بلوار دوچرخه، خیابان دوچرخه، دوچرخه راه، بلوار دوچرخه سواری، دوچرخه راه سبز یا محله سبز دوچرخه سواری[ ۱] [ ۲] نوعی زیرساخت دوچرخه سواری است که از یک خیابان کم سرعت که برای رفت آمد دوچرخه «بهینه سازی شده» است تشکیل شده. [ ۳] بلوارهای دوچرخه از تردد وسایل نقلیه موتوری جلوگیری می کنند، اما به تردد وسایل نقلیه موتوری محلی اجازه می دهند. آنها به گونه ای طراحی شده اند که به دوچرخه سواران به عنوان ترافیک عبوری اولویت دهند. آنها به عنوان روشی کم هزینه و از نظر سیاسی محبوب برای ایجاد یک شبکه متصل از خیابان ها با راحتی دوچرخه سواران و/یا ایمنی مناسب در نظر گرفته شده اند.
بلوارهای دوچرخه برای دستیابی به چندین هدف تلاش می کنند:
• جلوگیری از تردد وسایل نقلیه موتوری غیر محلی؛
• محدودیت سرعت کم؛
• حجم کم تردد وسایل نقلیه موتوری؛
• سفر با جریان آزاد برای دوچرخه ها با اختصاص حق تقدم به بلوار دوچرخه در تقاطع ها در صورت امکان.
• کنترل ترافیک برای کمک به دوچرخه ها در عبور از جاده های شریانی اصلی؛
• ظاهر و/یا محیط متمایز به گونه ای که دوچرخه سواران از وجود بلوار دوچرخه آگاه شوند و به رانندگان هشدار داده شود که خیابان یک مسیر اولویت دار برای دوچرخه سواران است.
• و بهبود محیط زیست به دلیل ترویج استفاده از دوچرخه.
این المان های طراحی مسیر دوچرخه برای جدب دوچرخه سواران معمولی، ریسک گریز، بی تجربه و جوان تر هستند که در غیر این صورت تمایلی به دوچرخه سواری را ندارند و وسایل نقلیه موتوری را ترجیح می دهند. در مقایسه با مسیر دوچرخه سواری یا مسیر راه آهن، بلوار دوچرخه نیز یک رویکرد نسبتاً کم هزینه برای جذاب تر کردن جمعیت برای دوچرخه سواری گسترده تر است.
بلوار دوچرخه به طور کلی با علامتی در ابتدا و انتهای بلوار دوچرخه مشخص می شود. [ ۴] همچنین برای اینکه جاده بلوار دوچرخه نامیده شود رنگ آمیزی لازم است. در هلند، قسمت هایی از جاده که دوچرخه سواران در آن سوار می شوند، با رنگ قرمز ( همان رنگی که برای تسهیلات دوچرخه سواری جداگانه در هلند استفاده می شود ) مشخص شده است. به این قسمت های جاده rabatstroken می گویند. [ ۵] رانندگان نیز در این بخش سوار می شوند، با این حال یک قسمت غیر رنگی از جاده نیز دارند که وقتی می خواهند از کنار دوچرخه سواری عبور کنند، می توانند با یک نیمه ( دو چرخ ) ماشین در آن حرکت کنند. [ ۶]



این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفبلوارهای دوچرخه برای دستیابی به چندین هدف تلاش می کنند:
• جلوگیری از تردد وسایل نقلیه موتوری غیر محلی؛
• محدودیت سرعت کم؛
• حجم کم تردد وسایل نقلیه موتوری؛
• سفر با جریان آزاد برای دوچرخه ها با اختصاص حق تقدم به بلوار دوچرخه در تقاطع ها در صورت امکان.
• کنترل ترافیک برای کمک به دوچرخه ها در عبور از جاده های شریانی اصلی؛
• ظاهر و/یا محیط متمایز به گونه ای که دوچرخه سواران از وجود بلوار دوچرخه آگاه شوند و به رانندگان هشدار داده شود که خیابان یک مسیر اولویت دار برای دوچرخه سواران است.
• و بهبود محیط زیست به دلیل ترویج استفاده از دوچرخه.
این المان های طراحی مسیر دوچرخه برای جدب دوچرخه سواران معمولی، ریسک گریز، بی تجربه و جوان تر هستند که در غیر این صورت تمایلی به دوچرخه سواری را ندارند و وسایل نقلیه موتوری را ترجیح می دهند. در مقایسه با مسیر دوچرخه سواری یا مسیر راه آهن، بلوار دوچرخه نیز یک رویکرد نسبتاً کم هزینه برای جذاب تر کردن جمعیت برای دوچرخه سواری گسترده تر است.
بلوار دوچرخه به طور کلی با علامتی در ابتدا و انتهای بلوار دوچرخه مشخص می شود. [ ۴] همچنین برای اینکه جاده بلوار دوچرخه نامیده شود رنگ آمیزی لازم است. در هلند، قسمت هایی از جاده که دوچرخه سواران در آن سوار می شوند، با رنگ قرمز ( همان رنگی که برای تسهیلات دوچرخه سواری جداگانه در هلند استفاده می شود ) مشخص شده است. به این قسمت های جاده rabatstroken می گویند. [ ۵] رانندگان نیز در این بخش سوار می شوند، با این حال یک قسمت غیر رنگی از جاده نیز دارند که وقتی می خواهند از کنار دوچرخه سواری عبور کنند، می توانند با یک نیمه ( دو چرخ ) ماشین در آن حرکت کنند. [ ۶]




wiki: خیابان دوچرخه