ترابری ریلی در تاجیکستان

دانشنامه عمومی

ترابری ریلی در تاجیکستان به دلیل ساختار راه آهن در مجموع تنها ۶۸۰ کیلومتر ( ۴۲۰ مایل ) خط راه آهن غیر برقی تک خط، [ ۱] و در مجموع ۱٬۵۲۰  mm ( 4  ft  11  27⁄ 32  in ) ( به صورت broad gauge ) محدود می باشد. ساختار ریلی تاجیکستان مراکز شهری اصلی غرب تاجیکستان را با نقاط مرزی با ازبکستان متصل می کند. در سال ۱۹۹۹ میلادی یک خط جدید شهرهای جنوبی باختر و کولاب را به هم متصل کرد. در سال ۲۰۱۶ میلادی، خط دیگری هر دو شهر را به دوشنبه پایتخت متصل کرد و بدین ترتیب شبکه های راه آهن جنوبی و مرکزی به یکدیگر متصل شدند. [ ۲] شاخهٔ شمالی راه آهن در اطراف خجند به طور فیزیکی به این شبکهٔ اصلی راه آهن تاجیکستان قطع شده است و فقط از طریق یک ترانزیت طولانی از طریق ازبکستان قابل دسترسی است. از سال ۲۰۱۷ میلادی، خدمات مسافری محدود به قطارهای بین المللی غیرمتداول از دوشنبه و خجند به مسکو، یک قطار هفتگی از دوشنبه به خجند ( از طریق ازبکستان ) و همچنین یک سرویس محلی بین دوشنبه و پخته آباد ( روزانه ) و کولاب/شهر توس ( هفتگی دو بار ) است.
سیستم راه آهن در تاجیکستان توسط شرکت دولتی راه آهن تاجیکستان مدیریت می شود.
ترابری مسافر از طریق تاجیکستان به دلیل کوتاهی دوره ای راه آهن تاجیکستان در پرداخت تعرفه های حمل ونقل و مسائل ایمنی با مشکل مواجه شده است. [ ۳]
توافقنامه اخیر بین سران کشورهای پاکستان، تاجیکستان و افغانستان، بخش هایی از سیستم ریلی تاجیکستان را نوسازی می کند تا تجارت بیشتر بین کشورهای آسیای مرکزی امکان پذیر شود. [ ۴]
عکس ترابری ریلی در تاجیکستانعکس ترابری ریلی در تاجیکستانعکس ترابری ریلی در تاجیکستان
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلف

پیشنهاد کاربران

بپرس