یوکیهیکو یاگوچی ( به ژاپنی: 矢口幸彦 ) یک مهندس و طراح خودروی ژاپنی است که مسئول طراحی نسل اول مدل اف اسپورت لکسوس آی اس بوده است. او متولد ۱۹۵۵ است[ ۱] و بیش از ۳۰ سال سابقهٔ طراحی خودرو دارد. [ ۲] او به عنوان مدیر توسعه و برنامه ریزی لکسوس و همچنین سرمهندس در تویوتا و لکسوس مشغول به کار بوده است. یاگوچی در طراحی و توسعهٔ تمامی نسل های تویوتا سوپرا حضور داشته است.
یوکیهیکو یاگوچی با رسوم سخت گیرانهٔ ژاپنی بزرگ شد. او در دانشکدهٔ فنی دانشگاه متروپولیتن توکیو مهندسی مکانیک خواند، ولی در گرایش خاصی تخصص نگرفت. اگرچه از بسیار قبل می دانست عاقبت در صنایع خودروسازی ژاپن مشغول به کار خواهد شد، اولین شغلش را در تویوتا یافت و از ۱۹۷۷ به آن ها ملحق شد. [ ۱]
بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه، یاگوچی در یک امتحان ورودی استخدامی تویوتا شرکت کرد و پذیرفته شد. یکی از اولین پروژه های او در تویوتا، طراحی سوپرا بود. او در پروژهٔ هر چهار نسل سوپرا شرکت داشته است. در حدود سال ۲۰۰۰ و بسیار قبل از شروع پروژهٔ آی اس اف، تویوتا خودرویی به نام چیسر ( به انگلیسی: Toyota Chaser ) داشت. یاگوچی این خودرو را به عنوان ترکیبی از خودروی اشرافی و بسیار اسپرت طراحی کرد. این خودرو که به عنوان سلف لکسوس آی اس اف شناخته می شود، از پیشرانه و سامانهٔ تعلیق سوپرا استفاده می کرد. [ ۳]
در حالی که یاگوچی - سان سوپرا را طراحی می کرد، شاهد تولد لکسوس در گروه خودروسازی تویوتا در دههٔ ۸۰ میلادی بود. او وقت زیادی برای طراحی خودروهای لکسوس گذاشت و خصوصاً تلاش زیادی برای بی نقص بودن ال اس۴۰۰ کرد و مدیر توسعه و برنامه ریزی لکسوس شد. [ ۳] در سال ۲۰۰۶ از او خواسته شد تا طراحی لکسوس آی اس اف را مدیریت کند.
آی اس اف نگارش اسپورت سدان عادی آی اس است. در طراحی آی اس اف، یاگوچی از رانندگی با بسیاری خودروهای دیگر الهام گرفته است. [ ۴] در یک مصاحبه، او به این نکته اشاره می کند که خودروهای اسپورت را دوست دارد، ولی خیلی حیف است که خیلی از آنها به جای ۴ صندلی، تنها ۲ صندلی دارند؛ دقیقاً همین ایدهٔ پایهٔ آی اس اف است. [ ۵]
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفیوکیهیکو یاگوچی با رسوم سخت گیرانهٔ ژاپنی بزرگ شد. او در دانشکدهٔ فنی دانشگاه متروپولیتن توکیو مهندسی مکانیک خواند، ولی در گرایش خاصی تخصص نگرفت. اگرچه از بسیار قبل می دانست عاقبت در صنایع خودروسازی ژاپن مشغول به کار خواهد شد، اولین شغلش را در تویوتا یافت و از ۱۹۷۷ به آن ها ملحق شد. [ ۱]
بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه، یاگوچی در یک امتحان ورودی استخدامی تویوتا شرکت کرد و پذیرفته شد. یکی از اولین پروژه های او در تویوتا، طراحی سوپرا بود. او در پروژهٔ هر چهار نسل سوپرا شرکت داشته است. در حدود سال ۲۰۰۰ و بسیار قبل از شروع پروژهٔ آی اس اف، تویوتا خودرویی به نام چیسر ( به انگلیسی: Toyota Chaser ) داشت. یاگوچی این خودرو را به عنوان ترکیبی از خودروی اشرافی و بسیار اسپرت طراحی کرد. این خودرو که به عنوان سلف لکسوس آی اس اف شناخته می شود، از پیشرانه و سامانهٔ تعلیق سوپرا استفاده می کرد. [ ۳]
در حالی که یاگوچی - سان سوپرا را طراحی می کرد، شاهد تولد لکسوس در گروه خودروسازی تویوتا در دههٔ ۸۰ میلادی بود. او وقت زیادی برای طراحی خودروهای لکسوس گذاشت و خصوصاً تلاش زیادی برای بی نقص بودن ال اس۴۰۰ کرد و مدیر توسعه و برنامه ریزی لکسوس شد. [ ۳] در سال ۲۰۰۶ از او خواسته شد تا طراحی لکسوس آی اس اف را مدیریت کند.
آی اس اف نگارش اسپورت سدان عادی آی اس است. در طراحی آی اس اف، یاگوچی از رانندگی با بسیاری خودروهای دیگر الهام گرفته است. [ ۴] در یک مصاحبه، او به این نکته اشاره می کند که خودروهای اسپورت را دوست دارد، ولی خیلی حیف است که خیلی از آنها به جای ۴ صندلی، تنها ۲ صندلی دارند؛ دقیقاً همین ایدهٔ پایهٔ آی اس اف است. [ ۵]
wiki: یوکیهیکو یاگوچی