رهگیری پرتو

دانشنامه عمومی

رهگیری پرتو (گرافیک). در گرافیک رایانه رهگیری نور ( Ray Tracing ) روشی است برای تولید تصویر رقومی با رهگیری پیکسلها در تصویر مسطح و شبیه سازی جلوه های محیطی آن با اجسام مجازی است. این تکنیک برای تولید تصویرها با کیفیت بالای واقع گرایی کاربر دارد و نسبت به روش رندر خطی کیفیت بالاتری دارد ولی زمان بیشتری برای زمان اجرای الگوریتم لازم است. [ ۱]
این روش برای تصویرها و فیلم های تلویزیونی به دلیل آنکه پیش از پخش آن، زمانی برای رندر را اختصاص می دهند مناسب است ولی برای رندر کردن های بی درنگ مانند بازی ویدئویی به دلیل سنگینی بار پردازشی و در نتیجه کند بودن ای روش و نیاز به زمان بیشتر برای رندر، نمی توان استفاده کرد. البته در سال های اخیر با پیشرفت کنسول های بازی و رایانه های شخصی، فناوری رندر بازی ها نیز از رهگیری پرتو ( ray tracing ) استفاده میکند، همچنان که رندر در زمان یا بی درنگ ( real - time ) را نیز حفظ کرده است. [ ۲]
روش رهگیری پرتو برای شبیه سازی جلوه های نوری مانند بازتاب و شکست نور و scattering و پدیدهٔ پاشندگی مانند ابیراهی رنگی کاربر دارد.
عکس رهگیری پرتو (گرافیک)
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلف

پیشنهاد کاربران

بپرس