[ویکی فقه] تفسیر مرآة الانوار و مشکوة الاسرار. تفسیر مرآة الانوار و مشکوة الاسرار از شیخ ابوالحسن (م ح ۱۱۴۰ ق) فرزند شیخ محمدطاهر عاملی اصفهانی، از علما و محدثین شیعه می باشد.
این تفسیر به شیوه روائی است دارای مقدمه مبسوط در علوم قرآن که بین تفسیرها کم نظیر است و شامل سه مقدمه و هر مقاله دارای چند فصل است.فصل اول در بحث اینکه قرآن دارای بطون و آیات قرآنی دارای تاویلاتی است.فصل دوم در بطون قرآن و تاویلات آن.فصل سوم تناسب ظواهر یا بطون.فصل چهارم وجوب ایمان به ظاهر قرآن.فصل پنجم در بیان علم قرآن که نزد اهل بیت (علیهم السّلام) است.مـقـدمـه این تفسیر مستقلا در ۱۲۹۵ ق در تهران چاپ سنگی شده و سهوا بنام شیخ عبداللطیف کازرونی نسبت داده شده است و سپس بارها تجدید چاپ شده است. اصل تفسیر چاپ سال ۱۳۷۴ ق.
این تفسیر به شیوه روائی است دارای مقدمه مبسوط در علوم قرآن که بین تفسیرها کم نظیر است و شامل سه مقدمه و هر مقاله دارای چند فصل است.فصل اول در بحث اینکه قرآن دارای بطون و آیات قرآنی دارای تاویلاتی است.فصل دوم در بطون قرآن و تاویلات آن.فصل سوم تناسب ظواهر یا بطون.فصل چهارم وجوب ایمان به ظاهر قرآن.فصل پنجم در بیان علم قرآن که نزد اهل بیت (علیهم السّلام) است.مـقـدمـه این تفسیر مستقلا در ۱۲۹۵ ق در تهران چاپ سنگی شده و سهوا بنام شیخ عبداللطیف کازرونی نسبت داده شده است و سپس بارها تجدید چاپ شده است. اصل تفسیر چاپ سال ۱۳۷۴ ق.
[ویکی فقه] تفسیر مرآه الانوار و مشکوه الاسرار. تفسیر مرآة الانوار و مشکوة الاسرار از شیخ ابوالحسن (م ح ۱۱۴۰ ق) فرزند شیخ محمدطاهر عاملی اصفهانی، از علما و محدثین شیعه می باشد.
این تفسیر به شیوه روائی است دارای مقدمه مبسوط در علوم قرآن که بین تفسیرها کم نظیر است و شامل سه مقدمه و هر مقاله دارای چند فصل است.فصل اول در بحث اینکه قرآن دارای بطون و آیات قرآنی دارای تاویلاتی است.فصل دوم در بطون قرآن و تاویلات آن.فصل سوم تناسب ظواهر یا بطون.فصل چهارم وجوب ایمان به ظاهر قرآن.فصل پنجم در بیان علم قرآن که نزد اهل بیت (علیهم السّلام) است.مـقـدمـه این تفسیر مستقلا در ۱۲۹۵ ق در تهران چاپ سنگی شده و سهوا بنام شیخ عبداللطیف کازرونی نسبت داده شده است و سپس بارها تجدید چاپ شده است. اصل تفسیر چاپ سال ۱۳۷۴ ق.
این تفسیر به شیوه روائی است دارای مقدمه مبسوط در علوم قرآن که بین تفسیرها کم نظیر است و شامل سه مقدمه و هر مقاله دارای چند فصل است.فصل اول در بحث اینکه قرآن دارای بطون و آیات قرآنی دارای تاویلاتی است.فصل دوم در بطون قرآن و تاویلات آن.فصل سوم تناسب ظواهر یا بطون.فصل چهارم وجوب ایمان به ظاهر قرآن.فصل پنجم در بیان علم قرآن که نزد اهل بیت (علیهم السّلام) است.مـقـدمـه این تفسیر مستقلا در ۱۲۹۵ ق در تهران چاپ سنگی شده و سهوا بنام شیخ عبداللطیف کازرونی نسبت داده شده است و سپس بارها تجدید چاپ شده است. اصل تفسیر چاپ سال ۱۳۷۴ ق.
wikifeqh: مرآة_الانوار_و_مشکوة_الاسرار