تست تصادف یکی از اتواع تست های مخرب است که معمولاً به منظور اطمینان از دارا بودن استانداردهای طراحی ایمنی برای انواع سیستم های حمل و نقل و اجزا آن ها انچام می گیرد.
• تست ضربه به جلو: که رایج ترین ذهنیت در بین مردم دربارهٔ تست تصادف است. این تست معمولاً با وارد آمدن ضربه هایی توسط یک دیواره بتونی در اثر برخورد خودرو به آن در یک سرعت مشخص صورت می گیرد٫اما می تواند با برخورد دو خودرو نیز انجام گیرد. خودروهای SUV به خاطر ارتفاع زیادشان مدتی به این منظور در تست ها استفاده می شدند.
• تست آفست: در این تست فقط بخشی از جلوی خودرو تحت ضربه با یک مانع قرار می گیرد. در اینجا مهم این است که نیروهای ضربه ای همانطور که در تست ضربه به جلو بودند باقی بمانند٫ولی توسط کسر کوچکتری از خودرو جذب شوند. ای نوع تست ها توسط IIHS ایالات متحده، ان سی آپی اروپا اتحادیه اروپا و ANCAP استرالیا انجام می شود.
• تست جانبی: این نمونه تصادفات بیشترین احتمال تلفات سرنشین را در بر می گیرند٫و از این لحاظ اهمیت دارند. اگر خودرو دارای ناحیه ضربه گیر برای جذب نیروهای ناشی از ضربه نباشد سرنشین صدمه می بیند.
• تست کنترل غلتش:
توانایی خودرو ( مخصوصا ستون های نگه دارنده سقف ) در حفظ حالت خود در ضربه های دینامیکی را بررسی می کند. تست کنترل غلتش در نقطه مقابل تست تصادف استاتیکی مطرح می شود.
• تست حفاظت از عوامل جاده: به منظور اطمینان از اینکه خودرو در برابر برخورد با عوامل جاده نظیر خطرات کنار جاده٬گاردریل٫علامت های راهنمایی٫چراغ ها٫استحکام خود را حفظ می کند.
• تست پیشرفت: این نمونه تست ها معمولاً توسط خودروسازان بین محصولات جدید و قدیم یا ۲ نسل مختلف برای نشان دادن پیشرفت تولیداتشان انجام می شود.
• تست کامپیوتری:به خاطر هزینه بالای تست ها و مخرب بودنشان٫اغلب مهندسان پیش از تست واقعی توسط نرم افزارهای مدل سازی و شبیه سازی تست های تصادف را بازسازی می کنند.
< /gallery>
• ( Australasian New Car Assessment Program ( ANCAP
• ( Auto Review Car Assessment Program ( ARCAP
• ( China New Car Assessment Program ( C - NCAP
• ( European New Car Assessment Programme ( Euro NCAP
• ( Allgemeiner Deutscher Automobil - Club ( ADAC ) in Germany
• ( Japan New Car Assessment Program ( JNCAP
• Insurance Institute for Highway Safety ( IIHS ) in the United States
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلف• تست ضربه به جلو: که رایج ترین ذهنیت در بین مردم دربارهٔ تست تصادف است. این تست معمولاً با وارد آمدن ضربه هایی توسط یک دیواره بتونی در اثر برخورد خودرو به آن در یک سرعت مشخص صورت می گیرد٫اما می تواند با برخورد دو خودرو نیز انجام گیرد. خودروهای SUV به خاطر ارتفاع زیادشان مدتی به این منظور در تست ها استفاده می شدند.
• تست آفست: در این تست فقط بخشی از جلوی خودرو تحت ضربه با یک مانع قرار می گیرد. در اینجا مهم این است که نیروهای ضربه ای همانطور که در تست ضربه به جلو بودند باقی بمانند٫ولی توسط کسر کوچکتری از خودرو جذب شوند. ای نوع تست ها توسط IIHS ایالات متحده، ان سی آپی اروپا اتحادیه اروپا و ANCAP استرالیا انجام می شود.
• تست جانبی: این نمونه تصادفات بیشترین احتمال تلفات سرنشین را در بر می گیرند٫و از این لحاظ اهمیت دارند. اگر خودرو دارای ناحیه ضربه گیر برای جذب نیروهای ناشی از ضربه نباشد سرنشین صدمه می بیند.
• تست کنترل غلتش:
توانایی خودرو ( مخصوصا ستون های نگه دارنده سقف ) در حفظ حالت خود در ضربه های دینامیکی را بررسی می کند. تست کنترل غلتش در نقطه مقابل تست تصادف استاتیکی مطرح می شود.
• تست حفاظت از عوامل جاده: به منظور اطمینان از اینکه خودرو در برابر برخورد با عوامل جاده نظیر خطرات کنار جاده٬گاردریل٫علامت های راهنمایی٫چراغ ها٫استحکام خود را حفظ می کند.
• تست پیشرفت: این نمونه تست ها معمولاً توسط خودروسازان بین محصولات جدید و قدیم یا ۲ نسل مختلف برای نشان دادن پیشرفت تولیداتشان انجام می شود.
• تست کامپیوتری:به خاطر هزینه بالای تست ها و مخرب بودنشان٫اغلب مهندسان پیش از تست واقعی توسط نرم افزارهای مدل سازی و شبیه سازی تست های تصادف را بازسازی می کنند.
< /gallery>
• ( Australasian New Car Assessment Program ( ANCAP
• ( Auto Review Car Assessment Program ( ARCAP
• ( China New Car Assessment Program ( C - NCAP
• ( European New Car Assessment Programme ( Euro NCAP
• ( Allgemeiner Deutscher Automobil - Club ( ADAC ) in Germany
• ( Japan New Car Assessment Program ( JNCAP
• Insurance Institute for Highway Safety ( IIHS ) in the United States
wiki: تست تصادف