تله کابین قسنطینه

دانشنامه عمومی

تله کابین قسنطینه ( عربی: تیلیفیریک قسنطینة ) یک بالابر هوایی و یکی از شبکه های حمل و نقل مدرن است که به شهر قسنطینه، الجزایر می رود و توسط حمل و نقل شهری و نیمه شهری شهر قسنطینه اداره می شود. طول آن ۱٫۵۰۶ متر است و دو قله دره تپه های شنی الرعل را در ارتفاع ۷۰۷ متری به هم وصل می کند.
برنامه ریزی طرح تله کابین قسنطینه در سال ۱۹۸۳ برای کاهش بحران حمل و نقل در شهر پل های قسنطینه و بر فراز پل معلق آغاز شد که امکان انتقال ۱۰۰ هزار شهروند را در منطقه شمالی شهر و نیز کارگران بیمارستان دانشگاه عبد الحمید ابن بادیس را فراهم می کند. بنیاد مترو الجزایر مناقصه را برای انتخاب شرکتی که مسئول ساخت و ساز آن بود، برگزار کرد و شرکت سویسی گرافنتا ( Grafanta ) با شرکت ملی سابکا ( Sabca ) انتخاب شد. ساخت و ساز در سال ۲۰۰۶ آغاز شد و در سال ۲۰۰۸ تکمیل شد. [ ۱]
خط تله کابین قسنطینه در فاصلهٔ ۱۵۰۶ متری بین تپه های ماسه ای در ارتفاع ۷۰۷ متری از محله ططاش بلقاسم در شرق به محله امیر عبدالقادر امتداد می یابد که به مسافران اجازه می دهد از منظر زیبای دره شن و ماسه اتا بیمارستان دانشگاه ابن بادیس لذت ببرند. این یک میانبر بواسطه حمل و نقل هوایی بشمار می آید که باعث کاهش ترافیک موجود در پل معلق می گردد.
• ارتفاع :۷۰۷ متر.
• مساحت کلی: ۲۴۸۰ م².
• مساحت ایستگاه: ۱۶۸۰ م².
• مساحت پارکینگ خودروها: ۸۰۰ م².
• - ارتفاع: ۶۷۵ متر.
• - مساحت کلی: ۱۸۲۰ م²
• - ارتفاع: ۶۱۹٬۲۹ متر
• - مساحت کلی: ۱۷۰۰ م²
• - مساحت ایستگاه: ۱۴۰۰ م²
• - مساحت پارکینگ خودروها: ۳۰۰ م²
• طول خط کوی أمیر عبد القادر - بیمارستان دانشگاهی ابن بادیس: ۴۲۵ متر.
• طول خط بیمارستان دانشگاهی ابن بادیس - کوی میدان ططاش: ۱۰۹۲ متر.
عکس تله کابین قسنطینهعکس تله کابین قسنطینه
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلف

پیشنهاد کاربران

بپرس