اساسینز کرید ۲، کیش یک آدم کش ۲، فرقه اساسین ۲ ( به انگلیسی: Assassin's Creed II ) یک بازی ویدئویی در سبک اکشن - ماجراجویی و مخفی کاری و دومین قسمت از مجموعه بازی های اساسینز کرید است که توسط استودیوی یوبی سافت مونترآل ساخته شده، و بوسیلهٔ یوبی سافت منتشر شد. این بازی داستانی غیرخطی دارد و در نوامبر ۲۰۰۹ برای کنسول های پلی استیشن ۳ و اکس باکس ۳۶۰؛ و در سال ۲۰۱۰ برای سیستم عامل های مایکروسافت ویندوز و مک اواس ساخته شده است. [ ۱] [ ۶] ادامه ای بر این بازی با عنوان اساسینز کرید: برادری در سال ۲۰۱۰ منتشر شد. همچنین این بازی رتبه اول بهترین بازی مجموعه بازی اساسین کرید از لحاظ نمره متاکریتیک می باشد
روند بازی یکی از مسائلی بود که در نسخه اول بازی در ابتدا بسیار جذاب به نظر می رسید و بعد از مدتی به شدت یکنواخت می شد. اما این مسئله در این نسخه خیلی کمتر به چشم می خورد. روند بازی شامل فعالیت ها و کارهای مختلفی می شود که بازیکن به هیچ وجه احساس خستگی نمی کند. بازیکن همانند گذشته می تواند از ساختمان های بلند بالا برود و به یکباره از آن ها به پایین بپرد. سیستم مبارزه ها در بازی هم بسیار بهتر شده است. بازیکن همانند گذشته می تواند در هنگام حمله دشمنان، ضربات را دفاع کند و با حرکات بسیار جالب و هیجان آوری آن ها را از بین ببرد. یکی از امکاناتی که در این شماره به روند بازی اضافه شده است، قابلیت شنا کردن است. بازیکن قادر است در هنگام فرار از دست دشمنان به داخل رودخانه ها بپرد و از دید دشمنان پنهان شود. یکی دیگر از مسائلی هم که باعث شده روند بازی تغییر کند، استفاده از اختراعات آقای لئوناردو دا وینچی است. به وسیله دستگاه پرواز او توانایی پرواز بر فراز شهر ونیز وجود دارد. همچنین بازیکن می تواند از تیغه های پنهانی که داوینچی طراحی کرده است هم بهترین استفاده را ببرد. ضمناً بازیباز در جاهایی که سربازان زیادند و هدف در حال فرار است از بمب دودی استفاده کند؛ بدین ترتیب می توان از شر سربازها خلاص شد.
یکی از عواملی که باعث موفقیت نسخه قبلی و به احتمال زیاد این نسخه می شود، داستان بازی است. داستان بازی را یکی از بهترین نویسندگان بازی یعنی آقای کوری می نوشته است. از آثار این نویسنده می توان به سه نسخه اصلی مجموعه اساسینز کرید، شاهزاده ایران: دو سریر، شاهزاده ایران: در قلمرو جنگجویان و بتمن: ریشه های آرکهام اشاره کرد. داستان اساسینز کرید ۲ از جایی آغاز می شود که دزموند مایلز که به وسیله دستگاه «Animus» توانسته بود به دوران جنگ های صلیبی سفر کند و نکات ناگفته آن زمان را کشف کند به همراه دختر جوانی به نام لوسی استیل من که دستیار دکتر ویدیک بود، فرار کند. پس از اینکه آن ها موفق می شوند از دست مأموران امنیتی فرار کنند به محل جدیدی می روند که دستگاه «Animus 2» در آن قرار دارد. آن ها باز هم سعی دارند که به وسیله این دستگاه به گذشته بروند و در نقش یکی دیگر از اجداد دزموند که اتزیو آئودیتوره دا فرینتزه نام دارد به بخش نامعلوم دیگری از تاریخ دست پیدا کنند. آن ها در قرن پانزدهم به فلورانس می روند. در آن روز اتزیو تازه به دنیا آمده است. بعد از آن بازی به زمانی سفر می کند که دیگر اتزیو به مرد جوانی تبدیل شده است. خانواده اتزیو یکی از خانواده های مهم آن زمان فلورانس هستند که یک راز بزرگ را در خود دارند. پدر اتزیو که جیووانی نام دارد عضو یکی از گروه های حشاشین آن زمان است. اما اتفاقی باعث می شود که هویت پدر او فاش شود. هنگامی که مشخص می شود که جیووانی یکی از حشاشیون های معروف بوده است، دشمنان او و دو پسر دیگرش را به اعدام محکوم می کنند.
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفروند بازی یکی از مسائلی بود که در نسخه اول بازی در ابتدا بسیار جذاب به نظر می رسید و بعد از مدتی به شدت یکنواخت می شد. اما این مسئله در این نسخه خیلی کمتر به چشم می خورد. روند بازی شامل فعالیت ها و کارهای مختلفی می شود که بازیکن به هیچ وجه احساس خستگی نمی کند. بازیکن همانند گذشته می تواند از ساختمان های بلند بالا برود و به یکباره از آن ها به پایین بپرد. سیستم مبارزه ها در بازی هم بسیار بهتر شده است. بازیکن همانند گذشته می تواند در هنگام حمله دشمنان، ضربات را دفاع کند و با حرکات بسیار جالب و هیجان آوری آن ها را از بین ببرد. یکی از امکاناتی که در این شماره به روند بازی اضافه شده است، قابلیت شنا کردن است. بازیکن قادر است در هنگام فرار از دست دشمنان به داخل رودخانه ها بپرد و از دید دشمنان پنهان شود. یکی دیگر از مسائلی هم که باعث شده روند بازی تغییر کند، استفاده از اختراعات آقای لئوناردو دا وینچی است. به وسیله دستگاه پرواز او توانایی پرواز بر فراز شهر ونیز وجود دارد. همچنین بازیکن می تواند از تیغه های پنهانی که داوینچی طراحی کرده است هم بهترین استفاده را ببرد. ضمناً بازیباز در جاهایی که سربازان زیادند و هدف در حال فرار است از بمب دودی استفاده کند؛ بدین ترتیب می توان از شر سربازها خلاص شد.
یکی از عواملی که باعث موفقیت نسخه قبلی و به احتمال زیاد این نسخه می شود، داستان بازی است. داستان بازی را یکی از بهترین نویسندگان بازی یعنی آقای کوری می نوشته است. از آثار این نویسنده می توان به سه نسخه اصلی مجموعه اساسینز کرید، شاهزاده ایران: دو سریر، شاهزاده ایران: در قلمرو جنگجویان و بتمن: ریشه های آرکهام اشاره کرد. داستان اساسینز کرید ۲ از جایی آغاز می شود که دزموند مایلز که به وسیله دستگاه «Animus» توانسته بود به دوران جنگ های صلیبی سفر کند و نکات ناگفته آن زمان را کشف کند به همراه دختر جوانی به نام لوسی استیل من که دستیار دکتر ویدیک بود، فرار کند. پس از اینکه آن ها موفق می شوند از دست مأموران امنیتی فرار کنند به محل جدیدی می روند که دستگاه «Animus 2» در آن قرار دارد. آن ها باز هم سعی دارند که به وسیله این دستگاه به گذشته بروند و در نقش یکی دیگر از اجداد دزموند که اتزیو آئودیتوره دا فرینتزه نام دارد به بخش نامعلوم دیگری از تاریخ دست پیدا کنند. آن ها در قرن پانزدهم به فلورانس می روند. در آن روز اتزیو تازه به دنیا آمده است. بعد از آن بازی به زمانی سفر می کند که دیگر اتزیو به مرد جوانی تبدیل شده است. خانواده اتزیو یکی از خانواده های مهم آن زمان فلورانس هستند که یک راز بزرگ را در خود دارند. پدر اتزیو که جیووانی نام دارد عضو یکی از گروه های حشاشین آن زمان است. اما اتفاقی باعث می شود که هویت پدر او فاش شود. هنگامی که مشخص می شود که جیووانی یکی از حشاشیون های معروف بوده است، دشمنان او و دو پسر دیگرش را به اعدام محکوم می کنند.
wiki: اساسینز کرید ۲