اینترووِرژن سافت ویر ( به انگلیسی: Introversion Software ) یک شرکت بریتانیایی توسعه دهنده بازی های ویدئویی مستقر در واتون - آن - تیمز است.
این شرکت در سال ۲۰۰۱ توسط سه دوست یعنی کریس دیلی، مارک موریس و توماس آروندل که یکدیگر را به عنوان دانشجو در کالج سلطنتی لندن ملاقات کردند، تأسیس شد. [ ۲] این شرکت در ابتدا با برچسب «برنامه نویسان آخر اتاق خواب» شروع به کار کرد، با توجه به این که این سه نفر خارج از خانه خود کار می کردند. آن ها در نهایت و در هنگام کار بر روی چهارمین بازی شان، مالتی ونیا به یک دفتر نقل مکان کردند. اولین بازی منتشر شده توسط آنان، اتصال بالایی بود، که تقریباً به طور انحصاری توسط کریس دیلی برنامه نویسی و طراحی شد و مارک و توماس بازاریابی، مواد و دیگر عناصر کسب و کار را بر عهده داشتند. سرمایه گذاری کوچک اولیه آن ها، آنان را قادر کرد تا سی دی - آر و کارتریج جوهرافشان بخرند. نسخه های اولیه این بازی دست ساز بودند. این شرکت در عرض چند ساعت توانست سرمایه گذاری خود را جبران کند و سفارش های زیادی برای آن ثبت شد. یک اجتماع بزرگ تشکیل شد و گروه، همراه با یک برنامه نویس جدید، اندی بین بریج، بر روی دو بازی جدید شروع به کار کردند.
داروینیا منتشر شد و منتقدها بسیار آن را تحسین کردند و در نهایت دوباره از طریق استیم در ۱۴ ژوئیه ۲۰۰۵ منتشر شد. [ ۳] در ۲۹ سپتامبر ۲۰۰۶ اینتروورژن سافت ویر سومین بازی خود، دف کان، را منتشر کرد. کمی بعد، پهنای باند اندازه گیری شده اینتروورژن برای اولین بار به حد ترابایت رسید. کمی پس از انتشار دف کان، اینتروورژن شروع به کار بر روی چهارمین بازی اش یعنی خرابکاری کرد. با این حال، بازی بعدی آن ها، مالتی ونیا بود؛ یک بازی ویدئویی چندنفره در ادامه داروینیا که در ۱۹ سپتامبر ۲۰۰۸ منتشر شد. با وجود یکسان بودن نمرات اجتماع و بازیکنان بازی های ویدئویی مستقل به هر دو عنوان، فروش این بازی در حد دف کان نبود.
داروینیا و مالتی ونیا در نهایت به اکس باکس ۳۶۰ منتقل شدند و این منجر به انتشار مشروط بازی داروینیا+ گردید، که شامل هر دو بازی می شد و در ۱۰ فوریه ۲۰۰۸ در اکس باکس لایو آرکید منتشر شد.
پس از انتشار مالتی ونیا در سال ۲۰۰۸ اینتروورژن اعلام کرد که در دسامبر همان سال بر روی بازی دیگری به نام خرابکاری کار خواهد کرد. خبرها در مورد بازی مذکور به طور مداوم در وبلاگ این شرکت منتشر می شد. خبرها معمولاً در مورد نحوه کدنویسی بازی و ویژگی تولید رویه ای آن در مناطق شهری بود؛[ ۴] اما در نهایت، در اکتبر ۲۰۱۱ و پس از ۳ سال کار روی خرابکاری، شرکت توسعه آن را متوقف کرده و اعلام کرد که بر روی پروژه جدیدی کار خواهد کرد. [ ۵]
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفاین شرکت در سال ۲۰۰۱ توسط سه دوست یعنی کریس دیلی، مارک موریس و توماس آروندل که یکدیگر را به عنوان دانشجو در کالج سلطنتی لندن ملاقات کردند، تأسیس شد. [ ۲] این شرکت در ابتدا با برچسب «برنامه نویسان آخر اتاق خواب» شروع به کار کرد، با توجه به این که این سه نفر خارج از خانه خود کار می کردند. آن ها در نهایت و در هنگام کار بر روی چهارمین بازی شان، مالتی ونیا به یک دفتر نقل مکان کردند. اولین بازی منتشر شده توسط آنان، اتصال بالایی بود، که تقریباً به طور انحصاری توسط کریس دیلی برنامه نویسی و طراحی شد و مارک و توماس بازاریابی، مواد و دیگر عناصر کسب و کار را بر عهده داشتند. سرمایه گذاری کوچک اولیه آن ها، آنان را قادر کرد تا سی دی - آر و کارتریج جوهرافشان بخرند. نسخه های اولیه این بازی دست ساز بودند. این شرکت در عرض چند ساعت توانست سرمایه گذاری خود را جبران کند و سفارش های زیادی برای آن ثبت شد. یک اجتماع بزرگ تشکیل شد و گروه، همراه با یک برنامه نویس جدید، اندی بین بریج، بر روی دو بازی جدید شروع به کار کردند.
داروینیا منتشر شد و منتقدها بسیار آن را تحسین کردند و در نهایت دوباره از طریق استیم در ۱۴ ژوئیه ۲۰۰۵ منتشر شد. [ ۳] در ۲۹ سپتامبر ۲۰۰۶ اینتروورژن سافت ویر سومین بازی خود، دف کان، را منتشر کرد. کمی بعد، پهنای باند اندازه گیری شده اینتروورژن برای اولین بار به حد ترابایت رسید. کمی پس از انتشار دف کان، اینتروورژن شروع به کار بر روی چهارمین بازی اش یعنی خرابکاری کرد. با این حال، بازی بعدی آن ها، مالتی ونیا بود؛ یک بازی ویدئویی چندنفره در ادامه داروینیا که در ۱۹ سپتامبر ۲۰۰۸ منتشر شد. با وجود یکسان بودن نمرات اجتماع و بازیکنان بازی های ویدئویی مستقل به هر دو عنوان، فروش این بازی در حد دف کان نبود.
داروینیا و مالتی ونیا در نهایت به اکس باکس ۳۶۰ منتقل شدند و این منجر به انتشار مشروط بازی داروینیا+ گردید، که شامل هر دو بازی می شد و در ۱۰ فوریه ۲۰۰۸ در اکس باکس لایو آرکید منتشر شد.
پس از انتشار مالتی ونیا در سال ۲۰۰۸ اینتروورژن اعلام کرد که در دسامبر همان سال بر روی بازی دیگری به نام خرابکاری کار خواهد کرد. خبرها در مورد بازی مذکور به طور مداوم در وبلاگ این شرکت منتشر می شد. خبرها معمولاً در مورد نحوه کدنویسی بازی و ویژگی تولید رویه ای آن در مناطق شهری بود؛[ ۴] اما در نهایت، در اکتبر ۲۰۱۱ و پس از ۳ سال کار روی خرابکاری، شرکت توسعه آن را متوقف کرده و اعلام کرد که بر روی پروژه جدیدی کار خواهد کرد. [ ۵]

wiki: اینتروورژن سافت ویر