راهرو حمل و نقل هوایی (آمایش). اصطلاح راهرو حمل و نقل هوایی به طور کلی به یک راهرو هوایی موقت به یک نقطه جغرافیایی خاص اشاره دارد. در نتیجه، کالاها یا به ندرت افراد از طریق هوایی حمل و نقل می شوند. این تأسیسات به یک هدف خاص گره خورده است، به طوری که این اصطلاح فقط در رابطه با نامگذاری مرتبط با عملیات نظامی یا غیرنظامی استفاده می شود.
هدف هایی که منجر به ایجاد یک خط هوایی می شود عبارتند از:
• راهرو تدارکاتی برای نیروهای نظامی در نبرد محاصره
• کریدور تأمین برای مناطق بزرگتر فاجعه پس از بلایای طبیعی
• تخلیه سریع بخش بزرگی از جمعیت از مناطق بحرانی
• کمک های بشردوستانه
• انتقال سریع واحدهای نظامی به منطقه بحرانی
اولین حمل و نقل هوایی در تاریخ جهان در اوایل تابستان سال ۱۹۲۰ در پومرانیا انجام شد. معاهده ورسای کریدور لهستانی را ایجاد کرد و پروس شرقی را به جزیره حاشیه ای رایش آلمان تبدیل کرد. زمانی که همه پرسی در شرق و غرب پروس برگزار شد، طرف لهستانی سعی کرد سفر از طریق راه آهن تضمین شده بین المللی را برای کسانی که حق رای دارند دشوار یا غیرممکن کند. به همین دلیل است که نه تنها سرویس دریایی پروس شرقی ایجاد شد، بلکه حمل و نقل هوایی از استولپ به فرودگاه Devau در نزدیکی Königsberg نیز ایجاد شد. آنها هواپیماهای دوباله قدیمی آلمانی مربوط به جنگ جهانی اول بودند که متفقین به دلیل قدیمی بودن آنها به آلمانی ها سپرده بودند. [ ۱]
حمل و نقل هوایی با در دسترس بودن تعداد کافی هواپیماهای ترابری ( از حدود دهه ۱۹۳۰ ) مرتبط بوده و هستند. در مورد پروازهای تدارکاتی نیز می توان کالاها را به جای فرود در منطقه مورد نظر بر فراز منطقه هدف رها کرد. در طی اقدامات تخلیه، باندهای گمشده باید با استفاده از هلیکوپترها جبران شود، اما ظرفیت حمل و نقل بسیار کمتری دارند.
اولین حمل و نقل هوایی مهم نیروهای ژنرال فرانسیسکو فرانکو در آغاز جنگ داخلی اسپانیا از ۲۸ تا ۲۸ آوریل ۱۹۴۵ بود. جولای تا اکتبر ۱۹۳۶. با حمایت دولت نازی و فاشیسم ایتالیایی، ۲۵۰۰۰ سرباز با هواپیمای Junkers Ju 52/3m از تنگه جبل الطارق عبور کردند. [ ۲]
در طول جنگ جهانی دوم، حمل و نقل هوایی نظامی به یک تاکتیک رایج تبدیل شد، تا حدی به دلیل در دسترس بودن هواپیماهای توانمندتر برای حمل و نقل هوایی بستگی داشت.
دیگر پروازهای هوایی تاریخی بودند


این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفهدف هایی که منجر به ایجاد یک خط هوایی می شود عبارتند از:
• راهرو تدارکاتی برای نیروهای نظامی در نبرد محاصره
• کریدور تأمین برای مناطق بزرگتر فاجعه پس از بلایای طبیعی
• تخلیه سریع بخش بزرگی از جمعیت از مناطق بحرانی
• کمک های بشردوستانه
• انتقال سریع واحدهای نظامی به منطقه بحرانی
اولین حمل و نقل هوایی در تاریخ جهان در اوایل تابستان سال ۱۹۲۰ در پومرانیا انجام شد. معاهده ورسای کریدور لهستانی را ایجاد کرد و پروس شرقی را به جزیره حاشیه ای رایش آلمان تبدیل کرد. زمانی که همه پرسی در شرق و غرب پروس برگزار شد، طرف لهستانی سعی کرد سفر از طریق راه آهن تضمین شده بین المللی را برای کسانی که حق رای دارند دشوار یا غیرممکن کند. به همین دلیل است که نه تنها سرویس دریایی پروس شرقی ایجاد شد، بلکه حمل و نقل هوایی از استولپ به فرودگاه Devau در نزدیکی Königsberg نیز ایجاد شد. آنها هواپیماهای دوباله قدیمی آلمانی مربوط به جنگ جهانی اول بودند که متفقین به دلیل قدیمی بودن آنها به آلمانی ها سپرده بودند. [ ۱]
حمل و نقل هوایی با در دسترس بودن تعداد کافی هواپیماهای ترابری ( از حدود دهه ۱۹۳۰ ) مرتبط بوده و هستند. در مورد پروازهای تدارکاتی نیز می توان کالاها را به جای فرود در منطقه مورد نظر بر فراز منطقه هدف رها کرد. در طی اقدامات تخلیه، باندهای گمشده باید با استفاده از هلیکوپترها جبران شود، اما ظرفیت حمل و نقل بسیار کمتری دارند.
اولین حمل و نقل هوایی مهم نیروهای ژنرال فرانسیسکو فرانکو در آغاز جنگ داخلی اسپانیا از ۲۸ تا ۲۸ آوریل ۱۹۴۵ بود. جولای تا اکتبر ۱۹۳۶. با حمایت دولت نازی و فاشیسم ایتالیایی، ۲۵۰۰۰ سرباز با هواپیمای Junkers Ju 52/3m از تنگه جبل الطارق عبور کردند. [ ۲]
در طول جنگ جهانی دوم، حمل و نقل هوایی نظامی به یک تاکتیک رایج تبدیل شد، تا حدی به دلیل در دسترس بودن هواپیماهای توانمندتر برای حمل و نقل هوایی بستگی داشت.
دیگر پروازهای هوایی تاریخی بودند


