آرمان پژو. آرمان پژو ( به فرانسوی: Armand Peugeot ) ( فرانسوی: ) ( زادهٔ ۲۶ مارس ۱۸۴۹ - ۲ ژانویهٔ ۱۹۱۵ ) کارآفرین و صنعت گر فرانسوی بود، که به عنوان یکی از پیشگامان صنعت خودروسازی محسوب می شود. آرمان پژو بنیانگذار شرکت خودروسازی پژو بود. [ ۱]
شرکت پژو در سال ۱۸۱۰ توسط امیل پژو، جهت ساخت آسیاب های قهوه در شهر سوشو، فرانسه تأسیس شد. در سال ۱۸۳۰ به تولید دوچرخه پرداخت و بالاخره از سال ۱۸۴۲ تولید آسیاب های قهوه، نمک و فلفل را آغاز کرد.
ورود رسمی پژو به صنعت وسایل نقلیه، با تولید دوچرخهٔ «گراند بای» توسط فرزند امیل، آرمان پژو در سال ۱۸۸۲ آغاز شد، که دوچرخه ای از نوع پنی - فرتینگ بود. ( دوچرخه ای که چرخ قسمت جلو خیلی بزرگ و چرخ عقب کوچک است )
آرمان به زودی به صنعت خودروسازی علاقه مند شد و با مباحثه با افرادی نظیر گوتلیب دایملر به امکان انجام آن اطمینان پیدا کرد و نخستین خودروی پژو در سال ۱۸۸۹ تنها با چهار نمونه ساخته شد. موتور بخار به کارگرفته شده در این خودرو، سنگین بود و حجم زیادی را نیز اشغال می کرد، همچنین مدت زمان زیادی برای گرم شدن، لازم داشت.
در سال ۱۸۹۰ به کارگیری موتور بخار ممنوع شد و پیشنهاد گردید، که در خودروها از موتورهای سوختی، که توسط شرکت پنهارد و تحت لیسانس دایملر ساخته شده بود، به کارگرفته شود.
این خودرو از بسیاری از نمونه های پیشین خود پیشرفته تر بود. سپس خودروهای بیشتری ساخته شد، در ۱۸۸۲ تعداد ۲۹ خودرو، در سال ۱۸۸۴ تعداد ۴۰ خودرو، در سال ۱۸۹۵ تعداد ۷۲ خودرو، در سال ۱۸۹۸ تعداد ۱۵۶ خودرو و درپایان در سال ۱۸۹۹ تعداد ۳٫۰۰۰ خودرو ساخته شد.
پژو نخستین شرکتی بود، که تایرهای لاستیکی را بر روی خودروهای خود نصب کرد و در سال ۱۸۹۵ تایرهای بادی را بر روی آن ها قرار داد. در سال ۱۸۹۶ پژو نخستین موتور خود را بدون کمک گوتلیب دایملر تولید کرد و پس از آن پیشرفت های مختلفی مانند امکان پذیری انتقال قوای محرکهٔ زیر خودرو به درون کاپوت حاصل شد و خودرو به معنای امروزی آن، شکل گرفت.
در سال ۱۸۹۶ نخستین موتور درون سوز توسط شرکت پژو ساخته شد و دیگر نیازی به خرید موتور از دایملر نبود. نخستین مدل موتور ۶ کیلووات قدرت داشت، به صورت افقی در عقب قرار می گرفت و در پژو تیپ ۱۵ نصب شد. پیشرفت های بعدی به این صورت بود که موتور به قسمت جلوی خودرو منتقل شد و رینگ ها به ماشین اضافه شدند و خودروها به خودروهای مدرن شباهت پیدا کردند.
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفشرکت پژو در سال ۱۸۱۰ توسط امیل پژو، جهت ساخت آسیاب های قهوه در شهر سوشو، فرانسه تأسیس شد. در سال ۱۸۳۰ به تولید دوچرخه پرداخت و بالاخره از سال ۱۸۴۲ تولید آسیاب های قهوه، نمک و فلفل را آغاز کرد.
ورود رسمی پژو به صنعت وسایل نقلیه، با تولید دوچرخهٔ «گراند بای» توسط فرزند امیل، آرمان پژو در سال ۱۸۸۲ آغاز شد، که دوچرخه ای از نوع پنی - فرتینگ بود. ( دوچرخه ای که چرخ قسمت جلو خیلی بزرگ و چرخ عقب کوچک است )
آرمان به زودی به صنعت خودروسازی علاقه مند شد و با مباحثه با افرادی نظیر گوتلیب دایملر به امکان انجام آن اطمینان پیدا کرد و نخستین خودروی پژو در سال ۱۸۸۹ تنها با چهار نمونه ساخته شد. موتور بخار به کارگرفته شده در این خودرو، سنگین بود و حجم زیادی را نیز اشغال می کرد، همچنین مدت زمان زیادی برای گرم شدن، لازم داشت.
در سال ۱۸۹۰ به کارگیری موتور بخار ممنوع شد و پیشنهاد گردید، که در خودروها از موتورهای سوختی، که توسط شرکت پنهارد و تحت لیسانس دایملر ساخته شده بود، به کارگرفته شود.
این خودرو از بسیاری از نمونه های پیشین خود پیشرفته تر بود. سپس خودروهای بیشتری ساخته شد، در ۱۸۸۲ تعداد ۲۹ خودرو، در سال ۱۸۸۴ تعداد ۴۰ خودرو، در سال ۱۸۹۵ تعداد ۷۲ خودرو، در سال ۱۸۹۸ تعداد ۱۵۶ خودرو و درپایان در سال ۱۸۹۹ تعداد ۳٫۰۰۰ خودرو ساخته شد.
پژو نخستین شرکتی بود، که تایرهای لاستیکی را بر روی خودروهای خود نصب کرد و در سال ۱۸۹۵ تایرهای بادی را بر روی آن ها قرار داد. در سال ۱۸۹۶ پژو نخستین موتور خود را بدون کمک گوتلیب دایملر تولید کرد و پس از آن پیشرفت های مختلفی مانند امکان پذیری انتقال قوای محرکهٔ زیر خودرو به درون کاپوت حاصل شد و خودرو به معنای امروزی آن، شکل گرفت.
در سال ۱۸۹۶ نخستین موتور درون سوز توسط شرکت پژو ساخته شد و دیگر نیازی به خرید موتور از دایملر نبود. نخستین مدل موتور ۶ کیلووات قدرت داشت، به صورت افقی در عقب قرار می گرفت و در پژو تیپ ۱۵ نصب شد. پیشرفت های بعدی به این صورت بود که موتور به قسمت جلوی خودرو منتقل شد و رینگ ها به ماشین اضافه شدند و خودروها به خودروهای مدرن شباهت پیدا کردند.
wiki: آرمان پژو