در هیچکس به چشم حقارت نظر مکن
تا در تو هم به دیده تحقیر منگرند
زیرا که هر که هست ز درویش و پادشاه
چون نیک بنگری ز یکی اصل و گوهرند
تفضیل پس میانه این هر دو جنس چیست ؟
در خورد و خواب چون همه باهم برابرند.
خواجه عبداﷲانصاری.
هر طایفه ای که دیدم در ترجیح دین و تفضیل مذهب خویش سخنی میگفتند. ( کلیله و دمنه ).از بر حق می رسد تفضیلها
باز هم از حق رسد تبدیلها.
مولوی.
|| حکم کردن بر فضل کسی. ( منتهی الارب ) ( آنندراج ) ( ناظم الاطباء ) ( از اقرب الموارد ). || فاضل گردانیدن. ( تاج المصادر بیهقی ). فاضل و افزون گردانیدن. ( منتهی الارب ) ( ناظم الاطباء ) ( از اقرب الموارد ). || برگزیدن کسی را بر دیگری. ( منتهی الارب ) ( از آنندراج ) ( ناظم الاطباء ).