یونکرس ۱۶۰ ( به انگلیسی: Junkers Ju 160 ) یک هواگرد ساختِ کارخانهٔ یونکرس در کشور آلمان است. نخستین استفاده کنندهٔ این هواپیما دویچه لوفت هانزا بوده است. این هواگرد برای نخستین بار در ۰۱۹۳۴−۰۱−۳۰ ۳۰ ژانویه ۱۹۳۴ میلادی مورد استفاده قرار گرفت.
Ju 60 قبلی که Ju 160 از آن ساخته شد به اندازه کافی سریع نبود که بتواند با Heinkel He 70 رقابت کند و فقط در حدود سه مورد توسط دویچه لوفت هانزا در 6 دوره تا 1933 مورد استفاده قرار گرفت. Ju 160 از نظر آیرودینامیکی تمیز می شد و از موتور قدرتمندتری برخوردار بود و این ترکیب باعث سرعت آن در حدود 72 کیلومتر در ساعت ( 45 مایل در ساعت ) می شود. مانند Ju 60 و طبق سنت یونکرز ، Ju 160 یک طرح کنسولی کم بال بود ، بالها در اطراف اسپارهای دورالومین دوقلو ساخته می شدند و با ورق دورالومین پوشانده می شدند. برای اولین بار ، یک هواپیمای Junkers از پوست کاملاً نرم استفاده کرد. Ju 60 دارای بدنه ای با پوست صاف بود اما دارای سطوح سنتی پرواز موج دار بود. عملکرد بهبود یافته Ju 160 تا حدی به دلیل این تغییر پوست بود. شکل پلان نیز اصلاح شد تا فقط در لبه جلو مخروطی باشد. لبه عقب دارای "بال دوتایی" معمولی یونکرز است ، یک آرایش فلر با قابلیت تنظیم عرض با عرض کامل.
سایر پیشرفت های آیرودینامیکی شامل محفظه کابین خلبان است که بهتر به بدنه وارد می شود و یک زیربنای کاملاً اصلاح شده که اکنون به سمت داخل بال بال جمع می شود ، چرخ ها کاملاً محصور شده بودند. در زیر رکاب Ju 60 چرخ ها را به حالت عقب کشیده و به حالت داگلاس DC - 3 بیرون زد. سرانجام ، قدرت با یک موتور شعاعی BMW 132E 490 کیلووات ( 660 اسب بخار ) 10 درصد افزایش یافت.
صندلی برای شش مسافر در دو جفت رو به جلو و یک جفت عقب بود. خدمه ، خلبان و اپراتور رادیویی پشت سر هم در یک کابین خلبان محصور با پدال های سکان ، ستون کنترل تاشو و صندلی برای خلبان دوم و تخته خواب گذاشته شد.
اولین نمونه اولیه Ju 160 V1 ، D - UNOR ، از خط ساخت Ju 60 گرفته شد و اولین بار در ژانویه 1934 پرواز کرد. لوفت هانزا از آن در آزمایشات استفاده کرد و تعدادی از نمونه های اولیه ( V3 ) از جمله تغییرات ایجاد شد. آکورد پهن تر ، سکان عمیق کمتر و چرخ عقب دارای عملکرد مناسب به همراه تغییرات جزئی در. اولین سری تولیدات مدنی Ju 160 A - 0 تعیین شد. نمونه اولیه V2 برای نسخه نظامی بود.
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفJu 60 قبلی که Ju 160 از آن ساخته شد به اندازه کافی سریع نبود که بتواند با Heinkel He 70 رقابت کند و فقط در حدود سه مورد توسط دویچه لوفت هانزا در 6 دوره تا 1933 مورد استفاده قرار گرفت. Ju 160 از نظر آیرودینامیکی تمیز می شد و از موتور قدرتمندتری برخوردار بود و این ترکیب باعث سرعت آن در حدود 72 کیلومتر در ساعت ( 45 مایل در ساعت ) می شود. مانند Ju 60 و طبق سنت یونکرز ، Ju 160 یک طرح کنسولی کم بال بود ، بالها در اطراف اسپارهای دورالومین دوقلو ساخته می شدند و با ورق دورالومین پوشانده می شدند. برای اولین بار ، یک هواپیمای Junkers از پوست کاملاً نرم استفاده کرد. Ju 60 دارای بدنه ای با پوست صاف بود اما دارای سطوح سنتی پرواز موج دار بود. عملکرد بهبود یافته Ju 160 تا حدی به دلیل این تغییر پوست بود. شکل پلان نیز اصلاح شد تا فقط در لبه جلو مخروطی باشد. لبه عقب دارای "بال دوتایی" معمولی یونکرز است ، یک آرایش فلر با قابلیت تنظیم عرض با عرض کامل.
سایر پیشرفت های آیرودینامیکی شامل محفظه کابین خلبان است که بهتر به بدنه وارد می شود و یک زیربنای کاملاً اصلاح شده که اکنون به سمت داخل بال بال جمع می شود ، چرخ ها کاملاً محصور شده بودند. در زیر رکاب Ju 60 چرخ ها را به حالت عقب کشیده و به حالت داگلاس DC - 3 بیرون زد. سرانجام ، قدرت با یک موتور شعاعی BMW 132E 490 کیلووات ( 660 اسب بخار ) 10 درصد افزایش یافت.
صندلی برای شش مسافر در دو جفت رو به جلو و یک جفت عقب بود. خدمه ، خلبان و اپراتور رادیویی پشت سر هم در یک کابین خلبان محصور با پدال های سکان ، ستون کنترل تاشو و صندلی برای خلبان دوم و تخته خواب گذاشته شد.
اولین نمونه اولیه Ju 160 V1 ، D - UNOR ، از خط ساخت Ju 60 گرفته شد و اولین بار در ژانویه 1934 پرواز کرد. لوفت هانزا از آن در آزمایشات استفاده کرد و تعدادی از نمونه های اولیه ( V3 ) از جمله تغییرات ایجاد شد. آکورد پهن تر ، سکان عمیق کمتر و چرخ عقب دارای عملکرد مناسب به همراه تغییرات جزئی در. اولین سری تولیدات مدنی Ju 160 A - 0 تعیین شد. نمونه اولیه V2 برای نسخه نظامی بود.
wiki: یونکرس یو ۱۶۰