رنو کپچر ( به فرانسوی: Renault Captur ) یک کراس اوور کامپکت کوچک است که توسط شرکت فرانسوی رنو تولید می شود. [ ۱] [ ۳]
طراحی کانسپت یا مفهومی کپچر سال ۲۰۱۱ به سرپرستی لارنس ون دن آکر معرفی شد و نهایتاً در سال ۲۰۱۳ در ژنو رونمایی و سپس در آوریل ۲۰۱۳ به فروش رسید، در اولین سال فروش خود بعد از جوک و داستر، پرفروش ترین خودروی اروپا شد؛ در نمایشگاه سال ۲۰۱۳ در سئول کره جنوبی با فروش ۱۰۰۰ دستگاه در هفت دقیقه خودرو سال ۲۰۱۴ در کره جنوبی انتخاب شد و در ۴ سال متوالی از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ پرفروش ترین خودروی اروپا در کلاس خود قرار گرفت.
در طراحی بدنه از فرم رنو کلیو Clio استفاده شده است[ ۴] و داخل و بیرون خودرو از رنگ بندی دوگانه. [ ۵]
در ماه مه سال ۲۰۱۷، رنو به طرح های داخلی و خارجی کپچر تغییرات جدیدی داد و گزینه های سفارشی سازی بیشتر و تجهیزات بیشتری را برای آن معرفی کرد که فروش آن از سال ۲۰۱۸ آغاز شده است. کپچر را می توان یکی از کراس اورهای پرطرفدار اروپا دانست که جزو محصولات پرفروش شرکت رنو نیز، محسوب می شود.
سال های گذشته در بازار خودروی کشورهای دنیا، کلاس خودروهای کراس اوور و شاسی بلند به محبوبیت چشم گیری دست یافته است، خودروهای کراس اوور جمع و جور به دلیل عملکرد قابل قبول، فضای مناسب و قیمت مناسبی که دارند، به انتخاب خیلی از افراد به خصوص جوانان بدل شده اند. شرکت رنو برای بهره گیری از این گرایش به وجود آمده، با عرضهٔ خودرویی همچون کپچر، سعی دارد به رقابت با کمپانی های دیگر فعال در این حوزه بپردازد.
سال ۱۳۹۴ بود که شرکت ایران خودرو، کراس اوور خود به نام رنو کپچر را وارد بازار ایران کرد. این کراس اوور به صورت CBU وارد کشور می شد.
این خودرو نسبت به ابعاد خودرو فضای داخلی و فضای پای سرنشینان عقب خوبی برخوردار است و همچنین، ارتفاع سر سرنشینان تا سقف زیاد آن مناسب برای افراد قد بلند بوده که بسیار بهتر از همکلاس های خود ظاهر شده است و با عایق بندی استاندارد نفوذ صدا به داخل کابین بسیار کم است و نکته خوب آن، دوطبقه بودن صندوق عقب است که با برداشتن طبقه فضای صندوق عقب به ۴۵۵ لیتر می رسد، که در بین تمامی خودروهای همکلاس خود، بزرگ ترین و جادارترین صندوق عقب را ارائه می دهد.
این خودرو بر پایه نسل چهارم رنو کلیو با همان خطوط طراحی و به عنوان بخشی از استراتژی طراحی بازسازی رنو توسط لورنس ون دن آکر Laurens van den Acker ساخته شده است. رنو کپچر که نسخه تکامل یافته از یک مدل کانسپت به همین نام است را به جرئت می توان یکی از زیباترین محصولات اقتصادی رنو نام برد. از دیگر موارد قابل توجه در طراحی بخش جلوی این خودرو می توان به چراغ های مه شکن و دی لایت روی سپر اشاره کرد. یک خط سقف شیب دار، رینگ های آلومینیومی، گلگیر های عضلانی و آینه بغل های هم رنگ با سقف از دیگر مواردی هستند که باید در مورد طراحی کناره های خودرو به آن اشاره کرد. بخش عقب این خودرو هماهنگی خوبی با طراحی کلی خودرو دارد. چراغ های عقب دو تکه، قاب کرومی که نام کپچر روی آن نوشته شده و یک سپر که دیفیوزر و سر اگزوز خودرو را دربر گرفته از مهم ترین موارد قابل اشاره در طراحی این بخش هستند.
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفطراحی کانسپت یا مفهومی کپچر سال ۲۰۱۱ به سرپرستی لارنس ون دن آکر معرفی شد و نهایتاً در سال ۲۰۱۳ در ژنو رونمایی و سپس در آوریل ۲۰۱۳ به فروش رسید، در اولین سال فروش خود بعد از جوک و داستر، پرفروش ترین خودروی اروپا شد؛ در نمایشگاه سال ۲۰۱۳ در سئول کره جنوبی با فروش ۱۰۰۰ دستگاه در هفت دقیقه خودرو سال ۲۰۱۴ در کره جنوبی انتخاب شد و در ۴ سال متوالی از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ پرفروش ترین خودروی اروپا در کلاس خود قرار گرفت.
در طراحی بدنه از فرم رنو کلیو Clio استفاده شده است[ ۴] و داخل و بیرون خودرو از رنگ بندی دوگانه. [ ۵]
در ماه مه سال ۲۰۱۷، رنو به طرح های داخلی و خارجی کپچر تغییرات جدیدی داد و گزینه های سفارشی سازی بیشتر و تجهیزات بیشتری را برای آن معرفی کرد که فروش آن از سال ۲۰۱۸ آغاز شده است. کپچر را می توان یکی از کراس اورهای پرطرفدار اروپا دانست که جزو محصولات پرفروش شرکت رنو نیز، محسوب می شود.
سال های گذشته در بازار خودروی کشورهای دنیا، کلاس خودروهای کراس اوور و شاسی بلند به محبوبیت چشم گیری دست یافته است، خودروهای کراس اوور جمع و جور به دلیل عملکرد قابل قبول، فضای مناسب و قیمت مناسبی که دارند، به انتخاب خیلی از افراد به خصوص جوانان بدل شده اند. شرکت رنو برای بهره گیری از این گرایش به وجود آمده، با عرضهٔ خودرویی همچون کپچر، سعی دارد به رقابت با کمپانی های دیگر فعال در این حوزه بپردازد.
سال ۱۳۹۴ بود که شرکت ایران خودرو، کراس اوور خود به نام رنو کپچر را وارد بازار ایران کرد. این کراس اوور به صورت CBU وارد کشور می شد.
این خودرو نسبت به ابعاد خودرو فضای داخلی و فضای پای سرنشینان عقب خوبی برخوردار است و همچنین، ارتفاع سر سرنشینان تا سقف زیاد آن مناسب برای افراد قد بلند بوده که بسیار بهتر از همکلاس های خود ظاهر شده است و با عایق بندی استاندارد نفوذ صدا به داخل کابین بسیار کم است و نکته خوب آن، دوطبقه بودن صندوق عقب است که با برداشتن طبقه فضای صندوق عقب به ۴۵۵ لیتر می رسد، که در بین تمامی خودروهای همکلاس خود، بزرگ ترین و جادارترین صندوق عقب را ارائه می دهد.
این خودرو بر پایه نسل چهارم رنو کلیو با همان خطوط طراحی و به عنوان بخشی از استراتژی طراحی بازسازی رنو توسط لورنس ون دن آکر Laurens van den Acker ساخته شده است. رنو کپچر که نسخه تکامل یافته از یک مدل کانسپت به همین نام است را به جرئت می توان یکی از زیباترین محصولات اقتصادی رنو نام برد. از دیگر موارد قابل توجه در طراحی بخش جلوی این خودرو می توان به چراغ های مه شکن و دی لایت روی سپر اشاره کرد. یک خط سقف شیب دار، رینگ های آلومینیومی، گلگیر های عضلانی و آینه بغل های هم رنگ با سقف از دیگر مواردی هستند که باید در مورد طراحی کناره های خودرو به آن اشاره کرد. بخش عقب این خودرو هماهنگی خوبی با طراحی کلی خودرو دارد. چراغ های عقب دو تکه، قاب کرومی که نام کپچر روی آن نوشته شده و یک سپر که دیفیوزر و سر اگزوز خودرو را دربر گرفته از مهم ترین موارد قابل اشاره در طراحی این بخش هستند.
wiki: رنو کپچر