[ویکی فقه] تفسیر کندی اثر علی بن اسباط، از اصحاب و از ثقات محدثین و مفسران شیعه می باشد.
تفسیر کندی (تفسیر ابن اسباط) اثر ابوالحسن علی (زنده در ۲۳۰ ق) فرزند اسباط بن سالم کندی الزطی مقری کوفی، از اصحاب حضرت رضا (علیه السّلام) و امام الجواد (علیه السّلام) و از ثقات محدثین و مفسران شیعه. وی حدیث و علوم قرآن و فنون تفسیر را از حضرت علی بن موسی الرضا (علیه السّلام) و ابی جعفر الثانی محمد الجواد (علیه السّلام) اخذ کرد.سپس به تدریس حدیث و فقه و تفسیر در پرداخت و جمع غفیری در حوزه او تربیت یافتند. شیخ طوسی در رجال خـود وی را با لقب کندی بیاع الزطی کوفی معرفی نموده و او را جزء اصحاب حضرت رضا (علیه السّلام) و بعد در اصحاب حضرت الجواد (علیه السّلام) ذکر نموده است.زطی نوعی از لباس هندی می باشد.کـتـب رجـالـی اتفاق کلمه دارند که وی نخست فطحی بود و نامه های بسیاری بین او و علی بن مهزیار مبادله گردید سپس به حضرت امام جواد (علیه السّلام) ارجاع نمودند و علی بن اسباط بازگشت و فطجبه را ترک نمود.تـفـسـیـر مـورد بحث به زبان عربی و به شیوه روائی که طی تفسیرهای روائی شیعی بسیار نقل گردیده و در کتب معتبر حدیث امامیه ذکر شده است از جمله در کتب اربعه.
تفسیر کندی (تفسیر ابن اسباط) اثر ابوالحسن علی (زنده در ۲۳۰ ق) فرزند اسباط بن سالم کندی الزطی مقری کوفی، از اصحاب حضرت رضا (علیه السّلام) و امام الجواد (علیه السّلام) و از ثقات محدثین و مفسران شیعه. وی حدیث و علوم قرآن و فنون تفسیر را از حضرت علی بن موسی الرضا (علیه السّلام) و ابی جعفر الثانی محمد الجواد (علیه السّلام) اخذ کرد.سپس به تدریس حدیث و فقه و تفسیر در پرداخت و جمع غفیری در حوزه او تربیت یافتند. شیخ طوسی در رجال خـود وی را با لقب کندی بیاع الزطی کوفی معرفی نموده و او را جزء اصحاب حضرت رضا (علیه السّلام) و بعد در اصحاب حضرت الجواد (علیه السّلام) ذکر نموده است.زطی نوعی از لباس هندی می باشد.کـتـب رجـالـی اتفاق کلمه دارند که وی نخست فطحی بود و نامه های بسیاری بین او و علی بن مهزیار مبادله گردید سپس به حضرت امام جواد (علیه السّلام) ارجاع نمودند و علی بن اسباط بازگشت و فطجبه را ترک نمود.تـفـسـیـر مـورد بحث به زبان عربی و به شیوه روائی که طی تفسیرهای روائی شیعی بسیار نقل گردیده و در کتب معتبر حدیث امامیه ذکر شده است از جمله در کتب اربعه.
wikifeqh: تفسیر_کندی