یوروکوپتر ئی سی۱۳۰

دانشنامه عمومی

یوروکوپتر ئی سی۱۳۰ ( به انگلیسی: Eurocopter EC130 ) ( اکنون ایرباس هلیکوپترز اچ۱۳۰ ) یک بالگرد چندمنظوره سبک تک موتوره است که از یوروکوپتر ای اس۳۵۰ اکوروی توسعه یافته است. یکی از تغییرات مهم این بالگرد نسبت به ای اس۳۵۰، استفاده از دستگاه ضد گشتاور فنسترون به جای ملخ دم معمولی است. این بالگرد توسط گروه یوروکوپتر طراحی و تولید شد که بعداً به ایرباس هلیکوپترز تغییر نام داد.
داده ها از [ ۲]
ویژگی های کلی
• خدمه: ۱
• ظرفیت: ۶ سرنشین ( ۲ نفر در جلو و ۴ نفر در عقب ) یا ۷ سرنشین ( ۳ نفر در جلو و ۴ نفر در عقب )
• طول: ۱۰٫۶۸ متر ( ۳۵  فوت ۰  اینچ )
• ارتفاع: ۳٫۳۴ متر ( ۱۰  فوت ۱۱  اینچ )
• وزن خالی: ۱٬۳۷۷ کیلوگرم ( ۳٬۰۳۶ پوند )
• بیشترین وزن برخاست: ۲٬۵۰۰ کیلوگرم ( ۵٬۵۱۲ پوند ) / ۳٬۰۵۰ کیلوگرم ( ۶٬۷۲۴ پوند ) با بار خارجی
• ظرفیت سوخت: ۵۴۰ لیتر ( ۱۴۰ گالون آمریکایی؛ ۱۲۰ گالون بریتانیایی )
• سوخت قابل استفاده: ۵۳۸٫۷ لیتر ( ۱۴۲٫۳ گالون آمریکایی؛ ۱۱۸٫۵ گالون بریتانیایی ) ۱
• پیشرانه هواگرد: ۱ عدد موتور توربوشفت Turbomeca ( now Safran Helicopter Engines ) Arriel 2D، ۷۱۰ کیلووات ( ۹۵۰ اسب بخار )
• قطر روتور اصلی: ۱۰٫۶۹ متر ( ۳۵  فوت ۱  اینچ )
• مساحت روتور اصلی: ۸۹٫۷۵ متر مربع ( ۹۶۶٫۱ فوت مربع ) ۳ پره
عملکرد
• سرعت کروز: ۲۳۷ کیلومتر بر ساعت ( ۱۴۷ مایل بر ساعت؛ ۱۲۸ گره )
• سرعت ( هوانوردی ) : ۲۸۷ کیلومتر بر ساعت ( ۱۷۸ مایل بر ساعت؛ ۱۵۵ گره )
• بُرد: ۶۰۶ کیلومتر ( ۳۷۷ مایل؛ ۳۲۷ مایل دریایی )
• مداومت پروازی: ۴ ساعت، ۰ دقیقه
• حداکثر ارتفاع: ۷٬۰۱۰ متر ( ۲۳٬۰۰۰ فوت ) / ۲٬۹۵۷ متر ( ۹٬۷۰۰ فوت ) بدون اثر زمین ( OGE ) / ۳٬۴۲۹ متر ( ۱۱٬۲۵۰ فوت ) با اثر زمین ( IGE )
• نرخ صعود: ۹ متر بر ثانیه ( ۱٬۸۰۰ فوت بر دقیقه )
Avionics Vehicle and Engine Multifunction Display ( VEMD ) with First Limit Indicator ( FLI ) fitted as standard.
• درگاه هوانوردی
توسعه مرتبط
یوروکوپتر ئی سی۱۲۰ کالیبری
• یوروکوپتر ای اس۳۵۰ اکوروی
• یوروکوپتر فنک
بالگردهای با عملکرد، پیکربندی یا دوره زمانی مشابه
بل ۲۰۶
بل ۴۰۷
اچ ای ال ال اواچ
ام دی ۶۰۰
• آگوستاوستلند ۱۱۹ کوالا
عکس یوروکوپتر ئی سی۱۳۰عکس یوروکوپتر ئی سی۱۳۰
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلف

پیشنهاد کاربران

بپرس