بازگشت

/bAzgaSt/

مترادف بازگشت: اعاده، برگشت، رجعت، عدول، عطف، عقب نشینی، عود، مراجعت، نکس

معنی انگلیسی:
return, cancellation, cross-reference, reaction, recidivism, recrudescence, recurrence, regress, regression, reversion, comeback

لغت نامه دهخدا

بازگشت. [ گ َ ] ( مص مرکب مرخم ) عود. مراجعت. ( آنندراج ). رجعت. ( ناظم الاطباء ). ارتجاع. رجوع. مرجع :
دانی که من مقیمم بر درگه شهنشه
تا بازگشت سلطان از قلبگاه ساری.
منوچهری.
و چون کرانه شوید بازگشت بدوست. ( تاریخ بیهقی ). و نیز فرموده که ما وارث زمینیم و آنچه بر روی زمین است و بازگشت اهل زمین بسوی ماست. ( تاریخ بیهقی چ ادیب ص 307 ).
ز روزی مدان دور ترکان گذشت
که هرگز نخواهد بدش بازگشت.
( گرشاسب نامه ).
کی بازگشت خواهی زی خالق ای برادر
آنگه که بهر خدمت مخلوق را نشایی.
ناصرخسرو.
حق تعالی خطاب فرماید که نگفته بودم ایشان را که این آسمان و زمین و هرچه در وی است همه را من آفریدم و باز میراث بمن مانده و بازگشت همه بحضرت من خواهد بود. ( قصص الانبیاء ص 16 ).
داده قرار هفت زمین را ببازگشت
کرده خبر چهار امین را ز ماجرا.
خاقانی.
ز تست اولین حرف را سرگذشت
به تست آخرین حرف را بازگشت.
نظامی.
اگر سالکی محرم راز گشت
نبندند بر وی در بازگشت.
سعدی ( بوستان ).
|| اصطلاح بانکی و تجارتی ، برگرداندن اضافی پولی است که شرکاء از بابت سرمایه بشرکت میپردازند . ( لغات مصوبه فرهنگستان ). || بازگشت از گناه ؛ توبه. انابه. ذِکری. مَتاب. ( منتهی الارب ) : چندان مکرمت در حق ایشان بفرمود که از خجالت بازگشت خواستند. ( تاریخ طبرستان ). اول بازگشت خسته میباید آنگاه توجه خاطر شکسته. ( بخاری ).
سوی او تاب کز گناه بدوست
خلق را پاک بازگشت و مآب.
ناصرخسرو.
کنون با خرد باید انباز گشت
که فردا نماند ره بازگشت.
سعدی ( بوستان ).
|| مَعاد. ( منتهی الارب ). || مَسیر. ( دهار ). مرجع. || پشیمانی. || اعادت بیماری از بدپرهیزی یا هوازدگی. ( آنندراج ). نکس مرض. بازگشت مرض. برگشت بیماری :
شنیدی به برگشتن از کوه و دشت
که بیمار را بد بود بازگشت.
حاجی محمدجان قدسی ( از آنندراج ).

فرهنگ فارسی

برگشتن از جائی، مراجعت کردن، عود
( مصدر ) ۱ - برگشت از جایی مراجعت رجعت.۲ - رجوع از آهنگی یاهنگ مناسب دیگر.

فرهنگ معین

(گَ ) (مص مر. ) ۱ - برگشت از جایی ، مراجعت . ۲ - رجوع از آهنگی به آهنگ مناسب دیگر (موسیقی ).

فرهنگ عمید

بازگرد، برگشتن از جایی، مراجعت، عود.
بازگشتن
۱. بازگردیدن، برگشتن.
۲. برگشتن از جایی، مراجعت کردن.
۳. [قدیمی، مجاز] توبه کردن.
۴. [قدیمی] از کاری دست برداشتن.
۵. [قدیمی] منصرف گشتن.

فرهنگستان زبان و ادب

{relapse} [پزشکی] ظهور مجدد علائم بیماری، چند هفته تا چند ماه پس از بهبود ظاهری

دانشنامه اسلامی

[ویکی فقه] بازگشت، اصطلاحی در طریقه نقشبندی است.
یکی از هشت کلمه ای که خواجه عبدالخالق غُجدوانی (متوفی ۵۷۵) وضع کرده و به همراه سه کلمه دیگر، که بعدها افزوده شده است، اصول یازده گانه طریقه نقشبندیه را تشکیل می دهد.
این کلمه فارسی، مانند دیگر اصطلاحات فارسی نقشبندیه (مثل «هوش در دم»، «نظر بر قدم»)، در متون عربی و ترکی و اردو نیز به همین هیئت متداول است.
بازگشت آن است که سالک پس از ذکر («یادکرد»)، که با شرایطی خاص گفته می شود، این عبارت را به زبان آرد یا بر دل بگذراند که «الهی انتَ مقصودی و رضاکَ مطلوبی» (خداوندا مقصود من تویی و خشنودی تو خواست من است).
معمولاً عبارت بازگشت پس از هر صد بار ذکر گفته می شود و گاه در آغاز ذکر نیز ادا می شود.
هدف از بازگشت
غرض اصلی از بازگشت، چنانکه گفته اند، نفی خواطر است.
بدین وسیله درون سالک از هر خاطرِ نیک و بد پاک و از تصور ما سوای حق فارغ می شود و ذکر او از شایبه غیْرخالص می ماند
چون، به تعبیر شیخ احمد سرهندی، «مقصودیّت شی ء مستلزم معبودیّت آن است»، بازگشتْ سالک را از تصوّر هر مقصود و معبودی جز خدا باز می دارد.
تعریف دیگر برای بازگشت
برخی گفته اند که بازگشت کنایه از رجوع ذاکر به خداوند است برای اظهار عجز و تقصیر؛ زیرا توفیق ذکر و حضور داشتن و کشف اسرار، همه، به یاری خداوند تعالی است.

دانشنامه عمومی

بازگشت به معنی برگشتن چیزی به خودش یا به نوع خودش است. مثال بسیار معروف از یک کلمه با خاصیت بازگشتی کلمهٔ gnu به معنی "gnu is not unix" است که هر بار بخواهید gnu را ترجمه کنید جمله جدیدتری ساخته می شود برای مثال در دفعهٔ بعدی جمله به صورت "gnu is not unix is not unix" در می آید و شما می توانید این کار را بینهایت بار تکرار کنید. [ ۱] از اصلاح بازگشت در زبان شناسی و منطق بسیار استفاده می شود. همچنین در ریاضیات و علوم رایانه نوعی از تابع به نام توابع بازگشتی کاربرد بسیاری دارد.
در علوم رایانه در پیاده سازی و برنامه نویسی مفاهیم مدل شده علاوه بر شی گرایی یکی از مفاهیم پر کاربرد توابع بازگشتی اند. در این توابع خروجی تابع می تواند فراخوانی دیگری از همان تابع باشد. برای مثال یکی از راه های پیاده سازی تابعی که مقدار فاکتوریل اعداد طبیعی 0 تا n را حساب می کند در زبان برنامه نویسی سی به شرح زیر است:
unsigned long long factorial ( unsigned long long n ) { if ( n < 1 ) return 1; else return n*factorial ( n - 1 ) ; } برای فهم آن فرض کنید مقدار factorial ( 1 ) را می خواهیم پس مقدار n برابر 1 است و شرط if برقرار می شود و جواب 1 برگردانده می شود. برای صفر هم همین طور اما اگر مقدار عددی بزرگتر از یک را فراخوانی کنیم، شرط if برقرار نشده و مقدار n*factorial ( n - 1 ) برگردانده می شود یعنی مثلا اگر مقدار 3 را به تابع بفرستیم مقدار 3*factorial ( 2 ) را بر می گرداند که خود فاکتوریل دو مقدارfactorial ( 1 ) *2 را برمیگرداند که باز خود فاکتوریل 1 همانطور که توضیح داده شد مقدار 1 را بر میگرداند و پروسه بازگشت همینجا ختم میشود پس در کل تابع مانند این رفتار کرد که مقدار 1*2*3 را برگردانده باشد و این همان فاکتوریل است. اما برای اینکه فایده ی این توابع را در برنامه نویسی بهتر متوجه شوید اگر می خواستیم این تابع را بدون بازگشت تعریف کنیم اینطور می شد:
unsigned long long factorial ( unsigned n ) { unsigned long long result=1; while ( ( n - - ) > 1 ) result *= n; return result; } که با توجه به سطح پیچیدگی و خوانایی آن متوجه می شویم که تابع بازگشتی صورت ساده تری از پیاده سازی آن است. [ ۲]
عکس بازگشت

بازگشت (آلبوم). بازگشت ( به انگلیسی: Relapse ) ششمین آلبوم استودیویی رپر آمریکایی امینم است که پنج سال پس از آلبوم قبلی اش دوباره خوانی منتشر شد. ضبط بازگشت بین سال های ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۹ انجام شد و آهنگسازی ۱۹ ترانه از این آلبوم بر عهده دکتر دره بود. این آلبوم مقام اول را در بیلبورد ۲۰۰ بدست آورد و تنها در هفته اول نزدیک به ششصد و هشت هزار نسخه از آن به فروش رسید. بازگشت در سراسر جهان نزدیک به چهار و نیم میلیون نسخه فروش داشت و امینم برای این آلبوم دو جایزه گرمی دریافت کرد. آلبوم از لهجۀ بسیار خاصی برخوردار است و از معروفترین آهنگ های این آلبوم می توان به «۳ نیمه شب»، «ما تو رو ساختیم»، «زیبا» و «بطری شکسته» اشاره کرد.
عکس بازگشت (آلبوم)

بازگشت (شرح حال). بازگشت ( به انگلیسی: The Return ) شرح حالی است به قلم هشام مطر که در ژوئن ۲۰۱۶ منتشر شد و روی بازگشت مطر در سال ۲۰۱۲ به زادگاهش لیبی و جستجوی او برای یافتن حقیقت در مورد سرنوشت پدرش به عنوان یک مخالف سیاسیِ رژیم قذافی، که در ۱۹۹۰ میلادی ناپدید شده، متمرکز است. [ ۱] [ ۴] این اثر در سال ۲۰۱۷ برندهٔ جایزهٔ انجمن قلم آمریکا، [ ۵] جایزه ادبی فولیو و جایزهٔ پولیتزر برای زندگی نامه و خودزندگی نامه شد. [ ۶] این اثر نخستین اثر غیرادبی است که برندهٔ جایزهٔ ادبی فولیو شده است. [ ۷]
در سال ۱۳۹۷ مژده دقیقی این اثر را با عنوان روایت بازگشت به فارسی برگرداند و انتشارات نیلوفر آن را منتشر کرد. [ ۸] شبنم سمیعیان نیز این کتاب را ترجمه و نشر کوله پشتی آن را منتشر کرده است. [ ۹]
عکس بازگشت (شرح حال)

بازگشت (علوم رایانه). بازگشت ( به انگلیسی: Recursion ) در علوم رایانه، روشی برای حل یک مسئله است که در آن راه حل مسئله به راه حل هایی در نمونه های کوچکتر از همان مساله وابسته می باشد[ ۱] .
به نظر می رسد ترجمه «بازگشت» بیشتر مناسب کلمه انگلیسی Return باشد تا کلمه Recursion ؛ به همین دلیل بعضی از اساتید عبارت «توابع خوداتکاء» را برای نامیدن این گونه توابع به کار می برند. همچنین از آنجایی که ریشهٔ این کلمه در زبان انگلیسی فعل Recur به معنای "اتفاق افتادن مجدد" می باشد ترجمه های مناسب دیگر می توانند "توابع بازوقوع" و "توابع بازفراخوانی شونده" باشند، که همگی قطعا بهتر از ترجمهٔ مشهور و ضعیف آن ( توابع بازگشتی ) می باشند. به هر حال، نگرش خوداتکاء یا بازگشتی در علم کامپیوتر یک روش فکر کردن برای حل مسائل است. در واقع خوداتکایی یا بازگشت یکی از ایده های اصلی علم کامپیوتر است. [ ۲] حل یک مسئله به روش خوداتکاء/بازگشتی بدین معناست که راه حل بستگی به مدل کوچکتری از صورت مسئله داشته باشد. [ ۳]
"قدرت بازگشت قطعاً در این نهفته است که دسته ای نامتناهی از اشیا را بوسیلهٔ یک عبارت متناهی تعریف می کند. به معنای دیگر یک عدد نامتناهی در محاسبات می تواند بوسیلهٔ یک برنامهٔ متناهی بازگشتی تعریف شود حتی اگر این برنامه هیچ تکرار واضحی نداشته باشد ". [ ۴]
اکثر زبان های برنامه نویسی سطح بالا عمل بازگشت را به این صورت تعریف می کنند که یک تابع خودش را فراخوانی کند. زبان های دستوری ساختارهای حلقه ای مثل while یا for را برای انجام کارهای تکراری به کار می گیرند. بعضی از زبان های تابعی هیچ ساختار حلقه ای تعریف نمی کنند اما بر خود بازگشت تکیه دارند که کد را به طور مکرر فراخوانی کند. نظریهٔ رایانش پذیری ثابت کرده است که این زبان های فقط بازگشتی از نظر ریاضی برابر زبان های دستوری هستند، یعنی اینکه مسائل را بدون نیاز به while و for حل می کنند.
در ریاضیات کاربردی و به خصوص کامپیوتر، مسائل فراوانی وجود دارد که حل آن ها را به سادگی می توان به صورت یک الگوریتم بازگشتی نشان داد. یک الگوریتم بازگشتی مانند یک تابع یا یک دنباله بازگشتی تعریف می شود فرمان های الگوریتم به طور مکرر و با پارامترهای مختلف اجرا می شوند تا به فرمان بنیادی الگوریتم برسیم. آنگاه تمام مقادیری را که محاسبهٔ آن ها انجام نشده است را به صورت بازگشتی محاسبه می نماییم تا فرمان مورد نظر اجرا شود. یک روش متداول برای آسان سازی مسائل این است که آن ها را به زیر مسائلی از همان نوع تقسیم بندی کنیم. این روش با نام گویشی کردن شناخته می شود. به عنوان یک تکنیک برنامه نویسی کامپیوتر، به این روش تقسیم و غلبه ( به انگلیسی: Divide and Conquer ) گفته می شود. و کلید راه حل تعداد زیادی از مسائل کامپیوتری مهم است و یک بخش اساسی می باشد. تمام زبان های برنامه نویسی که امروز مورد استفاده اند تعریفی مستقیم از توابع بازگشتی در خود دارند. وقتی چنین تابعی فراخوانی می شود، کامپیوتر ( برای اکثر زبان هایی که پشته دارند ) یا خود کد زبان instanceهای مختلف تابع را ( با فراخوانی پشته، هر چند روش های دیگر هم مورد استفاده قرار می گیرند ) . برعکس آن همهٔ توابع بازگشتی می توانند به کمک پشته به یک تابع غیر بازگشتی تبدیل شوند. اکثر توابع و روش هایی که می توانند بوسیلهٔ کامپیوتر ارزشیابی شوند بدون استفاده از غیر بازگشتی کردن قابل بازگشتی شدن هستند.
عکس بازگشت (علوم رایانه)عکس بازگشت (علوم رایانه)عکس بازگشت (علوم رایانه)

بازگشت (فیلم ۱۹۵۳). بازگشت ( آلمانی: Komm zurück ) یک فیلم در ژانر درام به کارگردانی آلفرد براون است که در سال ۱۹۵۳ منتشر شد. از بازیگران آن می توان به وینی مارکوس، رودولف پرک و هانس اشتووه اشاره کرد.
عکس بازگشت (فیلم ۱۹۵۳)

بازگشت (فیلم ۲۰۰۱). بازگشت ( ایتالیایی: La rentrée ) یک فیلم درام مستقل به کارگردانی «فرانکو آنجلی» است که در سال ۲۰۰۱ منتشر شد. از بازیگران آن می توان به فرانچسکو سالوی، ناندو گادزولو، پاسکواله آنسلمو و فلاویو اینسینا اشاره کرد.
عکس بازگشت (فیلم ۲۰۰۱)

بازگشت (فیلم ۲۰۰۳). بازگشت ( به روسی: Возвращение ) فیلمی روسی ساختهٔ آندری زویاگینتسف در سال ۲۰۰۳ است. داستان فیلم داستان دو پسر بچه است که پدر آن ها پس از ۱۲سال باز می گردد و می خواهد آن ها را برای سه روز به گردش ببرد. این فیلم در جشنوارهٔ فیلم ونیز برندهٔ جایزهٔ شیر طلایی شد.
مردی پس از دوازده سال به خانه بازمی گردد؛ جایی که همسرش با دو پسر خود ( وانیا و آندره ) زندگی می کند. بچه ها هیچ شناختی از پدر ندارند و حتی نمی دانند او در این مدت کجا بوده و از کجا بازگشته. پسر بزرگتر ( آندره ) از بودن پدر خوشحال است و تلاش می کند رضایت او را جلب کند. اما پسر کوچکتر ( وانیا ) مشکوک است و اعتمادی به مرد تازه وارد ندارد. پدر اصرار دارد بچه ها را برای دو سه روز به سفری تفریحی ببرد. در میان راه مدام تنش هایی میان وانیا و پدر درمی گیرد. پدر مردی کم حرف و مرموز و خشن است و بچه ها را وادار به خشونت، کتک کاری، نوشیدن الکل و کارهای سخت می کند. او آن ها را به جزیره ای متروک می برد و اصرار دارد آن ها از برجکی بالا بروند. وانیا امتناع کرده و تن به خواسته های پدر نمی دهد. سرانجام طی پدر به دنبال او آمده و از برج سقوط کرده می میرد.
• ولادیمر گالین در نقش آندره
• ایوان دوبرونراوو در نقش وانیا
کونستانتین لاوروننکو در نقش پدر
• ناتالیا ودونیا در نقش مادر
• جشنواره فیلم ونیز: شیر طلایی و برنده عنوان بهترین فیلم سال
• جشنواره بین المللی پالم: برندهٔ جایزهٔ بهترین فیلم خارجی
• مراسم گلدن گلوب: بهترین فیلم خارجی زبان
عکس بازگشت (فیلم ۲۰۰۳)

بازگشت (فیلم ۲۰۱۱). بازگشت ( انگلیسی: Return ) فیلمی مستقل است که در سال ۲۰۱۱ منتشر شد. از بازیگران آن می توان به لیندا کاردلیانی، مایکل شنون و جان اسلتری اشاره کرد.
کلی ( کاردلیانی ) ، در حال بازگشت از دورهٔ وظیفه نظامی خود در خاورمیانه، امید زیادی برای از سرگیری زندگی قدیمی خود در شهر خود دارد. امیدهای او طی روابطش با خانواده و دوستانش به تدریج از بین می رود، زیرا نمی تواند با تغییرات آن ها سازگار شود. کلی به فرزندانش توجه لازم را ندارد و پس از مدتی کار کسل کنندهٔ کارخانه را رها می کند. یک روز او خیانت شوهرش مایک ( شنون ) را کشف می کند، با دوستانش نوشیدنی الکلی می نوشد و سپس هنگام رانندگی توسط پلیس متوقف می شود. در طول جلسات درمان ( به دستور دادگاه ) ، او با بود ( اسلاتری ) ، کهنه سرباز جذاب، آشنا می شود. او دچار یک شکست تدریجی می شود، اما همچنان تلاش خود را برای برقراری مجدد زندگی ادامه می دهد.
عکس بازگشت (فیلم ۲۰۱۱)

بازگشت (فیلم ۲۰۱۳). بازگشت یا هایترما ( تاتاری کریمه ای: Qaytarma — «بازگشت»، «بازگشت به خانه» ) فیلمی اوکراینی در ژانر درام دورانی به کارگردانی اختم سی تابایوف محصول ۲۰۱۳ است. این فیلم خال پرنده تاتار کریمه و قهرمان اتحاد جماهیر شوروی آمت خان سلطان را در پس زمینه تبعید تاتارهای کریمه در سال ۱۹۴۴ به تصویر می کشد. [ ۱] عنوان فیلم به معنای بازگشت است. [ ۲] هایترما همچنین نام محبوب ترین رقص ملی تاتار کریمه است.
تولید این فیلم در اکتبر ۲۰۱۲ در کریمه آغاز شد. بودجه اولیه این فیلم ۲٫۵ میلیون دلار آمریکا بود. [ ۳] این بودجه توسط لنور اسلام، مالک ایستگاه تلویزیونی اوکراینی ATR Channel تأمین شد. هزینه های زیادی به طراحی صحنه و لباس اختصاص داده شد. [ ۴] پیش نمایشی از فیلم در مارس ۲۰۱۳ منتشر شد. [ ۵] اولین نمایش برای ۱۸ می ۲۰۱۳، شصت و نهمین سالگرد تبعیدها برنامه ریزی شده بود. ورونیکا نوه آمت خان، خلبانان نیروی هوایی شوروی، ژنرال های روسی و سفرای کشورهای خارجی برای شرکت در این مراسم دعوت شدند. [ ۴]
پست کیف یک بررسی مثبت ارائه کرد و بازگشت را «علاقه مندان به تاریخ باید ببینند» توصیف کرد. [ ۶] در سیمفروپل، سینما کاسموس تخمین می زند که شش هزار نفر در هفته اول فیلم را دیدند و یک هزار نفر در روز تا ۴ ژوئن. سینما تنها با دو نمایش در روز شروع شده بود، اما در پاسخ به محبوبیت غیرمنتظره، دو نمایش دیگر به آن اضافه شد. [ ۷] در اکتبر ۲۰۱۳ در جشنواره[ ۸] المللی فیلم نارنجی طلایی آنتالیا به نمایش درآمد. این یکی از سه فیلمی بود که در فهرست نهایی کمیته انتخاب اسکار اوکراین قرار گرفت تا به عنوان نامزد بهترین فیلم خارجی زبان در هشتاد و ششمین دوره جوایز اسکار معرفی شود. [ ۹]
ولادیمیر آندریف، کنسول روسیه در سیمفروپل، به دلیل اظهارنظرهایش مبنی بر اینکه این فیلم «حقیقت را تحریف می کند»، با عدم اشاره به همکاری ادعایی تاتارهای کریمه در طول اشغال اوکراین توسط آلمان نازی، جنجال عمومی را برانگیخت. او به چند ژنرال برجسته روسی که برای اولین نمایش دعوت شده بودند، گفت که در این مراسم شرکت نکنند و گفت که تاتارهای کریمه مستحق اخراج هستند که واکنش شدیدی را برانگیخت. او بعداً اعتراف کرد که واقعاً این فیلم را تماشا نکرده است و گفت: «من فیلم را تماشا نکردم، اما می دانم که این فیلم بر اساس تاریخ جعلی است زیرا توسط تاتارهای کریمه تهیه شده است». اعضای مردم ابراز انزجار کردند و در ۲۳ مه ۲۰۱۳ حدود ۳۰۰ نفر در مقابل کنسولگری تظاهراتی برگزار کردند و خواستار آن شدند که آندریف شخص غیرارادی اعلام شود، در حالی که وزارت امور خارجه اوکراین اظهارات آندریف را «نامناسب» توصیف کرد. آندریف در ابتدا روی اظهارات تاتاروفوبیک خود که بدون اطلاع از محتوای فیلم بیان شده بود ایستاد و از پس گرفتن آنها خودداری کرد، اما روز بعد وزارت امور خارجه روسیه نیز سخنان آندریف را نامناسب و نادرست توصیف کرد. در نهایت او با عصبانیت از اینکه دولت روسیه از نظرات او حمایت نکرد استعفا داد. [ ۱۰] [ ۱۱] [ ۱۲]
عکس بازگشت (فیلم ۲۰۱۳)

بازگشت (فیلم ۲۰۱۵). بازگشت ( انگلیسی: Regression ) فیلمی به کارگردانی آلخاندرو آمنابار است که در سال ۲۰۱۵ منتشر شد.
عکس بازگشت (فیلم ۲۰۱۵)

بازگشت (فیلم ۲۰۲۱). بازگشت ( انگلیسی: Take Back ) یک فیلم ویدئویی آمریکایی اکشن و دلهره آور محصول سال ۲۰۲۱ به کارگردانی کریستین سسما با بازی میکی رورک، جیمز روسو، مایکل جای وایت و جیلیان الیانا واترز است. [ ۱] [ ۲]
زارا ( جیلیان وایت ) و برایان ( مایکل جای وایت ) زندگی کاملاً خوبی در یک شهر کوچک دارند وقتی که یک غریبه مرموز از گذشته مخفی زارا دختر آنها را می دزدد و حالا آنها باید برای نجات جان او مسابقه دهند.
میکی رورک
• مایکل جای وایت
• جیلیان الیانا واترز
• جیمز روسو
فیلمبرداری این فیلم در اوت سال ۲۰۲۰ به اتمام رسید. [ ۳] [ ۴] [ ۵]
این فیلم در ۱۸ ژوئن ۲۰۲۱ در سینماها در ایالات متحده و برای خرده فروشی های درخواستی و آنلاین پخش شد. [ ۶] [ ۷]
• نقدهای فیلم عمدتاً منفی بود، با امتیاز ۲۰٪ در راتن تومیتوز بر اساس پنج نقد. [ ۸] بیشتر بررسی ها بر روی سرعت آهسته و تنظیم عمومی تمرکز داشتند.
• فیل هود از گاردین دو ستاره از پنج ستاره را به فیلم اهدا کرد. [ ۹] [ ۱۰]
عکس بازگشت (فیلم ۲۰۲۱)

بازگشت (فیلم آمریکایی ۲۰۰۶). بازگشت ( انگلیسی: The Return ) فیلمی آمریکایی در سبک وحشت روان شناختی به کارگردانی آصف کاپادیا است که در سال ۲۰۰۶ منتشر شد. از بازیگران آن می توان به سارا میشل گلر، آدام اسکات و سام شپارد اشاره کرد.
عکس بازگشت (فیلم آمریکایی ۲۰۰۶)

بازگشت (مجموعه تلویزیونی). بازگشت ( کره ای:  리턴; لاتین نویسی اصلاح شده:  Riteon ) یک مجموعهٔ تلویزیونی کره جنوبی سال ۲۰۱۸ است. این مجموعه از ۱۷ ژانویه تا ۲۲ مارس ۲۰۱۸، روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ساعت ۲۲:۰۰ ( کی اس تی ) از اس بی اس پخش شد. [ ۳] [ ۴]
• گو هیون - جونگ/پارک جین هی در نقش چوی جا هه[ ۵]
• لی جین - ووک در نقش دوک گو یونگ
• شین سونگ - روک در نقش اوه ته سوک
بونگ ته گیو در نقش کیم هاک بوم
پارک کی وونگ در نقش کانگ این هو
• جونگ اون - چه در نقش گوم نا را[ ۷]
یون جونگ هون در نقش سو جون هی
اولین جلسه فیلم نامه خوانی در ۱۵ نوامبر ۲۰۱۷ انجام شد. [ ۸] [ ۹]
در ۷ فوریه ۲۰۱۸، گزارش شد که در روز پنجم فیلم برداری، مشاجره بزرگی بین بازیگر نقش اول زن، گو هیون - جونگ و کارگردان جو دونگ مین وجود داشت. [ ۱۰] روز بعد، آژانس بازیگر گو هیون - جونگ به صورت رسمی اعلام کرد که این بازیگر به دلیل اختلافات سازش ناپذیر با تیم کارگردانی در مورد فرایند تولید، تیم را ترک خواهد کرد. [ ۱۱] [ ۱۲] [ ۱۳] [ ۱۴]
بعداً بازیگر پارک جین هی جایگزین گو هیون - جونگ برای نقش چوی جا هه شد. پارک در ۱۳ فوریه فیلم برداری را آغاز کرد و نخستین حضورش از قسمت شانزدهم بود. [ ۵]
عکس بازگشت (مجموعه تلویزیونی)
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلف

دانشنامه آزاد فارسی

بازگشت (The Homecoming)
نمایش نامه ای در دو پرده، از هارولد پینتر، به زبان انگلیسی، منتشرشده در ۱۹۶۵، اجرا در همان سال در آلدویچ تئاتر لندن. شخصیت های این نمایش نامه که داستانِ آن در فضای بستۀ خانه ای در لندن و طی دو روز اتفاق می افتد، هویتی نامشخص دارند و فقط به نشانۀ سنّ شان شناخته می شوند. ماکس، پدرِ پیر خانواده با دو پسرش، لنی و جوی، و برادرش سام زندگی می کند. پسر دیگر ماکس، تِد، به همراه همسرش، روت، پنهانی از امریکا به خانه بازمی ­گردد. جدّ و جهد خانواده برای نگاه­ داشتن روت در کانون خانواده چونان لعبتی شهوانی، با گفت وگوهایی خشن، جنسی، متناقض و مضحک، اساسِ نمایش نامه را تشکیل می دهد. تِد نیز که گویی بازگشت به موطن سایه روشن های زندگی گذشته اش را بدو بازگردانده است، به نوبۀ خود سهمی در گفت وگوها دارد. بازگشت یکی از نقاط اوج نمایش نامه های پینتر به شمار می رود. «پینتربازی» (اصطلاحی در توصیف آثار پینتر، به معنی غرابت نگران کننده در پَسِ امر واقعی و روزمره)، در این نمایش نامه کاملاً مشهود است.

مترادف ها

recess (اسم)
کنار، تعطیل موقتی، گوشه، تنفس، پس زنی، باز گشت، طاقچه، تو رفتگی، فترت، تو رفتگی در دیوار، عقب نشینی، دوره فترت

reflection (اسم)
تامل، اندیشه، تفکر، باز گشت، پژواک، انعکاس، باز تاب، انعکس

reference (اسم)
عطف، باز گشت، ارجاع، مراجعه، رجوع، کتاب بس خوان

return (اسم)
برگشت، باز گشت، بازگشتن، عودت، اعاده، رجعت، مراجعت

recurrence (اسم)
عود، باز گشت، باز رخداد، رویدادن مجدد، خاصیت بازگشت

comeback (اسم)
باز گشت، بازگشتن

reflexion (اسم)
اندیشه، تفکر، باز گشت، پژواک، انعکاس، باز تاب

recidivism (اسم)
عود، باز گشت، بازگشت به، تکرار جنایات

recession (اسم)
باز گشت، کسادی، هرس، اعاده، بحران اقتصادی، پس رفت

recursion (اسم)
باز گشت

فارسی به عربی

عتلة , عودة , فحم , کساد ، اِرْتِکاس

پیشنهاد کاربران

بازگشت ( به اسپانیایی: Volver ) تلفظ اسپانیایی:  فیلمی اسپانیایی به کارگردانی پدرو آلمودوار است که در سال ۲۰۰۶ اکران شد. بازیگران آن پنه لوپه کروز، کارمن مائورا، لولا دوئنیاس، بلانکا پورتیو، یوهانا کوبو و چوس لامپره آبه بودند. فیلم دربارهٔ خانواده ای محلی و زنانهٔ عجیبی است که از روستایی بادخیز در جنوب مادرید می آیند. پنه لوپه کروز نقش ریموندا* ، زنی از طبقه کارگر را بازی می کند که مجبور می شود گامهایی بلندی برای محافظت از دختر ۱۴ ساله اش، پائولا بردارد که در دفاع از خودش، مرتکب قتل شده است. بحران خانواده، با بازگشت مادر او، ایرِنه، از دنیای مردگان اوج می گیرد که برای پایان دادن به پرسش هایی از گذشته می آید.
...
[مشاهده متن کامل]

داستان فیلم در ادامهٔ فیلم پیشین آلمودوار، گل اسرار من ( ۱۹۹۵ ) است که در آن به شکل یک رمان است که برای چاپ رد می شود اما دزدیده شده و به فیلمی به نام فریزر تبدیل می شود. فیلم بازگشت از نئورئالیسم اواخر دهه ۱۹۴۰ و اوایل دهه ۵۰ و کارهای کارگردانان بزرگ آن دوره تأثیر گرفته است که با عناصری همچون سوء استفاده جنسی، تنهایی و مرگ، و ترکیب ژانرهای لودگی، تراژدی، ملودرام و واقع گرایی جادویی خود را می نمایاند.
این فیلم و دست اندرکارانش برنده جایزه های بسیاری شدند. بازگشت پس از پخش به عنوان بخشی از گلچین رسمی جشنواره فیلم کن ۲۰۰۶، با تشویق ایستادهٔ بینندگان مواجه شد و برنده جایزه بهترین فیلم نامه ( جشنواره فیلم کن ) و جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن ( جشنواره فیلم کن ) شد که بین شش بازیگر فیلم مشترک بود. پنلوپه کروز نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن در جایزه اسکار، بفتا و جایزه انجمن بازیگران فیلم شد. فیلم برنده هیئت ملی بازبینی فیلم برای بهترین فیلم خارجی زبان شد. این فیلم نامزد دو جایزه در شصت و سومین مراسم گلدن گلوب: جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر زن فیلم درام برای پنه لوپه کروز و بهترین فیلم خارجی زبان شد.
در این فیلم هیچ شخصیت مردی بازی نکرده است و تمام بازیگران زن هستند.
• پنه لوپه کروز در نقش ریموندا
• کارمن مائورا در نقش ایرِنه
• لولا دوئنیاس در نقش سولداد ( سول )
• بلانکا پورتیو در نقش آگوستینا
• یوهانا کوبو در نقش پائولا
• چوس لامپره آبه در نقش تیا پائولا
تانگوی بازگشت اثر کارلوس گاردل* با ترانه سرایی آلفردو له پرا* به فلامنکو تبدیل شده و در فیلم توسط استره یا مورنته خوانده شده و پنلوپه کروز آن را لب زنی می کند. آهنگ رقص آن در صحنهٔ مهمانی ریموندا در فیلم توسط گروه بریتانیایی سنت اتین اجرا شد.

بازگشت
منابع• https://fa.wikipedia.org/wiki/بازگشت_(فیلم_۲۰۰۶)
بازگشت
ماب
طهماسبی٢١:٤٠ - ١٤٠٢/١١/٢١اوب
گزارش1 | 0
قندی/ ادامه 3١٠:٤٩ - ١٤٠٢/٠٣/١٨همه افراد انسانی ( و کلیه موجودات ) مشمول حال بازگشت به زندگی دنیوی می باشند و آنهم نه یک یا دو یا سه یا صد و یا هزار و یک بار بلکه دقیقن به تعداد مراتب و درجات مختلف تکاملی بین دو حد یکی نهایت نقصان و امکان اخس و دیگری نهایت کمال و امکان اشرف و یا به تعداد ظهورات و پیدایش ها و به کثرت رسیدن های متوالی همین دنیا و یا به تعداد یک هفتم سامان ها یا نظم های فراوان دنیوی یا به تعداد حلقه های اصلی زنجیره دایره وار علت و معلول هوشمند مادی - روحی - روانی یا به تعداد یک هفتم کلیه دور های گردونه مهر ایرانیان و چرخه تولد و مرگ هندوان یا به تعداد یک هفتم جمیع دور های چرخه متافیزیکی ارسطو در محتوای هرکدام از دنیا های متناهی و مساوی و موازی و بیشمار دموکریت فیلسوف برجسته یونان باستان ماقبل سقراط و افلاطون و ارسطو و یا به تعداد حلقه های اصلی زنجیره دایره وار وقوع مه بانگ های متوالی که هر کدام از هفت حلقه کوچکتر به اندازه یک هفتم طول زمانی هرکدام از حلقه های اصلی آفریده شده اند.
...
[مشاهده متن کامل]

این دنیا و شش دنیای دیگر هرکدام در نوع خاص و ویژه خویش بر اساس فاکتور 8n بطور متوالی و پشت سرهم و در طول همدیگر و هربار در مداری برتر و کمال یافته تر از مدار قبلی و یا هربار در یک مرتبه و درجه تکاملی برتر از مرتبه و درجه تکاملی پیشین به ظهور و پیدایش و کثرت می رسند و عمر های کلی و جزئی دنیوی خودرا تجربه و سپری می نمایند و این هفت دنیا یا هفت عالم بهمراه هفت آسمان و هفت زمین از خمیر مایه همین دنیا به ظهور و پیدایش می رسند و نه از چیز دیگری . در فاکتور بالا n عبارت است از اعداد صحیح و طبیعی از 1 تا یک حد معینی که در حال حاضر فقط خداوند متعال به مقدار آن علم و آگاهی مطلق دارد ، اما انسان علمی ( و نه انسان آئینی و دینی و مذهبی و ایدئولوژیکی و فرقه ای و حلقه ای و آتئیستی و کمونیستی ) هم موفق به کشف و تعیین مقدار آن خواهد شد. این دنیا و آن شش دنیا همیشه بعد از گذشت مدت زمانی مساوی با هفت برابر طول عمر کلی کیهان یا جهان یعنی هفت برابر فاصله زمانی بین دو وحدت دمایی محتوای کیهان در مرکز و وقوع دو مه بانگ متوالی به پیدایش می رسند و نه یک ثانیه زودتر و نه یک ثانیه دیر تر. لذا طول خواب ژرف و شیرین مرگ هر فرد انسانی پس از مرگ در این دنیا در کلیه اعصار گذشته و حال و آینده تا لحظه بسته شدن دوباره نطفه در رحم مادر در همین این دنیا در طول این راه و سفر بسیار طولانی مقطعی و نزولی و صعودی محتوای کیهان یا جهان بین دو حالت بهشت برین متوالی همیشه مساوی با هفت برابر طول عمر کلی کیهان خواهد بود ، نه یک لحظه کوتاه تر و نه یک لحظه بلند تر . نفس مجرد یعنی من یا خود هر فرد انسانی ( و نه روح یا روان یا جان یا عقل وی ) بدون هیچگونه تبعیض و استثناء و آن فرد از هر ایل و طایفه و قبیله و قوم و ملتی که باشد بعد از لحظه مرگ و بموازات خواب ژرف و شیرین مرگ از زندگی در سطح کمال ایده آل خوبی و زیبایی با کمیت و کیفیت بهشت برین برخوردار خواهد گردید و کلیه آرزو های نیک وی هرکدام به نوبه و ترتیب خاص و ویژه خویش بطور کامل برآورده خواهند گردید بدون اینکه کوچکترین ضرر و زیان و خسارتی به موجودات دیگر وارد شود. البته در قالب روئیا های حقیقی و روشن تر از روشنایی روز های زندگی دنیوی.
انسان در طول تاریخ پیدایش خود روی کره زمین از راه معرفت یا شناخت حسی و تجربی با پدیده واقعی زیر مواجه بوده و می باشد و خواهد بود :
تولد - زندگی - مرگ
اما به اتفاق افتادن و یا رویدادن پدیده واقعی دیگری به شکل زیر که در طول آن و قبل از آن و پشت سر آن جاری و ساری بوده و می باشد و خواهد بود از طریق شناخت حسی و تجربی نتوانسته است پی ببرد :
مرگ - زندگی - تولد.
تفسیر صحیح و حقیقی آیه قرآنی در شرح و توضیح چگونگی برپائی قیامت های انفرادی - صغرایی پس از مرگ، یعنی آیه : من شما را بر نمی انگیزانم الا یعنی بلکه در نفسی واحد، این می باشد که در بالا بیان گشت.
طول زندگی در پدیده دوم که برعکس زندگی دنیوی بجای تولد با مرگ آغاز و در آخر بجای مرگ با تولد به پایان می رسد، در طول سفر نزولی و صعودی همیشه مساوی با هفت برابر طول عمر کلی کیهان خواهد بود.
طول عمر کلی کیهان در حال حاضر و تا آینده دور دستی توسط منحمین و کیهان شناسان برجسته غیر قابل تخمین و محاسبه و تعیین می باشد، اما در آینده امکان پذیر خواهد شد. برای سهولت در تخیل و محاسبه فرض کنید که طول عمر کلی یا دهر کیهانی مساوی باشد با مقدار عددی سرعت نور ( یعنی بدون پسوند کیلومتر بر ثانیه ) در خلاء بتوان ۲ باضافه پسوند سال یعنی ۹۰ میلیارد سال شمسی ( نه قمری ) و نیمی از این عمر یعنی ۴۵ میلیارد سال به فاز انبساط و نیمی دیگر به فاز انقباض تعلق داشته باشد.
نتیجه کلی اینکه انسان به کمک کلیه معارف وحیانی و حدیثی و روائی دینی و معارف حاصل از استدلالات منطقی و عقلانی فلسفی و معارف کلامی و کشف و شهودات شوقانی و ذوقانی عرفان دینی و جمع این معارف روی همدیگر تاکنون به اندازه سر یک سوزن به معرفت حقیقی هستی و وجود و خود و خداوند نائل نگردیده است.
پسا عبری در اصل و ریشه به شکل " پس آ " به زبان فارسی بوده است و به معنای پس آمدن یعنی بازگشتن از مصر به سرزمین کنعان و نه به معنای بازگشت به یاهوه یا یَهوَه که گویا در آن زمان و تاکنون فقط ساکن آنجا بوده باشد.
بازگشت انسان به این دنیا بطور مطلق اجباری ست و از هیچ راه و طریق دیگری غیر راه و روش بیان شده در بالا اتفاق نمی افتد از قبیل ظهور مجدد ایسا مسیحیان و مهدی مسلمانان بخصوص شیعیان در رقابت با مسیحیان

مترادف بازگشت: اعاده، برگشت، رجعت، عدول، عطف، عقب نشینی، عود، مراجعت، نکس
معنی انگلیسی:
return, cancellation, cross - reference, reaction, recidivism, recrudescence, recurrence, regress, regression, reversion, comeback
اوب
همه افراد انسانی ( و کلیه موجودات ) مشمول حال بازگشت به زندگی دنیوی می باشند و آنهم نه یک یا دو یا سه یا صد و یا هزار و یک بار بلکه دقیقن به تعداد مراتب و درجات مختلف تکاملی بین دو حد یکی نهایت نقصان و امکان اخس و دیگری نهایت کمال و امکان اشرف و یا به تعداد ظهورات و پیدایش ها و به کثرت رسیدن های متوالی همین دنیا و یا به تعداد یک هفتم سامان ها یا نظم های فراوان دنیوی یا به تعداد حلقه های اصلی زنجیره دایره وار علت و معلول هوشمند مادی - روحی - روانی یا به تعداد یک هفتم کلیه دور های گردونه مهر ایرانیان و چرخه تولد و مرگ هندوان یا به تعداد یک هفتم جمیع دور های چرخه متافیزیکی ارسطو در محتوای هرکدام از دنیا های متناهی و مساوی و موازی و بیشمار دموکریت فیلسوف برجسته یونان باستان ماقبل سقراط و افلاطون و ارسطو و یا به تعداد حلقه های اصلی زنجیره دایره وار وقوع مه بانگ های متوالی که هر کدام از هفت حلقه کوچکتر به اندازه یک هفتم طول زمانی هرکدام از حلقه های اصلی آفریده شده اند.
...
[مشاهده متن کامل]

این دنیا و شش دنیای دیگر هرکدام در نوع خاص و ویژه خویش بر اساس فاکتور 8n بطور متوالی و پشت سرهم و در طول همدیگر و هربار در مداری برتر و کمال یافته تر از مدار قبلی و یا هربار در یک مرتبه و درجه تکاملی برتر از مرتبه و درجه تکاملی پیشین به ظهور و پیدایش و کثرت می رسند و عمر های کلی و جزئی دنیوی خودرا تجربه و سپری می نمایند و این هفت دنیا یا هفت عالم بهمراه هفت آسمان و هفت زمین از خمیر مایه همین دنیا به ظهور و پیدایش می رسند و نه از چیز دیگری . در فاکتور بالا n عبارت است از اعداد صحیح و طبیعی از 1 تا یک حد معینی که در حال حاضر فقط خداوند متعال به مقدار آن علم و آگاهی مطلق دارد ، اما انسان علمی ( و نه انسان آئینی و دینی و مذهبی و ایدئولوژیکی و فرقه ای و حلقه ای و آتئیستی و کمونیستی ) هم موفق به کشف و تعیین مقدار آن خواهد شد. این دنیا و آن شش دنیا همیشه بعد از گذشت مدت زمانی مساوی با هفت برابر طول عمر کلی کیهان یا جهان یعنی هفت برابر فاصله زمانی بین دو وحدت دمایی محتوای کیهان در مرکز و وقوع دو مه بانگ متوالی به پیدایش می رسند و نه یک ثانیه زودتر و نه یک ثانیه دیر تر. لذا طول خواب ژرف و شیرین مرگ هر فرد انسانی پس از مرگ در این دنیا در کلیه اعصار گذشته و حال و آینده تا لحظه بسته شدن دوباره نطفه در رحم مادر در همین این دنیا در طول این راه و سفر بسیار طولانی مقطعی و نزولی و صعودی محتوای کیهان یا جهان بین دو حالت بهشت برین متوالی همیشه مساوی با هفت برابر طول عمر کلی کیهان خواهد بود ، نه یک لحظه کوتاه تر و نه یک لحظه بلند تر . نفس مجرد یعنی من یا خود هر فرد انسانی ( و نه روح یا روان یا جان یا عقل وی ) بدون هیچگونه تبعیض و استثناء و آن فرد از هر ایل و طایفه و قبیله و قوم و ملتی که باشد بعد از لحظه مرگ و بموازات خواب ژرف و شیرین مرگ از زندگی در سطح کمال ایده آل خوبی و زیبایی با کمیت و کیفیت بهشت برین برخوردار خواهد گردید و کلیه آرزو های نیک وی هرکدام به نوبه و ترتیب خاص و ویژه خویش بطور کامل برآورده خواهند گردید بدون اینکه کوچکترین ضرر و زیان و خسارتی به موجودات دیگر وارد شود. البته در قالب روئیا های حقیقی و روشن تر از روشنایی روز های زندگی دنیوی.
انسان در طول تاریخ پیدایش خود روی کره زمین از راه معرفت یا شناخت حسی و تجربی با پدیده واقعی زیر مواجه بوده و می باشد و خواهد بود :
تولد - زندگی - مرگ
اما به اتفاق افتادن و یا رویدادن پدیده واقعی دیگری به شکل زیر که در طول آن و قبل از آن و پشت سر آن جاری و ساری بوده و می باشد و خواهد بود از طریق شناخت حسی و تجربی نتوانسته است پی ببرد :
مرگ - زندگی - تولد.
تفسیر صحیح و حقیقی آیه قرآنی در شرح و توضیح چگونگی برپائی قیامت های انفرادی - صغرایی پس از مرگ، یعنی آیه : من شما را بر نمی انگیزانم الا یعنی بلکه در نفسی واحد، این می باشد که در بالا بیان گشت.
طول زندگی در پدیده دوم که برعکس زندگی دنیوی بجای تولد با مرگ آغاز و در آخر بجای مرگ با تولد به پایان می رسد، در طول سفر نزولی و صعودی همیشه مساوی با هفت برابر طول عمر کلی کیهان خواهد بود.
طول عمر کلی کیهان در حال حاضر و تا آینده دور دستی توسط منحمین و کیهان شناسان برجسته غیر قابل تخمین و محاسبه و تعیین می باشد، اما در آینده امکان پذیر خواهد شد. برای سهولت در تخیل و محاسبه فرض کنید که طول عمر کلی یا دهر کیهانی مساوی باشد با مقدار عددی سرعت نور ( یعنی بدون پسوند کیلومتر بر ثانیه ) در خلاء بتوان ۲ باضافه پسوند سال یعنی ۹۰ میلیارد سال شمسی ( نه قمری ) و نیمی از این عمر یعنی ۴۵ میلیارد سال به فاز انبساط و نیمی دیگر به فاز انقباض تعلق داشته باشد.
نتیجه کلی اینکه انسان به کمک کلیه معارف وحیانی و حدیثی و روائی دینی و معارف حاصل از استدلالات منطقی و عقلانی فلسفی و معارف کلامی و کشف و شهودات شوقانی و ذوقانی عرفان دینی و جمع این معارف روی همدیگر تاکنون به اندازه سر یک سوزن به معرفت حقیقی هستی و وجود و خود و خداوند نائل نگردیده است.
پسا عبری در اصل و ریشه به شکل " پس آ " به زبان فارسی بوده است و به معنای پس آمدن یعنی بازگشتن از مصر به سرزمین کنعان و نه به معنای بازگشت به یاهوه یا یَهوَه که گویا در آن زمان و تاکنون فقط ساکن آنجا بوده باشد.
بازگشت انسان به این دنیا بطور مطلق اجباری ست و از هیچ راه و طریق دیگری غیر راه و روش بیان شده در بالا اتفاق نمی افتد از قبیل ظهور مجدد ایسا مسیحیان و مهدی مسلمانان بخصوص شیعیان در رقابت با مسیحیان.

با پوزش خدمت خوانندگان گرامی،
در جمله آخر کامنت یا پیامک بالا یک اشتباه رُخ داده که به شکل زیر رفع میشود :
. . . . . و نه تکنولوژی عظیم و سنگین کلامی و شفاهی و کتبی وحی و آیت و روایت و حدیث بنیاد.
مراجعه ، رجوع ، عقب گرد
عودت . ایاب .
قدوم
پس آمدن ( گویش تهرانی ) ، وا پس آمدن
اوب، ایاب ، اعاده، برگشت، رجعت، عدول، عطف، عقب نشینی، عود، مراجعت، نکس
عودت

ماب
ایاب
مشاهده ادامه پیشنهادها (١٠ از ١٥)

بپرس