راه اهن ساوونیا

دانشنامه عمومی

راه آهن ساوونیا. راه آهن ساوونیا ( فنلاندی: Savon rata  ; سوئدی: Savolaxbanan ) یک راه آهن با گیج پنج فوت ( ۱۵۲۴ کیلومتر ) در فنلاند است. از کوولا شروع می شود و جنوب فنلاند را از طریق شهرهای پیئکسمکی، کوئوپیو و ایسالمی به مناطق شرقی ساوو جنوبی و ساوو شمالی متصل می کند.
برنامه ریزی برای ساخت راه آهن از طریق ساوونیا در دهه ۱۸۷۰ آغاز شد. تراز خط بحث برانگیز بود و چندین نسخه مختلف پیشنهاد شد. در ابتدا، ساخت یک خط غرب به شرق پیشنهاد شد، اما به زودی یک امتداد جنوب به شمال حل شد. طرح های مختلف برای جهت خط شامل تاوتتی، میکلی، کانگاس نیمی، یووسکوله، تاوتتی، وارکائوس، کوئوپیو، سوئونن یوکی، کوپیو و غیره بودند. در ۱۷ آوریل ۱۸۸۵، رژیم فنلاند تصمیم گرفت خطی را از طریق کوولا، میکلی، پیئکسمکی و سونینجوکی به کوپیو بسازد. [ ۱]
ساخت این خط در سال ۱۸۸۶ آغاز شد. تعداد نیروی کار به ۱۰۰۰۰ نفر رسید. قسمتی که اولین بار تکمیل شد، بخشی بین ایستگاه های میکلی و کوپیو در سال ۱۸۸۸ بود، اما سنا اجازه شروع ترافیک را نداد. [ ۲] کل راه آهن در ۱ اکتبر ۱۸۸۹ افتتاح شد. این خط در سال بعد با تکمیل راه آهن کوولا - کوتکا به طور مؤثر به سمت سواحل جنوبی گسترش یافت.
در سال ۱۹۹۰، دیت تصمیم گرفت خط ساوونی را از کوپیو از طریق ایسالمی به کایانی گسترش دهد. یکی از بزرگ ترین پروژه های ساخت و ساز، اتصال پل و خاکریز بر روی رودخانه کالاوسی بود. ترافیک به ایسلمی در ۱ ژوئیه ۱۹۰۲ و ترافیک به کجاانی در ۱۶ اکتبر ۱۹۰۴ آغاز شد [ ۳]
در سال ۱۹۶۰، تعمیرات اساسی ۱۵ ساله خط ساونین آغاز شد، از جمله صاف کردن منحنی های مختلف قابل توجه، که منجر به یک خط صاف تر و سرعت بالاتر شد. راه آهن به طور مؤثر از ابتدا در نقاطی بازسازی شد. مهم ترین مشاغل بین کوولا و میکلی و سووننجوکی و کوپیو انجام شد. اولین تغییر عمده، صاف شدن اولین منحنی خط در کوولا بود، و اصلاحات عمده منحنی در ایستگاه هیلوسنین، سونینجوکی و کورکیماکی و پیکالاهتی در کوپیو انجام شد. بسیاری از اصلاحات شامل ساخت تونل و حفاری سنگ بستر بود. [ ۴]
گروه وی آر خدمات راه آهن را با قطارهای نورد بین شهری و پیندولینو در راه آهن ساوونیا انجام می دهد. [ ۵]
عکس راه آهن ساوونیا
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلف

پیشنهاد کاربران

بپرس