یونکرس یو ۸۶ ( به آلمانی: Junkers Ju 86 ) یک هواگرد دوموتوره از نوع بمب افکن متوسط و مسافربری ساخت شرکت یونکرس در آلمان بود که در دهه ۱۹۳۰ طراحی و در جنگ جهانی دوم به کار گرفته شد.
یونکرس یو ۸۶ به عنوان یک بمب افکن متوسط برای لوفت وافه و یک هواپیمای مسافربری ده صندلی برای لوفت هانزا طراحی شد. این هواگرد نخستین پرواز خود را روز ۴ نوامبر سال ۱۹۳۴ در دسائو صورت داد. [ ۱]
مدل چهار سرنشین یو ۸۶آ میانه سال ۱۹۳۶ به جناح ۱۵۲ شکاری تحویل داده شد. این مدل معمولاً به دو موتور دیزلی یومو ۲۰۵سی با توان ۶۰۰ اسب بخار مجهز بود که آن را قابل اطمینان می ساخت اما عملکرد متوسطی داشت. سه جایگاه مسلسل در دماغه، کف و سقف قرار داشت. بمب های ۸۰ کیلوگرمی به صورت افقی در مرکز بدنه حمل می شدند. [ ۱]
مدل های تولید نخست یو ۸۶دی و یو ۸۶ایی بودند. این هواگردها عملکرد ضعیفی از خود نشان دادند تا ادامه توسعه بر گونه های مسافربری غیر نظامی ( یو ۸۶ب، یو ۸۶اف و یو ۸۶سِت ) ، بمب افکن آموزشی ( یو ۸۶گه ) و بمب افکن صادراتی ( یو ۸۶کا ) قرار گیرد. گونه صادراتی به سوئد، شیلی، پرتغال و مجارستان فروخته شد. [ ۲]
مدل های یو ۸۶په و یو ۸۶اِر از گونه هواگرد شناسایی عکس برداری ارتفاع بلند بود. [ ۲]
نیروی هوایی آفریقای جنوبی سیزده فروند از هواگردهای غیر نظامی یو ۸۶ را سال ۱۹۳۹ به بمب افکن تبدیل کرد. [ ۲]
یو ۸۶:[ ۳]
• خدمه: ۴ نفر
• طول: ۱۷. ۵۷ متر
• طول بال: ۲۲. ۵ متر
• ارتفاع: ۵. ۰۶ متر
• وزن بارگذاری شده: ۸٬۲۰۰ کیلوگرم
• نیرومحرکه: ۲ × موتور دیزل یونکرس یومو ۲۰۵سی - ۴: هر یک ۶۰۰ اسب بخار
• حداکثر سرعت: ۳۲۵ کیلومتر بر ساعت
• سقف پرواز: ۵٬۹۰۰ متر
• برد: ۱٬۱۴۰ کیلومتر
• ۳ × مسلسل ۷٫۹۲ میلی متری در جایگاه های دماغه، کف و سقف
• ۱٬۰۰۰ کیلوگرم بمب در درون هواگرد
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفیونکرس یو ۸۶ به عنوان یک بمب افکن متوسط برای لوفت وافه و یک هواپیمای مسافربری ده صندلی برای لوفت هانزا طراحی شد. این هواگرد نخستین پرواز خود را روز ۴ نوامبر سال ۱۹۳۴ در دسائو صورت داد. [ ۱]
مدل چهار سرنشین یو ۸۶آ میانه سال ۱۹۳۶ به جناح ۱۵۲ شکاری تحویل داده شد. این مدل معمولاً به دو موتور دیزلی یومو ۲۰۵سی با توان ۶۰۰ اسب بخار مجهز بود که آن را قابل اطمینان می ساخت اما عملکرد متوسطی داشت. سه جایگاه مسلسل در دماغه، کف و سقف قرار داشت. بمب های ۸۰ کیلوگرمی به صورت افقی در مرکز بدنه حمل می شدند. [ ۱]
مدل های تولید نخست یو ۸۶دی و یو ۸۶ایی بودند. این هواگردها عملکرد ضعیفی از خود نشان دادند تا ادامه توسعه بر گونه های مسافربری غیر نظامی ( یو ۸۶ب، یو ۸۶اف و یو ۸۶سِت ) ، بمب افکن آموزشی ( یو ۸۶گه ) و بمب افکن صادراتی ( یو ۸۶کا ) قرار گیرد. گونه صادراتی به سوئد، شیلی، پرتغال و مجارستان فروخته شد. [ ۲]
مدل های یو ۸۶په و یو ۸۶اِر از گونه هواگرد شناسایی عکس برداری ارتفاع بلند بود. [ ۲]
نیروی هوایی آفریقای جنوبی سیزده فروند از هواگردهای غیر نظامی یو ۸۶ را سال ۱۹۳۹ به بمب افکن تبدیل کرد. [ ۲]
یو ۸۶:[ ۳]
• خدمه: ۴ نفر
• طول: ۱۷. ۵۷ متر
• طول بال: ۲۲. ۵ متر
• ارتفاع: ۵. ۰۶ متر
• وزن بارگذاری شده: ۸٬۲۰۰ کیلوگرم
• نیرومحرکه: ۲ × موتور دیزل یونکرس یومو ۲۰۵سی - ۴: هر یک ۶۰۰ اسب بخار
• حداکثر سرعت: ۳۲۵ کیلومتر بر ساعت
• سقف پرواز: ۵٬۹۰۰ متر
• برد: ۱٬۱۴۰ کیلومتر
• ۳ × مسلسل ۷٫۹۲ میلی متری در جایگاه های دماغه، کف و سقف
• ۱٬۰۰۰ کیلوگرم بمب در درون هواگرد
wiki: یونکرس یو ۸۶