دیپ مایند

دانشنامه عمومی

دیپ مایند[ ۲] یک شرکت بریتانیایی هوش مصنوعی است که در سپتامبر سال ۲۰۱۰ تحت عنوان فناوری های ذهن عمیق تأسیس شد. سپس هنگامی که در سال ۲۰۱۴ توسط شرکت گوگل خریداری شد نامش به گوگل دیپ مایند تغییر یافت. این شرکت یک شبکه عصبی مصنوعی به وجود آورده است که توانایی یادگیری بازی ویدئویی را به همان شکل که انسان آن را می آموزد[ ۳] را داراست. همچنین ماشین تورینگ عصبی یا شبکه عصبی مصنوعی را تولید کرده که می تواند مانند یک ماشین تورینگ معمول به حافظهٔ خارجی دسترسی یابد که باعث به وجود آمدن کامپیوتری شده که حافظه کوتاه مدت انسان را شبیه سازی می کند. [ ۴] نام این کمپانی در سال ۲۰۱۶، پس از آنکه برنامهٔ آلفاگو، یک بازیکن حرفه ای گو ( بازی ) را برای اولین بار شکست داد، بر سر زبان ها افتاد. [ ۵]
دیپ مایند در ماه آپریل سال ۲۰٢۳ با گوگل برین ادغام شد. [ ۶]
در سال ۲۰۱۰ این شرکت نوپا توسط دمیس هاسابیس، شین لگ، مصطفی سلیمان تأسیس شد. [ ۷] [ ۸] هاسابیس و لگ اولین بار در واحد محاسبات علوم اعصاب گتسبی در کالج دانشگاهی لندن ملاقات کردند. [ ۹]
پس از آن شرکت های سرمایه گذاری بزرگی همچون هاریزون ونچرز و فاندرز فاند در این شرکت سرمایه گذاری کرده اند. [ ۱۰] همچنین کارآفرینانی همچون اسکات بانیستر[ ۱۱] و ایلان ماسک[ ۱۲] سرمایه گذاری نموده اند. [ ۱۳] جان تالین نیز یکی از سرمایه گذاران و مشاوران اولیهٔ این شرکت بود. در سال ۲۰۱۴ شرکت ذهن عمیق عنوان «شرکت سال» را از طرف آزمایشگاه کامپیوتر دانشگاه کمبریج دریافت کرد. [ ۱۴]
در ۲۶ام ژانویهٔ سال ۲۰۱۴، شرکت گوگل اعلام کرد[ ۱۵] که سهام شرکت فناوری ذهن عمیق را خریده است. این مبادله در پی آن که فیس بوک به مذاکرات خود با این شرکت در سال ۲۰۱۳ پایان داد صورت گرفت. [ ۱۶] پس از آن این شرکت گوگل دیپ مایند نامیده شد. [ ۱۷]
گوگل در سال ۲۰۱۴ شرکت ذهن عمیق را به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار خرید. [ ۱۸] [ ۱۹] [ ۲۰] [ ۲۱]
یکی از شرایط شرکت ذهن عمیق برای گوگل دایر کردن اخلاق هوش مصنوعی بود. [ ۲۲] این روند یکی از بزرگترین رازهای این فناوری است که هر دو شرکت ها از بیان اصول آن خودداری می کنند. [ ۲۳]
در ماه اکتبر سال ۲۰۱۵، یک برنامه ی بازی گو به نام آلفاگو که توسط گوگل دیپ مایند به وجود آمده بود، قهرمان اروپایی بازی گو فن هوی، یک بازیکن حرفه ای دان ۲ ( از میان ۹ دان ) ، را ۵ بر صفر شکست داد. [ ۲۴] این بازی اولین باری بود که یک هوش مصنوعی یک بازیکن حرفه ای را شکست می داد. [ ۵] قبل از آن، کامپیوترها تنها می توانستند در سطح غیرحرفه ای این بازی را انجام دهند. [ ۲۴] [ ۲۵] برد در بازی گو در مقایسه با سایر بازی ها همچون شطرنج، به علت زیادتر بودن تعداد حالات ممکن که استفاده از الگوریتم هایی همچون جستجوی جامع را محدود می کند، بسیار سخت تر است. [ ۲۴] [ ۲۵] انتشار این خبر تعویق یافت تا آنکه همزمان با چاپ مجلهٔ نیچر اعلام شود تا الگوریتم های مورد استفاده در آن بیان شوند. [ ۲۴] در ماه مارس ۲۰۱۶ نیز این برنامه لی سیدال - بازیکن دان ۹ و یکی از بهترین بازیکنان در جهان - را با نتیجهٔ ۴ بر ۱ شکست داد.
عکس دیپ مایند
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلف

پیشنهاد کاربران

بپرس