۱۰۰۱ فیلم که باید پیش از مرگ ببینید

دانشنامه عمومی

۱۰۰۱ فیلم که باید پیش از مرگ ببینید کتاب سالانه جدیدی از استیون جی اشنایدر است که در آن یکی از ۷۰ منتقد شرکت کننده در مورد فیلم ها نظر می دهد. اولین کتاب از این مجموعه در سال ۲۰۰۳ در استرالیا منتشر شد و موفقیت زیادی کسب کرد. در آوریل ۲۰۰۴ در فهرست پرفروش ترین کتاب ها به رتبه هفتم رسید. [ ۱] این باعث شد او در ABC یک نمایش داشته باشد. شماره فعلی در اکتبر ۲۰۲۰ منتشر شد. کتاب های این مجموعه به چندین زبان ترجمه خواهند شد.
استیون جی اشنایدر نویسنده ای متخصص در فیلم است. او دارای مدرک فلسفه از دانشگاه هاروارد و در مطالعات سینما از دانشگاه نیویورک است. او در فیلم های ترسناک تخصص دارد. نویسندگان این کتاب از منتقدان برجسته سینما و متخصص در ژانرهای مختلف هستند. فیلم های این کتاب بر اساس شهرت، موفقیت در گیشه، جایگاه ژانر یا اهمیت و تأثیرشان در سینمای جهان تعیین شدند.
این فهرست شامل فیلم هایی از ده ها ژانر مختلف فیلم ( کمدی، درام، موزیکال، ترسناک، وسترن، علمی تخیلی و غیره ) است. عمومیت فیلم های آمریکایی در این فهرست با هژمونی هالیوود در صنعت فیلم جهانی و منابع عظیم به کار گرفته شده توسط استودیوها و تهیه کنندگان قابل توجیه است. در این فهرست برخی از آثار کلاسیک سینمای جهان مانند فیلم های هنرهای رزمی آسیایی، نئورئالیسم ایتالیایی و نوول وگ فرانسوی نیز گنجانده شده است.
عکس ۱۰۰۱ فیلم که باید پیش از مرگ ببینید
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلف

پیشنهاد کاربران

بپرس