اینک انسان ( به لاتین: ECCE HOMO ) ، گفتاوردی است از پونتیوس پیلاطس که در برگردان ولگاته از آیهٔ پنجم باب نوزدهم انجیل یوحنا آمده است. پیلاطس که حاکم رومی اورشلیم بود کمی پیش از به صلیب کشیده شدن عیسی، مسیح را به مردم خشمگین نشان داد و «اینک انسان» را بر زبان آورد. اصل یونانی آن، Ίδε ο άνθρωπος ( با تلفظ Ide o anthropos ) است. این عبارت در انجیل نسخه کینگ جیمز به صورت Behold the man! ترجمه شده است. از این سخن و صحنه در هنر مسیحی بسیار استفاده شده است.
wiki: اینک انسان
اینک انسان (رمان). اینک انسان ( به انگلیسی: Behold the Man ) ، نام رمانی در سبک علمی–تخیلی از مایکل مورکوک است. او در ابتدا آن را به صورت یک رمان کوتاه در شمارهٔ ۱۹۶۶ مجلهٔ نیو ورلدز چاپ کرد و سپس نسخه ای گسترش یافته از آن را به صورت رمان در سال ۱۹۶۹ بدست انتشارات آلیسون و بسبی منتشر کرد. نام این کتاب، برگرفته از آیهٔ پنجم باب نوزدهم انجیل یوحناست که می گوید: «سپس مسیح بیرون آمد، با تاجی از خار بر سر و ردای بنفش بر تن. و پیلاطس به آنان گفت اینک انسان ( به لاتین: ECCE HOMO ) . »
مورکوک در این رمان، داستانی اگزیستانسیالیستی دربارهٔ کارل گلوگاور را بیان کرده، شخصیتی خیالی در سال ۱۹۷۰ که با ماشین زمان به سال ۲۸ پس از میلاد باز می گردد تا عیسی مسیح را از نزدیک ببیند.
نسخهٔ رمان کوتاه این کتاب، جایزه نبولا بهترین رمان کوتاه سال ۱۹۶۷ را از آن خود کرد.
خطر لوث شدن: آنچه در زیر می آید ممکن است قضیه یا پایان ماجرا را لو دهد!
داستان با ورود مخاطره آمیز کارل گلوگاور به سرزمین مقدس سالِ ۲۸ میلادی آغاز می شود. ماشین زمان او پوسته ای کروی شکل دارد که او و دستگاه هایش در میان مایعی غوطه ورند تا فشار بالای سفر زمان به آن ها آسیب نرساند. اما با این حال او در مقصد، زخمی و درهم شکسته از پوستهٔ پاره شده بیرون می خزد و عده ای که بعدها مشخص می شود از پیروان یوحنا تعمید دهنده هستند او را می یابند و تیمارش می کنند تا اینکه خوب شود. در این میان، بخش هایی از گذشته او در سدهٔ بیستم میلادی در لندن نیز بیان می شود و در می یابیم که او در رابطه با زنی که با او در ارتباط بوده مشکل داشته، به عقاید کارل گوستاو یونگ علاقه داشته و دارای مشکلات بسیاری از جمله عقده مسیح ( messiah complex ) است. پس از مدتی، کارل، پیروان یحیی را ترک می گوید و آواره و سرگردان جاده ها می شود تا خود را به شهر ناصره، محل زندگی عیسی مسیح برساند؛ اما با رسیدن به ناصریه و دیدن مسیح با چیزی روبه رو می شود که هیچگاه انتظارش را نداشت و خود را رودرروی یک دو راهی بزرگ می بیند.
پایان خطر لوث شدن
مورکوک در این رمان، داستانی اگزیستانسیالیستی دربارهٔ کارل گلوگاور را بیان کرده، شخصیتی خیالی در سال ۱۹۷۰ که با ماشین زمان به سال ۲۸ پس از میلاد باز می گردد تا عیسی مسیح را از نزدیک ببیند.
نسخهٔ رمان کوتاه این کتاب، جایزه نبولا بهترین رمان کوتاه سال ۱۹۶۷ را از آن خود کرد.
خطر لوث شدن: آنچه در زیر می آید ممکن است قضیه یا پایان ماجرا را لو دهد!
داستان با ورود مخاطره آمیز کارل گلوگاور به سرزمین مقدس سالِ ۲۸ میلادی آغاز می شود. ماشین زمان او پوسته ای کروی شکل دارد که او و دستگاه هایش در میان مایعی غوطه ورند تا فشار بالای سفر زمان به آن ها آسیب نرساند. اما با این حال او در مقصد، زخمی و درهم شکسته از پوستهٔ پاره شده بیرون می خزد و عده ای که بعدها مشخص می شود از پیروان یوحنا تعمید دهنده هستند او را می یابند و تیمارش می کنند تا اینکه خوب شود. در این میان، بخش هایی از گذشته او در سدهٔ بیستم میلادی در لندن نیز بیان می شود و در می یابیم که او در رابطه با زنی که با او در ارتباط بوده مشکل داشته، به عقاید کارل گوستاو یونگ علاقه داشته و دارای مشکلات بسیاری از جمله عقده مسیح ( messiah complex ) است. پس از مدتی، کارل، پیروان یحیی را ترک می گوید و آواره و سرگردان جاده ها می شود تا خود را به شهر ناصره، محل زندگی عیسی مسیح برساند؛ اما با رسیدن به ناصریه و دیدن مسیح با چیزی روبه رو می شود که هیچگاه انتظارش را نداشت و خود را رودرروی یک دو راهی بزرگ می بیند.
پایان خطر لوث شدن
wiki: اینک انسان (رمان)
اینک انسان (مارتینز و هیمنز). اینک انسان ( به لاتین: Ecce Homo ) نقاشی دیواری است در کلیسای دهکدهٔ بورخای اسپانیا که در سال ۱۹۳۰ توسط الیاس گارسیا مارتینز خلق شد. در این نقاشی عیسی، کوتاه زمانی پیش از به صلیب کشیده شدن با تاجی از خار نشان داده شده است.
شهرت فعلی این نقاشی به ترمیم با حُسن نیت اما ناشیانهٔ آن در سال ۲۰۱۲ بازمی گردد که توسط یک هنرمند آماتور آموزش ندیدهٔ ۸۱ ساله به نام سیسیلیا هیمِنِز انجام شد. [ ۱] کاری که هیمِنِز روی نقاشی انجام داد آن را شبیه به یک میمون کرد و به همین دلیل پس از ترمیم از آن با نام اینک میمون یاد می شود. [ ۲]
مارتینز نقاش سرشناسی نبود و ارزش هنری «اینک انسان» هم پیش از ترمیم در حد یک کار هنرجویانه بود. خرابکاری سهوی که هیمنِز انجام داد موجب شد نقاشی فراموش شده یک شبه در سراسر جهان معروف شود. [ ۳] بازتاب خبری این ترمیم آن چنان بود که طی ساعات پس از انتشارش در صدر پرخواننده ترین اخبار سایت هایی هم چون بی بی سی، لوموند و دیلی تلگراف قرار گرفت. [ ۴]
شهرت فعلی این نقاشی به ترمیم با حُسن نیت اما ناشیانهٔ آن در سال ۲۰۱۲ بازمی گردد که توسط یک هنرمند آماتور آموزش ندیدهٔ ۸۱ ساله به نام سیسیلیا هیمِنِز انجام شد. [ ۱] کاری که هیمِنِز روی نقاشی انجام داد آن را شبیه به یک میمون کرد و به همین دلیل پس از ترمیم از آن با نام اینک میمون یاد می شود. [ ۲]
مارتینز نقاش سرشناسی نبود و ارزش هنری «اینک انسان» هم پیش از ترمیم در حد یک کار هنرجویانه بود. خرابکاری سهوی که هیمنِز انجام داد موجب شد نقاشی فراموش شده یک شبه در سراسر جهان معروف شود. [ ۳] بازتاب خبری این ترمیم آن چنان بود که طی ساعات پس از انتشارش در صدر پرخواننده ترین اخبار سایت هایی هم چون بی بی سی، لوموند و دیلی تلگراف قرار گرفت. [ ۴]
اینک انسان (هیرونیموس بوش). اینک انسان ( انگلیسی: Ecce Homo ) یک نقاشی در سبک فراواقع گرایی از مصائب عیسی می باشد که در بین سال های ۱۴۷۵ تا ۱۴۸۵ میلادی، توسط هیرونیموس بوش با استفاده از رنگ روغن و بر روی چوب خلق شد.
این اثر اکنون در مالکیت موزه اشتادل و دیگر نسخهٔ آن در موزه هنرهای زیبای بوستون قرار دارد. نقاشی عنوان خود را از واژه های لاتین اکو هومو به معنی «این مرد را نگهدارید» که توسط فرمانده رومی پونتیوس پیلاطس هنگامی که مسیح از مقابل یک جمعیت خشمگین عربده کش در اورشلیم پیش از محکوم شدن به مصلوب شدن عبور می کرد گفته شد. [ ۲]
اکو هومو نشان می دهد که عیسی مسیح به حالت برهنه توسط اعضای شورای رومی که در کنار سربازان در کنار هم قرار گرفته اند در برابر مردم ظاهر شده است. مردم عیسی را که یک تاج خاردار بر سر دارد مسخره کرده و دست می اندازند. [ ۳] دستان او در زنجیر است در حالی که قرمزی بر روی پاها، دستان و سینه اش حاکی از آنست که او مورد ضرب و شتم قرار گرفته است. گفتگوی بین پیلاطس و جمعیت با سه کتیبه هنر گوتیک که در نزدیکی دهان سر دسته های اصلی قرار دارد نشان داده می شود. این کار به شیوه ای مشابه با باندرول ها یا بلندگوهای گفتاری مورد استفاده در کمیک های مدرن عمل می کند. در پاسخ به فریاد پیلاطس که؛ بگیرید این مرد را؛ جمعیت فریاد می زند؛ او را به صلیب بکشید؛ نسخه دیگری از این نقاشی شامل این جمله است که؛ ای نجات دهنده، ما را نجات بخش؛ که آنرا می توان در پایین سمت چپ پرده نقاشی مشاهده کرد که از دهان دو مؤمن گفته می شود اما بعداً روی آن با نقاشی دیگری پوشانده شده است. این شیوه معمول بوش است که نقاشی با تصاویر نمادین مشخص می شود و بسیار قابل توجه است که به قرار دادن دو حیوان که به طور معمول به عنوان نماد شر در نماد مسیحی محسوب می شود توجه کنیم. بیشتر قابل توجه قرار داشتن یک جغد بالای سر پیلاته و یک قورباغه غول پیکر که بر روی سپر یکی از سربازان قرار گرفته است می باشد. بخش چهارم سمت راست بالای این نقاشی یک منظره شهر خود مختاری را نشان می دهد که نشانگر اورشلیم است که از سبک گوتیک یک شهر آشنای هلندی اقتباس و نقاشی شده است.
این اثر اکنون در مالکیت موزه اشتادل و دیگر نسخهٔ آن در موزه هنرهای زیبای بوستون قرار دارد. نقاشی عنوان خود را از واژه های لاتین اکو هومو به معنی «این مرد را نگهدارید» که توسط فرمانده رومی پونتیوس پیلاطس هنگامی که مسیح از مقابل یک جمعیت خشمگین عربده کش در اورشلیم پیش از محکوم شدن به مصلوب شدن عبور می کرد گفته شد. [ ۲]
اکو هومو نشان می دهد که عیسی مسیح به حالت برهنه توسط اعضای شورای رومی که در کنار سربازان در کنار هم قرار گرفته اند در برابر مردم ظاهر شده است. مردم عیسی را که یک تاج خاردار بر سر دارد مسخره کرده و دست می اندازند. [ ۳] دستان او در زنجیر است در حالی که قرمزی بر روی پاها، دستان و سینه اش حاکی از آنست که او مورد ضرب و شتم قرار گرفته است. گفتگوی بین پیلاطس و جمعیت با سه کتیبه هنر گوتیک که در نزدیکی دهان سر دسته های اصلی قرار دارد نشان داده می شود. این کار به شیوه ای مشابه با باندرول ها یا بلندگوهای گفتاری مورد استفاده در کمیک های مدرن عمل می کند. در پاسخ به فریاد پیلاطس که؛ بگیرید این مرد را؛ جمعیت فریاد می زند؛ او را به صلیب بکشید؛ نسخه دیگری از این نقاشی شامل این جمله است که؛ ای نجات دهنده، ما را نجات بخش؛ که آنرا می توان در پایین سمت چپ پرده نقاشی مشاهده کرد که از دهان دو مؤمن گفته می شود اما بعداً روی آن با نقاشی دیگری پوشانده شده است. این شیوه معمول بوش است که نقاشی با تصاویر نمادین مشخص می شود و بسیار قابل توجه است که به قرار دادن دو حیوان که به طور معمول به عنوان نماد شر در نماد مسیحی محسوب می شود توجه کنیم. بیشتر قابل توجه قرار داشتن یک جغد بالای سر پیلاته و یک قورباغه غول پیکر که بر روی سپر یکی از سربازان قرار گرفته است می باشد. بخش چهارم سمت راست بالای این نقاشی یک منظره شهر خود مختاری را نشان می دهد که نشانگر اورشلیم است که از سبک گوتیک یک شهر آشنای هلندی اقتباس و نقاشی شده است.
اینک انسان (کتاب). اینک انسان ( به آلمانی: Ecce homo: Wie man wird, was man ist ) نام کتابی است از نیچه که در سال ۱۸۸۸ نوشته شد اما در ۱۹۰۸ انتشار یافت. وی با نگاشتن این اثر به دلایل نگارش کتب خویش پرداخته است. این کتاب آخرین اثر نیچه به حساب آمده و در حقیقت خودنوشتی است که از روزهای پایانی زندگی اش و چگونگی وضعیت روانی وی حکایت دارد. او در این کتاب برای شکل گیری ذهنیتی کامل تر تلاش کرده است. همچنین این اثر مُهر ردی بر اتهامات ملی گرایانه ای است که سال ها به وی نسبت داده شد. در بخشی از این کتاب می خوانیم: من علیه هر آنچه که امروز اشرافیت مى نامند، احساس همدلى برترى جویانه دارم؛ حتى به این قیصر جوان آلمانی افتخار آن را هم نمى دهم که درشکه چى من باشد.
اینک انسان تاکنون سه بار با نامهای «انسان مصلوب» ( ترجمه رویا منجم ) ، «اینک آن انسان» ( ترجمه بهروز صفدری ) و «این است انسان» ( ترجمه سید سعید فیروزآبادی ) به فارسی برگردانده شده است.
• کتاب های ۱۹۰۸ ( میلادی )
• کتاب های آلمانی
• کتاب های غیرداستانی ۱۹۰۸ ( میلادی )
• کتاب های فریدریش نیچه
• کتاب های منتقد مسیحیت
• کتاب های انتشار یافته پس از مرگ خالق اثر
• مقاله های دارای واژگان به زبان آلمانی
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفاینک انسان تاکنون سه بار با نامهای «انسان مصلوب» ( ترجمه رویا منجم ) ، «اینک آن انسان» ( ترجمه بهروز صفدری ) و «این است انسان» ( ترجمه سید سعید فیروزآبادی ) به فارسی برگردانده شده است.
• کتاب های ۱۹۰۸ ( میلادی )
• کتاب های آلمانی
• کتاب های غیرداستانی ۱۹۰۸ ( میلادی )
• کتاب های فریدریش نیچه
• کتاب های منتقد مسیحیت
• کتاب های انتشار یافته پس از مرگ خالق اثر
• مقاله های دارای واژگان به زبان آلمانی
wiki: اینک انسان (کتاب)