اساسینز کرید ریشه ها ( به انگلیسی: Assassin's Creed Origins ) بازی ویدئویی اکشن - ماجراجویی است که توسط یوبی سافت مونترآل توسعه یافته و توسط یوبی سافت در سال ۲۰۱۷ عرضه شد. این بازی دهمین نسخه اصلی در سری اساسینز کرید است. این بازی که در مصر باستان و دوران فروپاشی و پایانی امپراتوری بطلمیوسی ( ۴۹–۴۳ پ. م ) روی می دهد، داستان یک مدجای به نام بایک از سیوه و همسرش آیا [ و ۲] را روایت می کند که در درگیری میان پنهان شدگان - پیشگامان اساسین ها - که برای صلح و سازش می جنگند و دستور باستانی ها - پیشگامان تمپلارها - که به دنبال صلح از راه زورچپانی فرقه هستند، قرار دارند. بخشی از داستان بازی در قرن بیست و یکم، با شخصیت نوی افزوده شده، لیلا حسن، قرار دارد. ریشه ها که یک جهان باز بزرگ دارد، عنصرهایی را از بازی های نقش گرفته و در بازی یک سیستم مبارزه «مبتنی بر هیت باکس» گنجانده است.
توسعه بازی به دنبال عرضه اساسینز کرید ۴: پرچم سیاه ( ۲۰۱۳ ) آغاز شد. یوبی سافت مونترآل توسعه چهارساله بازی را با کمک تیمی دربرگیرنده از ۷۰۰ نفر از استودیوهای یوبی سافت سراسر جهان رهبری کرد. تیم با کمک مصرشناسان و تاریخ دانان مطمئن شد که زمینه تاریخی بازی به خوبی نمایش می یابد. در حالی که از زمان عرضه اساسینز کرید ۲ در سال ۲۰۰۹، اساسینز کرید یک فرنچایز سالانه بود، یک سال به زمان توسعه تیم افزوده شد و تیم زمان بیشتری برای کار کردن روی بازی داشت. این امر بیشتر به دلیل عرضه طرد شده و شکست خورده اساسینز کرید: سندیکا و عرضه مشکل دار اساسینز کرید: وحدت در سال ۲۰۱۴ بود.
این بازی که در نمایشگاه رسانه و تجارت ای۳ ۲۰۱۷ معرفی شد، در ۲۷ اکتبر ۲۰۱۷ برای سکوهای مایکروسافت ویندوز، پلی استیشن ۴ و اکس باکس وان منتشر شد. این بازی از منتقدان بازخوردهای مثبتی دریافت کرد و بسیاری آن را به دلیل پیشرفت های نسبت به نسخه های پیشین ستودند و داستان سرایی، شخصیت ها، صداگذاری، گیم پلی بهبودیافته، طراحی جهان بازی، درست نمایش دادن تاریخ و ویژگی های دیداری آن مورد ستایش منتقدان واقع شد. هرچند بازی برای سرعت، طراحی مرحله ها و مشکل های فنی مورد انتقاد واقع شد. این بازی سراسر جهان بیش از ۱۰ میلیون نسخه فروش کرد و برای چندین جایزه پایان سال نامزد شد. یوبی سافت ریشه ها را پس از عرضه اش به طور گسترده ای پشتیبانی کرد و برای آن بسته های الحاقی و تورهای اکتشاف، یک سری از تورها که بازیکن را در جهان مصر بطلمیوسی می گرداند، عرضه کرد. در اکتبر سال ۲۰۱۸ دنباله ای برای این بازی به نام اساسینز کرید ادیسه عرضه شد که در یونان باستان و در دوران جنگ پلوپونز قرار دارد.
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفتوسعه بازی به دنبال عرضه اساسینز کرید ۴: پرچم سیاه ( ۲۰۱۳ ) آغاز شد. یوبی سافت مونترآل توسعه چهارساله بازی را با کمک تیمی دربرگیرنده از ۷۰۰ نفر از استودیوهای یوبی سافت سراسر جهان رهبری کرد. تیم با کمک مصرشناسان و تاریخ دانان مطمئن شد که زمینه تاریخی بازی به خوبی نمایش می یابد. در حالی که از زمان عرضه اساسینز کرید ۲ در سال ۲۰۰۹، اساسینز کرید یک فرنچایز سالانه بود، یک سال به زمان توسعه تیم افزوده شد و تیم زمان بیشتری برای کار کردن روی بازی داشت. این امر بیشتر به دلیل عرضه طرد شده و شکست خورده اساسینز کرید: سندیکا و عرضه مشکل دار اساسینز کرید: وحدت در سال ۲۰۱۴ بود.
این بازی که در نمایشگاه رسانه و تجارت ای۳ ۲۰۱۷ معرفی شد، در ۲۷ اکتبر ۲۰۱۷ برای سکوهای مایکروسافت ویندوز، پلی استیشن ۴ و اکس باکس وان منتشر شد. این بازی از منتقدان بازخوردهای مثبتی دریافت کرد و بسیاری آن را به دلیل پیشرفت های نسبت به نسخه های پیشین ستودند و داستان سرایی، شخصیت ها، صداگذاری، گیم پلی بهبودیافته، طراحی جهان بازی، درست نمایش دادن تاریخ و ویژگی های دیداری آن مورد ستایش منتقدان واقع شد. هرچند بازی برای سرعت، طراحی مرحله ها و مشکل های فنی مورد انتقاد واقع شد. این بازی سراسر جهان بیش از ۱۰ میلیون نسخه فروش کرد و برای چندین جایزه پایان سال نامزد شد. یوبی سافت ریشه ها را پس از عرضه اش به طور گسترده ای پشتیبانی کرد و برای آن بسته های الحاقی و تورهای اکتشاف، یک سری از تورها که بازیکن را در جهان مصر بطلمیوسی می گرداند، عرضه کرد. در اکتبر سال ۲۰۱۸ دنباله ای برای این بازی به نام اساسینز کرید ادیسه عرضه شد که در یونان باستان و در دوران جنگ پلوپونز قرار دارد.
wiki: اساسینز کرید ریشه ها