می دهند. داوکینز نشان می دهد که این طرز فکر گمراه کننده است. اگر به این شکل باشد در درخت خانوادگی شمار نیاکان و نوادگان به طور تصاعدی زیاد خواهد شد، و در چند نسل شمار نیاکان به تریلیون تریلیون خواهد رسید.
در این محاسبهٔ ساده به این مسئله توجه نشده که در واقع هر ازدواجی در میان پسرعمو یا دخترعموهای دور از هم است که شاید شامل پسرعموی درجه دو، درجه چهار، درجه شش و الی آخر باشند. شجرهٔ خانوادگی در واقع به شکل یک درخت نیست، بلکه شبیه یک گراف است. راه بهتر برای اندیشیدن دربارهٔ نیاکان به شکل ژن های در جریان یک روخانهٔ زمان است.
زمینهٔ اصلی بخش سوم، از کتاب دیگر خود داوکینز، به نام ساعت ساز نابینا وام گرفته است. این بخش نشان می دهد که چگونه فرایند تدریجی، پیوسته و انباشتی انتخاب طبیعی به بهتر شدن اندامگان می انجامد؛ و چرا انتخاب طبیعی تنها مکانیسمی است که پیچیدگی های طبیعت اطراف ما را توضیح می دهد. داوکینز به طور قاطع استدلال خلقت گرایان را در داخل کردن یک قدرت فراطبیعی برای توضیح پیچیدگی های حیات رد می کند. و کار آن ها را مغالطه توسل به جهل می داند.

این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفاین کتاب از سری کتاب های مهارت دانش است و کوتاه ترین کتاب داوکینز به شمار می رود. تصویرگری کتاب توسط همسر ریچارد داوکینز، لالا وارد انجام شده است. او برای نام کتاب از کتاب پیدایش ۲:۱۰ دربارهٔ باغ بهشت الهام گرفته است.
عبارت ( out of ) در اینجا به معنای بیرون از می باشد نه به معنای از؛ زیرا داوکینز درصدد تبیین این مدعاست که سازنده اساس حیات رودخانه جاری ژن ها در موجودات زنده است و نه خلقت.
رودخانه ای از بهشت شامل پنج بخش است.
داوکینز کتاب را با نکته ای شگفت انگیز، ولی واقعی دربارهٔ اندامگان آغاز می کند: حتی یکی از اجداد ما پیش از رسیدن به سن بلوغ و آوردن حداقل یک بچه نمرده است. در جهانی که بیشتر جانداران پیش از تولید مثل می میرند، نوادگان فراوانند، ولی نیاکان اندکند. ولی همگی ما می توانیم ادعا کنیم که از زنجیرهٔ موفقی از نیاکان به سوی قبل تا زمان اولین تک سلولی ها هستیم. [ ۱]
زمانیکه دودمان انسان را به سوی گذشته در نظر می گیریم، بسیاری از مردم آن را به شکل پدر و مادر، پدربزرگ و مادربزرگ و الی آخر در نظر می گیرند. و همین را برای اعقاب چون فرزندان، نوه ها و… نیز تعمیم می دهند. داوکینز نشان می دهد که این طرز فکر گمراه کننده است. اگر به این شکل باشد در درخت خانوادگی شمار نیاکان و نوادگان به طور تصاعدی زیاد خواهد شد، و در چند نسل شمار نیاکان به تریلیون تریلیون خواهد رسید.
در این محاسبهٔ ساده به این مسئله توجه نشده که در واقع هر ازدواجی در میان پسرعمو یا دخترعموهای دور از هم است که شاید شامل پسرعموی درجه دو، درجه چهار، درجه شش و الی آخر باشند. شجرهٔ خانوادگی در واقع به شکل یک درخت نیست، بلکه شبیه یک گراف است. راه بهتر برای اندیشیدن دربارهٔ نیاکان به شکل ژن های در جریان یک روخانهٔ زمان است.
زمینهٔ اصلی بخش سوم، از کتاب دیگر خود داوکینز، به نام ساعت ساز نابینا وام گرفته است. این بخش نشان می دهد که چگونه فرایند تدریجی، پیوسته و انباشتی انتخاب طبیعی به بهتر شدن اندامگان می انجامد؛ و چرا انتخاب طبیعی تنها مکانیسمی است که پیچیدگی های طبیعت اطراف ما را توضیح می دهد. داوکینز به طور قاطع استدلال خلقت گرایان را در داخل کردن یک قدرت فراطبیعی برای توضیح پیچیدگی های حیات رد می کند. و کار آن ها را مغالطه توسل به جهل می داند.


wiki: رودی بیرون از باغ بهشت