تابولا راسا (پارت). تابولا راسا ( به لاتین: Tabula Rasa ) کنسرتویی برای دو ویلن ( یا یک ویلن و یک ویولا ) همراه با پیانو دستکاری شده می باشد که در سال ۱۹۷۷ میلادی توسط آهنگساز استونیایی، آروُ پارت تصنیف شده است. از دو موومان تشکیل شده و اجرای آن در حدود ۲۶ دقیقه زمان می برد.
آروو پارت در سال ۱۹۶۸ وارد یک دوره سکوت و خودسازی هنری شد که تا سال ۱۹۷۶ ادامه یافت و منجر به ایجاد سبک منحصر به فرد او گردید. وی پس از آن به تصنیف چندین قطعه پرداخت که از شناخته شده ترین آثارش گردیدند. تابولا راسا نیز یکی از این آثار بود که آروو پارت آن را به درخواست یکی از دوستانش، اری کلس، تصنیف و به گیدون کرمر تقدیم کرد. این قطعه نخستین بار در سپتامبر ۱۹۷۷ در تالین اجرا شد. آلفرد اشنیتکه پیانو دستکاری شده را نواخت و کرمر یکی از تکنوازان ویلن بود.
ئی سی ام رکوردز در سال ۱۹۸۴ تابولا راسا را در آلبومی منتشر کرد که موجب شناخته شدن پارت در خارج از اروپای شرقی شد. [ ۱]
تابولا راسا از دو موومان تشکیل شده است. موومان نخست «بازی» ( به لاتین: Ludus ) نام دارد. که با تکنوازی ویلن ها و سکوت های غیر منتطره آغاز می گردد. موومان دوم «سکوت» ( به لاتین: Silentium ) نام دارد که نسبت به موومان نخست ضرب آهنگ پایین تری دارد. در پایان قطعه دلیل نامگذاری این موومان آشکار می گردد. به گونه ای که نت های پایانی به زحمت شنیده می شوند و قطعه در سکوت پایان می یابد. [ ۲]
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفآروو پارت در سال ۱۹۶۸ وارد یک دوره سکوت و خودسازی هنری شد که تا سال ۱۹۷۶ ادامه یافت و منجر به ایجاد سبک منحصر به فرد او گردید. وی پس از آن به تصنیف چندین قطعه پرداخت که از شناخته شده ترین آثارش گردیدند. تابولا راسا نیز یکی از این آثار بود که آروو پارت آن را به درخواست یکی از دوستانش، اری کلس، تصنیف و به گیدون کرمر تقدیم کرد. این قطعه نخستین بار در سپتامبر ۱۹۷۷ در تالین اجرا شد. آلفرد اشنیتکه پیانو دستکاری شده را نواخت و کرمر یکی از تکنوازان ویلن بود.
ئی سی ام رکوردز در سال ۱۹۸۴ تابولا راسا را در آلبومی منتشر کرد که موجب شناخته شدن پارت در خارج از اروپای شرقی شد. [ ۱]
تابولا راسا از دو موومان تشکیل شده است. موومان نخست «بازی» ( به لاتین: Ludus ) نام دارد. که با تکنوازی ویلن ها و سکوت های غیر منتطره آغاز می گردد. موومان دوم «سکوت» ( به لاتین: Silentium ) نام دارد که نسبت به موومان نخست ضرب آهنگ پایین تری دارد. در پایان قطعه دلیل نامگذاری این موومان آشکار می گردد. به گونه ای که نت های پایانی به زحمت شنیده می شوند و قطعه در سکوت پایان می یابد. [ ۲]
wiki: تابولا راسا (پارت)