[ویکی اهل البیت] تفسیر القرآن العظیم تالیف ابو محمد سهل بن عبدالله شوشتری از عارفان نامی قرن سوم قمری است
این کتاب تفسیر از تفاسیر عرفانی قرآن مجید و به زبان عربی نگارش شده است
wikiahlb: تفسیر_التستری
[ویکی نور] تفسیر التستری، به زبان عربی، تفسیری است عرفانی در مورد برخی از آیات قرآنی که در قرن سوم هجری به دست ابومحمد، سهل بن عبدالله تستری نوشته شده است.
این کتاب، با تحقیق و تصحیح محمد باسل عیون السود، در سال 1423ق، توسط دار الکتب العلمیة، در بیروت، چاپ و منتشر شده است.
ذهبی می گوید: «معلوم است که شخص سهل، این تفسیر را تألیف نکرده است، بلکه آرا و نظریات تفسیری اوست که توسط محمد بن احمد بلدی (عارف و محدث بزرگ از اهل نخشب و متوفای 504) گردآوری شده است». آثار و بیاناتی لابه لای تفسیر، مؤید این مطالب است که محقق، به برخی از آنها در صفحه 12 مقدمه تحقیق، اشاره دارد.
کتاب، با مقدمه مؤلف آغاز شده و پس از آن، خطبه کتاب (مشتمل بر یک باب و یک فصل) و آن گاه متن تفسیر ذکر گردیده است.
متن کتاب، موجز است و شامل همه آیات قرآن نیست، بلکه مؤلف برخی از آیات را به طور پراکنده گزینش کرده و تفسیر نموده است.
این کتاب، با تحقیق و تصحیح محمد باسل عیون السود، در سال 1423ق، توسط دار الکتب العلمیة، در بیروت، چاپ و منتشر شده است.
ذهبی می گوید: «معلوم است که شخص سهل، این تفسیر را تألیف نکرده است، بلکه آرا و نظریات تفسیری اوست که توسط محمد بن احمد بلدی (عارف و محدث بزرگ از اهل نخشب و متوفای 504) گردآوری شده است». آثار و بیاناتی لابه لای تفسیر، مؤید این مطالب است که محقق، به برخی از آنها در صفحه 12 مقدمه تحقیق، اشاره دارد.
کتاب، با مقدمه مؤلف آغاز شده و پس از آن، خطبه کتاب (مشتمل بر یک باب و یک فصل) و آن گاه متن تفسیر ذکر گردیده است.
متن کتاب، موجز است و شامل همه آیات قرآن نیست، بلکه مؤلف برخی از آیات را به طور پراکنده گزینش کرده و تفسیر نموده است.
wikinoor: تفسیر_التستری
[ویکی فقه] تفسیر التستری (کتاب). «تفسیر التستری»، به زبان عربی ، تفسیری است عرفانی در مورد برخی از آیات قرآنی که در قرن سوم هجری به دست ابو محمد، سهل بن عبدالله تستری نوشته شده است.
این کتاب، با تحقیق و تصحیح محمد باسل عیون السود، در سال ۱۴۲۳ ق، توسط دار الکتب العلمیة، در بیروت ، چاپ و منتشر شده است.ذهبی می گوید: «معلوم است که شخص سهل، این تفسیر را تالیف نکرده است، بلکه آرا و نظریات تفسیری اوست که توسط محمد بن احمد بلدی (عارف و محدث بزرگ از اهل نخشب و متوفای ۵۰۴) گردآوری شده است». آثار و بیاناتی لابه لای تفسیر ، مؤید این مطالب است که محقق، به برخی از آنها در صفحه ۱۲ مقدمه تحقیق، اشاره دارد.
این کتاب، با تحقیق و تصحیح محمد باسل عیون السود، در سال ۱۴۲۳ ق، توسط دار الکتب العلمیة، در بیروت ، چاپ و منتشر شده است.ذهبی می گوید: «معلوم است که شخص سهل، این تفسیر را تالیف نکرده است، بلکه آرا و نظریات تفسیری اوست که توسط محمد بن احمد بلدی (عارف و محدث بزرگ از اهل نخشب و متوفای ۵۰۴) گردآوری شده است». آثار و بیاناتی لابه لای تفسیر ، مؤید این مطالب است که محقق، به برخی از آنها در صفحه ۱۲ مقدمه تحقیق، اشاره دارد.