۲۰۲۳ بی یو

دانشنامه عمومی

۲۰۲۳ بی یو یا سیارک ۲۰۲۳ بی یو ( انگلیسی: 2023 BU ) یک جرم نزدیک به زمین است که در حدود ۲۷ ژانویه ۲۰۲۳ احتمالاً ساعت ۰۰:۲۸ ± ۰۰:۰۲ یوتا از فاصله ۲۷ ± ۹۹۷۵ کیلومتری ( ۱۷ ± ۶۱۹۸ مایلی ) از مرکز زمین عبور خواهد کرد. [ ۴] از آنجایی که شعاع زمین در حدود ۶۳۷۸ کیلومتر ( ۳۹۶۳ مایل ) است، انتظار می رود که این سیارک تقریباً با فاصلهٔ ۲۷ ± ۳۵۹۷ کیلومتر ( ۱۷ ± ۲۲۳۵ مایل ) از سطح زمین بر روی نوک جنوبی آمریکای جنوبی عبور کند. [ ۵] این در ارتفاع بالاتر از مدار پایینی زمین در ۲۰۰۰ کیلومتری ( ۱۲۰۰ مایلی ) و از مدار زمین ثابت در ۳۶۰۰۰ کیلومتری ( ۲۲۰۰۰ مایلی ) عبور خواهد کرد. این سیارک حدود ۴ تا ۸ متر قطر دارد و از آسمان شب زمین به زمین نزدیک می شود. این چهارمین نزدیکترین رویکرد بدون برخوردی شناخته شده به زمین پس از ۲۰۲۰ وی تی۴، «۲۰۲۰ کیوجی» و «۲۰۲۱ یوای۱» است.
این سیارک در ۲۷ ژانویه ۲۰۲۳، چهار ساعت پس از نزدیک ترین نزدیکی به زمین، به حضیض خود ( نزدیک ترین نزدیک به خورشید ) خواهد رسید. [ ۳]
سیارک ۲۰۲۳ بی یو برای نخستین بار توسط Gennadiy Borisov در Nauchnyi، کریمه، در ۲۱ ژانویه ۲۰۲۳ ساعت ۲۳:۵۳ یوتی، [ ۲] ؛ حدود پنج روز پیش از نزدیکترین فاصله با زمین، تصویربرداری شد.
عکس ۲۰۲۳ بی یو
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلف

پیشنهاد کاربران

بپرس