یونْکینْد، یوهان بارْتولْد (۱۸۱۹ـ۱۸۹۱)(Jongkind, Johan Barthold)
رود سن و نوتردام در پاریس (1864)، اثر یوهان بارتولد یونکیند، موزه اورسی
نقاش هلندی. بیشتر در فرانسه کار کرد و اتودهایش از ساحل نورماندیحکایت از مشاهدۀ دقیق جلوه های طبیعی نور دارند. با نقاشان مکتب باربیزونهمکاری نزدیک داشت و در مونه، نقاش امپرسیونیست، تأثیر گذاشت. محیط دلخواهش برای نقاشی، پاریس و نواحی اطراف لو هار (لو آور)بود، در آن جا با بودَن و مونه آشنا شد و در آنان بسیار تأثیر گذاشت. منظره های عمق نمای جوّی اش، و رنگ گذاری مقطّع شادابش، چه در آبرنگ ها و چه در آثار رنگ روغنی، طلایه دار روح و تکنیک امپرسیونیسم بودند (اگرچه برخلاف امپرسیونیست ها پرده های رنگ روغنی اش را در آتلیه می کشید). چندی نگذشت که نقاشان باربیزون (که همراه آنان نمایشگاه هایش را برگزار می کرد)، و برخی منتقدان، به ویژه برادران گنکور، به توانایی های او پی بردند؛ با این حال در فقر زندگی کرد، و سرانجام دستخوش جنون شد. یونکینت در لاتروپبه دنیا آمد، و در لاههشاگرد اسخلفلوتبود. اغلب در فرانسه کار می کرد و گه گاه به هلند بازمی گشت. بیشتر از زمرۀ نقاشان مکتب فرانسویبه شمار می رود.
رود سن و نوتردام در پاریس (1864)، اثر یوهان بارتولد یونکیند، موزه اورسی
نقاش هلندی. بیشتر در فرانسه کار کرد و اتودهایش از ساحل نورماندیحکایت از مشاهدۀ دقیق جلوه های طبیعی نور دارند. با نقاشان مکتب باربیزونهمکاری نزدیک داشت و در مونه، نقاش امپرسیونیست، تأثیر گذاشت. محیط دلخواهش برای نقاشی، پاریس و نواحی اطراف لو هار (لو آور)بود، در آن جا با بودَن و مونه آشنا شد و در آنان بسیار تأثیر گذاشت. منظره های عمق نمای جوّی اش، و رنگ گذاری مقطّع شادابش، چه در آبرنگ ها و چه در آثار رنگ روغنی، طلایه دار روح و تکنیک امپرسیونیسم بودند (اگرچه برخلاف امپرسیونیست ها پرده های رنگ روغنی اش را در آتلیه می کشید). چندی نگذشت که نقاشان باربیزون (که همراه آنان نمایشگاه هایش را برگزار می کرد)، و برخی منتقدان، به ویژه برادران گنکور، به توانایی های او پی بردند؛ با این حال در فقر زندگی کرد، و سرانجام دستخوش جنون شد. یونکینت در لاتروپبه دنیا آمد، و در لاههشاگرد اسخلفلوتبود. اغلب در فرانسه کار می کرد و گه گاه به هلند بازمی گشت. بیشتر از زمرۀ نقاشان مکتب فرانسویبه شمار می رود.
wikijoo: یونکیند،_یوهان_بارتولد_(۱۸۱۹ـ۱۸۹۱)