در ترویج و تبلیغات، یک توصیه نامه یا شهادت متشکل از نوشته یا سخنی از فردی در ستایش یک محصول است. توصیه نامه را می توان بخشی از بازاریابی اجتماعی به حساب آورد. [ ۱]
شرکت ها برای تأثیرگذاری بر افکار عمومی و بازاریابی اجتماعی، از افراد تأثیرگذار اجتماع برای ترغیب کردن مصرف کنندگان به برند خود استفاده می کنند.
شبکه های اجتماعی مانند توییتر و اینستاگرام به طور فزاینده ای به رسانه هایی محبوب برای افراد مشهور و برای نفوذ به رفتار مشتری تبدیل شده اند. با توجه به مطالعه انجام شده توسط Zenith, در سال ۲۰۱۶، ۲۹ میلیارد دلار صرف تبلیغ و تایید افراد مشهور گردیده و انتظار می رود این رقم در سال ۲۰۱۹ به ۵۰ میلیارد دلار افزایش یابد. [ ۲] [ کمیت دهی کنید] [ نیازمند شفاف سازی]
تستیمونیال روش بسیار تأثیرگذاری است که از طریق آن می توانید ضمانت استفاده را برای مشتریانی که هنوز از سرویس شما استفاده نکرده اند، بازگو کنید. شهادت مشتریان کمک می کند تا با بهبود شناخت برند، فروش را افزایش دهید. البته که هدف در هر کسب وکاری متفاوت است و شاید تمرکز کسب وکاری روی جلب اعتماد مشتریانش باشد، نه فروش بیشتر. [ نیازمند منبع]
شهادت مشتریان به دلیل رشد چشمگیر اینترنت به درجهٔ اهمیت فراوانی رسیده است. سایت هایی نظیر Yelp! ، Google+ , TripAdvisor و بسیار سایت های شبیه، به مکان مناسبی تبدیل شده اند تا نظر افراد مختلف را دربارهٔ کسب وکاری مشخص بدانند. برای تخمین مقدار رشد این حوزه برای مثال به سایت Yelp. com می توان اشاره کرد: Yelp. com از ژانویه ۲۰۱۲ بیشتر از ۷۱ میلیون ماهانه بازدید کنندگان منحصر به فرد دارد.
تحقیقات مارتین و ونتزل و تامزاک ( ۲۰۰۸ ) نشان می دهد شهادت مشتری مؤثر، به مقداری که مصرف کنندگان تحت تأثیر فشارهای قانونی و کیفیت ویژگی های محصول قرار می گیرند، بستگی دارد. نتایج نشان می دهد افرادی که تحت تأثیر هم سن های خود قرار می گیرند، بیشتر به شهادت مشتریان توجه می کنند تا ویژگی های اطلاعاتی. در مقابل، افرادی که نظریات دیگران را نادیده می گیرند، از اطلاعات صریح تأثیر بیشتری می پذیرند. [ ۳]
کمیسیون تجارت فدرال آمریکا ( FTC ) دریافته است که کسب وکارهای ایالت متحده، آستانه ای هشداردهنده برای تعداد تستیمونیال ها دارند که درحقیقت به گمراهی منجر می شود. در دسامبر ۲۰۰۸، مجموعه قوانینی را برای نظارت بر تستیمونیال ها معرفی کردند. [ ۴] در حال حاضر «هرگونه استشهادنامه ای که گمراه کننده باشد و رفتار مشتریان را تحت تأثیر قرار دهد، غیرقانونی است. » با این حال، با وجود مقررات جدید، مصرف کنندگان آنلاین، شهادت مشتریان را با درجه ای از تردید در نظر می گیرند. شرکت های بخش خصوصی نیز به ارائهٔ سرویس اعتبارسنجی شهادت مشتریان برای کمک به مصرف کنندگان و تأیید صلاحیت تستیمونیال اقدام کرده اند. [ ۱]
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفشرکت ها برای تأثیرگذاری بر افکار عمومی و بازاریابی اجتماعی، از افراد تأثیرگذار اجتماع برای ترغیب کردن مصرف کنندگان به برند خود استفاده می کنند.
شبکه های اجتماعی مانند توییتر و اینستاگرام به طور فزاینده ای به رسانه هایی محبوب برای افراد مشهور و برای نفوذ به رفتار مشتری تبدیل شده اند. با توجه به مطالعه انجام شده توسط Zenith, در سال ۲۰۱۶، ۲۹ میلیارد دلار صرف تبلیغ و تایید افراد مشهور گردیده و انتظار می رود این رقم در سال ۲۰۱۹ به ۵۰ میلیارد دلار افزایش یابد. [ ۲] [ کمیت دهی کنید] [ نیازمند شفاف سازی]
تستیمونیال روش بسیار تأثیرگذاری است که از طریق آن می توانید ضمانت استفاده را برای مشتریانی که هنوز از سرویس شما استفاده نکرده اند، بازگو کنید. شهادت مشتریان کمک می کند تا با بهبود شناخت برند، فروش را افزایش دهید. البته که هدف در هر کسب وکاری متفاوت است و شاید تمرکز کسب وکاری روی جلب اعتماد مشتریانش باشد، نه فروش بیشتر. [ نیازمند منبع]
شهادت مشتریان به دلیل رشد چشمگیر اینترنت به درجهٔ اهمیت فراوانی رسیده است. سایت هایی نظیر Yelp! ، Google+ , TripAdvisor و بسیار سایت های شبیه، به مکان مناسبی تبدیل شده اند تا نظر افراد مختلف را دربارهٔ کسب وکاری مشخص بدانند. برای تخمین مقدار رشد این حوزه برای مثال به سایت Yelp. com می توان اشاره کرد: Yelp. com از ژانویه ۲۰۱۲ بیشتر از ۷۱ میلیون ماهانه بازدید کنندگان منحصر به فرد دارد.
تحقیقات مارتین و ونتزل و تامزاک ( ۲۰۰۸ ) نشان می دهد شهادت مشتری مؤثر، به مقداری که مصرف کنندگان تحت تأثیر فشارهای قانونی و کیفیت ویژگی های محصول قرار می گیرند، بستگی دارد. نتایج نشان می دهد افرادی که تحت تأثیر هم سن های خود قرار می گیرند، بیشتر به شهادت مشتریان توجه می کنند تا ویژگی های اطلاعاتی. در مقابل، افرادی که نظریات دیگران را نادیده می گیرند، از اطلاعات صریح تأثیر بیشتری می پذیرند. [ ۳]
کمیسیون تجارت فدرال آمریکا ( FTC ) دریافته است که کسب وکارهای ایالت متحده، آستانه ای هشداردهنده برای تعداد تستیمونیال ها دارند که درحقیقت به گمراهی منجر می شود. در دسامبر ۲۰۰۸، مجموعه قوانینی را برای نظارت بر تستیمونیال ها معرفی کردند. [ ۴] در حال حاضر «هرگونه استشهادنامه ای که گمراه کننده باشد و رفتار مشتریان را تحت تأثیر قرار دهد، غیرقانونی است. » با این حال، با وجود مقررات جدید، مصرف کنندگان آنلاین، شهادت مشتریان را با درجه ای از تردید در نظر می گیرند. شرکت های بخش خصوصی نیز به ارائهٔ سرویس اعتبارسنجی شهادت مشتریان برای کمک به مصرف کنندگان و تأیید صلاحیت تستیمونیال اقدام کرده اند. [ ۱]
wiki: توصیه نامه