ارتقاء فروش

دانشنامه عمومی

ارتقاء فروش ( به انگلیسی: Sales promotion ) یکی از عناصر آمیختهٔ تبلیغاتی است. عناصر اصلی درآمیخته تبلیغاتی یا پروموشن میکس عبارتند از تبلیغات،
فروش شخصی، بازاریابی مستقیم و تبلیغات/روابط عمومی. تبلیغات فروش از ارتباطات بازاریابی رسانه ای و غیر رسانه ای برای مدت زمان از پیش تعیین شده و محدود برای افزایش تقاضای مصرف کننده، تحریک تقاضای بازار یا بهبود در دسترس بودن محصول استفاده می کند. به عنوان مثال می توان به مسابقات، کوپن، رایگان، نمایش نقاط خرید، حق بیمه، جوایز، نمونه محصولات و تخفیف ها اشاره کرد.
ارتقاءفروش می تواند برای مشتری، کارکنان فروش یا اعضای کانال توزیع ( مانند خرده فروشان ) انجام شود. پروموشن فروش برای مصرف کننده تبلیغات فروش مصرف کننده نامیده می شود. پروموشن فروش برای خرده فروشان و عمده فروشی تبلیغات فروش تجاری نامیده می شود.
ترفیع فروش شامل چندین فعالیت ارتباطی است که سعی می کند ارزش افزوده یا مشوق هایی را برای مصرف کنندگان، عمده فروشان، خرده فروشان یا سایر مشتریان سازمانی ایجاد کند تا فروش فوری را تحریک کند. این تلاش ها می تواند باعث تحریک علاقه، آزمایش یا خرید محصول شود. نمونه هایی از سیستم های که در پروموشن فروش استفاده می شوند شامل کوپن، سمپل، حق بیمه، نمایش نقطه خرید ( POP ) ، مسابقه، تخفیف و قرعه کشی است.
ترویج فروش برای جذب مشتریان جدید، حفظ مشتریان فعلی، مقابله با رقبا و استفاده از فرصتهایی که در تحقیقات بازار آشکار می شود، اجرا می شود. این فعالیت شامل فعالیتهای درونی و بیرونی برای افزایش فروش شرکت است. فعالیتهای تبلیغاتی بیرونی از فروش شامل پروموشن، تبلیغات، فعالیتهای روابط عمومی و رویدادهای فروش ویژه است. در داخلی فعالیت های تبلیغاتی فروش شامل نمایش پنجره ها، نمایش محصولات و مطالب تبلیغاتی و برنامه های تبلیغاتی مانند جوایز برتر و مسابقات است
پروموشن فروش اغلب به صورت تخفیف ارائه می شود. تخفیفات بر طرز فکر و رفتار مصرف کنندگان هنگام خرید تأثیر می گذارد. میزان پس اندازها و موقعیت آن می تواند بر دید مصرف کنندگان به محصول و تصمیم خرید آنها تأثیر بگذارد. دو تخفیف رایج عبارتند از تخفیف قیمت ( "اقلام در فروش" ) و بسته های پاداش ( "اقلام عمده" ) . تخفیفات قیمت عبارت است از کاهش فروش اولیه تا درصد معینی در حالی که بسته های جایزه معاملاتی هستند که در آنها مصرف کننده بیشتر از قیمت اصلی دریافت می کند. بسیاری از شرکت ها انواع مختلفی از تخفیف ها را در تبلیغات ارائه می دهند، به این امید که مصرف کنندگان را متقاعد کنند که محصولات را بخرند.
عکس ارتقاء فروش
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلف

پیشنهاد کاربران