خودروی برقی شارژ در راه ( انگلیسی: Online Electric Vehicle ) ( که به طور مخفف OLEV نیز گفته می شود ) یک وسیله الکتریکی است که در هنگام حرکت با استفاده از القای الکترومغناطیسی ( انتقال بی سیم از طریق میدان مغناطیسی ) به صورت بی سیم شارژ می شود. این کار با استفاده از یک جفت «شارژر» که جریان را در ماژول خودرو ایجاد می کند، انجام می شود.
OLEV اولین سیستم حمل و نقل عمومی است که با استفاده از جاده شارژ می شود و برای اولین بار در تاریخ ۹ مارس ۲۰۱۰ توسط مؤسسه کره ای پیشرفته علم و صنعت ( KAIST ) راه اندازی شد.
سیستم OLEV به دو قسمت اصلی تقسیم می شود: «جاده شارژکننده» و «ماشین شارژشونده».
در جاده شارژکننده، هسته های فریت باریک W شکل ( هسته های مغناطیسی مورد استفاده در القاء ) ۳۰ سانتی متر زیر زمین در یک ساختار استخوان ماهی مانند مدفون می شوند. کابل های قدرت در اطراف مرکز ساختار استخوان ماهی پیچیده می شوند تا «کویل های اولیه» ایجاد شوند.
این طرح، میدان های مغناطیسی دو طرف را ترکیب می کند و میدان ها را به گونه ای شکل می دهد که القا شدن را به حداکثر می رساند. علاوه بر این، کویل های اولیه در بخش هایی از نقاط مختلف جاده قرار می گیرند تا فقط ۵ تا ۱۵ درصد جاده ها مورد نیاز باشد.
برای تغذیه سیم پیچ اولیه، کابل ها از طریق یک مبدل قدرت به شبکه برق ملی کره جنوبی متصل می شوند. [ ۱] [ ۲] [ ۳] [ ۴]
زیر وسیله نقلیه، ماژول های «جمع آوری» یا کویل های ثانویه هستند که از هسته های فریت W شکل با سیم ساخته شده در اطراف مرکز تشکیل شده اند. هنگامی که یوپی اس «شارژ» را از سیم پیچ اولیه «برداشت» می کند، هر بار برداشت حدود ۱۷ کیلو وات قدرت از جریان القا شده استخراج می کند. [ ۱] [ ۲] [ ۳] [ ۴]

این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفOLEV اولین سیستم حمل و نقل عمومی است که با استفاده از جاده شارژ می شود و برای اولین بار در تاریخ ۹ مارس ۲۰۱۰ توسط مؤسسه کره ای پیشرفته علم و صنعت ( KAIST ) راه اندازی شد.
سیستم OLEV به دو قسمت اصلی تقسیم می شود: «جاده شارژکننده» و «ماشین شارژشونده».
در جاده شارژکننده، هسته های فریت باریک W شکل ( هسته های مغناطیسی مورد استفاده در القاء ) ۳۰ سانتی متر زیر زمین در یک ساختار استخوان ماهی مانند مدفون می شوند. کابل های قدرت در اطراف مرکز ساختار استخوان ماهی پیچیده می شوند تا «کویل های اولیه» ایجاد شوند.
این طرح، میدان های مغناطیسی دو طرف را ترکیب می کند و میدان ها را به گونه ای شکل می دهد که القا شدن را به حداکثر می رساند. علاوه بر این، کویل های اولیه در بخش هایی از نقاط مختلف جاده قرار می گیرند تا فقط ۵ تا ۱۵ درصد جاده ها مورد نیاز باشد.
برای تغذیه سیم پیچ اولیه، کابل ها از طریق یک مبدل قدرت به شبکه برق ملی کره جنوبی متصل می شوند. [ ۱] [ ۲] [ ۳] [ ۴]
زیر وسیله نقلیه، ماژول های «جمع آوری» یا کویل های ثانویه هستند که از هسته های فریت W شکل با سیم ساخته شده در اطراف مرکز تشکیل شده اند. هنگامی که یوپی اس «شارژ» را از سیم پیچ اولیه «برداشت» می کند، هر بار برداشت حدود ۱۷ کیلو وات قدرت از جریان القا شده استخراج می کند. [ ۱] [ ۲] [ ۳] [ ۴]


wiki: خودروی برقی شارژ در راه