اقرا
لغت نامه دهخدا
فرهنگ فارسی
دانشنامه اسلامی
[ویکی فقه] اقرأ. دارای قرائت نیکوتر را اقرأ می گویند و از آن به مناسبت در باب صلات سخن رفته است.
در صورتی که اولیای میت، متعدّد و همه آنها صلاحیّت اقامه نماز بر او را داشته باشند، به قول مشهور، اقرأ مقدّم است، حتّی اگر دیگری افقه یا از نظر سِنّی بزرگتر باشد. اختلاف درانتخاب امام جماعت به قول مشهور اگر نمازگزاران در انتخاب امام جماعت اختلاف کنند، اقرأ مقدّم است و این ترجیح از باب افضلیّت و استحباب است، نه وجوب.
در صورتی که اولیای میت، متعدّد و همه آنها صلاحیّت اقامه نماز بر او را داشته باشند، به قول مشهور، اقرأ مقدّم است، حتّی اگر دیگری افقه یا از نظر سِنّی بزرگتر باشد. اختلاف درانتخاب امام جماعت به قول مشهور اگر نمازگزاران در انتخاب امام جماعت اختلاف کنند، اقرأ مقدّم است و این ترجیح از باب افضلیّت و استحباب است، نه وجوب.
[ویکی فقه] دارای قرائت نیکوتر را اقرأ می گویند و از آن به مناسبت در باب صلات سخن رفته است.
در صورتی که اولیای میت، متعدّد و همه آنها صلاحیّت اقامه نماز بر او را داشته باشند، به قول مشهور، اقرأ مقدّم است، حتّی اگر دیگری افقه یا از نظر سِنّی بزرگتر باشد.
اختلاف درانتخاب امام جماعت
به قول مشهور اگر نمازگزاران در انتخاب امام جماعت اختلاف کنند، اقرأ مقدّم است و این ترجیح از باب افضلیّت و استحباب است، نه وجوب.
در صورتی که اولیای میت، متعدّد و همه آنها صلاحیّت اقامه نماز بر او را داشته باشند، به قول مشهور، اقرأ مقدّم است، حتّی اگر دیگری افقه یا از نظر سِنّی بزرگتر باشد.
اختلاف درانتخاب امام جماعت
به قول مشهور اگر نمازگزاران در انتخاب امام جماعت اختلاف کنند، اقرأ مقدّم است و این ترجیح از باب افضلیّت و استحباب است، نه وجوب.
wikifeqh: اقرأ
پیشنهاد کاربران
الحقیقة رقم 2:
بعد إتمام المرحلة الأولی کما ذکرت؛ فلابدّ ان یستجیب اللهُ لما وعد:
وَ لَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُری آمَنُوا وَ اتَّقَوْا لَفَتَحْنا عَلَیْهِمْ بَرَکاتٍ مِنَ السَّماءِ وَ الْأَرْضِ
وهذا معنی الآیة الکریمة:
... [مشاهده متن کامل]
اقْرَأْ وَ رَبُّکَ الْأَکْرَمُ3:
بدء مرحلة وحدة الأمّة و العطاء الکریم مِن ربٍّ کریم
وَ لَوْ لا أَنْ یَکُونَ النَّاسُ أُمَّةً واحِدَةً لَجَعَلْنا لِمَنْ یَکْفُرُ بِالرَّحْمنِ لِبُیُوتِهِمْ سُقُفاً مِنْ فِضَّةٍ وَ مَعارِجَ عَلَیْها یَظْهَرُونَ33
ودعوت البشر أجمعین لدخول دین الأسلام مُکرمین
وَ رَأَیْتَ النَّاسَ یَدْخُلُونَ فی دینِ اللَّهِ أَفْواجاً2
وطهارة الأرض من الباطل و أنجاس الأعداء والکفّار والمشرکین
وَ قُلْ جاءَ الْحَقُّ وَ زَهَقَ الْباطِلُ إِنَّ الْباطِلَ کانَ زَهُوقاً81
والوحدة التامّة والإجتماع علی کلمة الحق.
وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمیعاً وَ لا تَفَرَّقُوا وَ اذْکُرُوا نِعْمَتَ اللَّهِ عَلَیْکُمْ إِذْ کُنْتُمْ أَعْداءً فَأَلَّفَ بَیْنَ قُلُوبِکُمْ فَأَصْبَحْتُمْ بِنِعْمَتِهِ إِخْواناً
إِنَّ هذِهِ أُمَّتُکُمْ أُمَّةً واحِدَةً وَ أَنَا رَبُّکُمْ فَاعْبُدُونِ92
وَ إِنَّ هذِهِ أُمَّتُکُمْ أُمَّةً واحِدَةً وَ أَنَا رَبُّکُمْ فَاتَّقُونِ52
بعد إتمام المرحلة الأولی کما ذکرت؛ فلابدّ ان یستجیب اللهُ لما وعد:
وَ لَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُری آمَنُوا وَ اتَّقَوْا لَفَتَحْنا عَلَیْهِمْ بَرَکاتٍ مِنَ السَّماءِ وَ الْأَرْضِ
وهذا معنی الآیة الکریمة:
... [مشاهده متن کامل]
اقْرَأْ وَ رَبُّکَ الْأَکْرَمُ3:
بدء مرحلة وحدة الأمّة و العطاء الکریم مِن ربٍّ کریم
وَ لَوْ لا أَنْ یَکُونَ النَّاسُ أُمَّةً واحِدَةً لَجَعَلْنا لِمَنْ یَکْفُرُ بِالرَّحْمنِ لِبُیُوتِهِمْ سُقُفاً مِنْ فِضَّةٍ وَ مَعارِجَ عَلَیْها یَظْهَرُونَ33
ودعوت البشر أجمعین لدخول دین الأسلام مُکرمین
وَ رَأَیْتَ النَّاسَ یَدْخُلُونَ فی دینِ اللَّهِ أَفْواجاً2
وطهارة الأرض من الباطل و أنجاس الأعداء والکفّار والمشرکین
وَ قُلْ جاءَ الْحَقُّ وَ زَهَقَ الْباطِلُ إِنَّ الْباطِلَ کانَ زَهُوقاً81
والوحدة التامّة والإجتماع علی کلمة الحق.
وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمیعاً وَ لا تَفَرَّقُوا وَ اذْکُرُوا نِعْمَتَ اللَّهِ عَلَیْکُمْ إِذْ کُنْتُمْ أَعْداءً فَأَلَّفَ بَیْنَ قُلُوبِکُمْ فَأَصْبَحْتُمْ بِنِعْمَتِهِ إِخْواناً
إِنَّ هذِهِ أُمَّتُکُمْ أُمَّةً واحِدَةً وَ أَنَا رَبُّکُمْ فَاعْبُدُونِ92
وَ إِنَّ هذِهِ أُمَّتُکُمْ أُمَّةً واحِدَةً وَ أَنَا رَبُّکُمْ فَاتَّقُونِ52
الحقیقة رقم 1:
إقرأ: حان وقت المُناسِب للإبلاغ والطهارة والإجماع.
=رسیدن زمان درست برای پیام رسانی وپاکیزگی وگرد آمدن وباهم شدن؛
وهیچ ارتباطی با خواندن یا سواد بودن ندارد، که میان مسلمانان شایع هست وطی 1450 سال توسط علماء بنی اسرائیل گسترش یابد.
... [مشاهده متن کامل]
اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّکَ الَّذی خَلَقَ1
با عزیمت ونداء "بسم الله الرحمان الرحیم"وتوکّل بر آفریدگار آغاز کن به:
تبلیغ ودعوت به اسلام کنید و دین إسلام را گسترش بدهید وجهان را از شرک وکفر وجهل ونفاق پاک کنید . . .
وبشریّت ( همه مردم ) باهم گرد بیاورید تا وحدت ( ملت یگانه ) بشود.
چون وقتش رسید گیتی را ( جهان زمین وآسمان ) به طهارت ووحدت برسد.
نزول این آیه دستور إلآهی به آغاز نبوّت و این آیات:
الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دینَکُمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَیْکُمْ نِعْمَتی وَ رَضیتُ لَکُمُ الْإِسْلامَ دیناً
یا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ ما أُنْزِلَ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ وَ إِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَما بَلَّغْتَ رِسالَتَهُ وَ اللَّهُ یَعْصِمُکَ مِنَ النَّاسِ إِنَّ اللَّهَ لا یَهْدِی الْقَوْمَ الْکافِرینَ67
انتهاء زمان دستور الآهی قبلی هست.
. . .
إدامه دارد . . .
یتبع . . .
إقرأ: حان وقت المُناسِب للإبلاغ والطهارة والإجماع.
=رسیدن زمان درست برای پیام رسانی وپاکیزگی وگرد آمدن وباهم شدن؛
وهیچ ارتباطی با خواندن یا سواد بودن ندارد، که میان مسلمانان شایع هست وطی 1450 سال توسط علماء بنی اسرائیل گسترش یابد.
... [مشاهده متن کامل]
اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّکَ الَّذی خَلَقَ1
با عزیمت ونداء "بسم الله الرحمان الرحیم"وتوکّل بر آفریدگار آغاز کن به:
تبلیغ ودعوت به اسلام کنید و دین إسلام را گسترش بدهید وجهان را از شرک وکفر وجهل ونفاق پاک کنید . . .
وبشریّت ( همه مردم ) باهم گرد بیاورید تا وحدت ( ملت یگانه ) بشود.
چون وقتش رسید گیتی را ( جهان زمین وآسمان ) به طهارت ووحدت برسد.
نزول این آیه دستور إلآهی به آغاز نبوّت و این آیات:
الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دینَکُمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَیْکُمْ نِعْمَتی وَ رَضیتُ لَکُمُ الْإِسْلامَ دیناً
یا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ ما أُنْزِلَ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ وَ إِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَما بَلَّغْتَ رِسالَتَهُ وَ اللَّهُ یَعْصِمُکَ مِنَ النَّاسِ إِنَّ اللَّهَ لا یَهْدِی الْقَوْمَ الْکافِرینَ67
انتهاء زمان دستور الآهی قبلی هست.
. . .
إدامه دارد . . .
یتبع . . .
اقراء