یوروپا یونیورسالیس ۴ ( به انگلیسی: Europa Universalis IV ) یک بازی ویدئویی وارگیم راهبرد کلان است که توسط شرکت سوئدی پارادوکس دولوپمنت استودیو ساخته و توسط پارادوکس اینتراکتیو منتشر شده است. نخستین نمایش از این بازی در ۲۰۱۳ برای سکوهای ویندوز، مکینتاش و یونیکس دیده شد و در ۱۳ اوت همان سال نیز منتشر شد. یوروپا یونیورسالیس ۴ از لحاظ شمارشی نسخه چهارم و از لحاظ زمانی نسخه پنجم سری است ( پس از یوروپا یونیورسالیس: روم ) . بازیکن کنترل هر حکومتی میان سال های ۱۴۴۴ تا ۱۸۲۱ را در دست می گیرد و تلاش می کند که با به کار گرفتن اداره مناطق کشور، توسعه مناطق و تجارت، روابط دیپلماسی و عملیات های نظامی کشور خود را قدرتمند کند. بازی برروی یک تخته که به استان های گوناگون تقسیم شده شکل می گیرد.
یوروپا یونیورسالیس ۴ به شکل خلاقانه ای مکانیسم های نسخه پیشین، یوروپا یونیورسالیس ۳ را گسترش داده است. علاوه بر موتور نوساز بازی، مکانیک های گیم پلی تازه ای به بازی افزوده شده اند که بیشتر از بسته های گسترشی نسخه پیشین الهام گرفته شده اند و در میان نسخه های مجموعه نوآورانه واقع شده است. کارهای قابل انجام، رشد فناوری و تثبیت سازی کشور با امتیازهای پادشاهی انجام می شوند و نحوه انجام تجارت میان کشورها نیز تغییر کرده است.
یوروپا یونیورسالیس ۴ در پارادوکس دولوپمنت استودیو که سازندگان اصلی آن یوهان اندرسون و توماس اندرسون هستند ساخته شده است. هدف اصلی توسعه دهندگان ساده سازی رابط کاربری بازی و راحت کردن بازی برای بازیکنان جدید بود. تغییرات اعمال شده منجر به واکنش مثبت منتقدان شد که گیم پلی، تغییرات در مجموعه و محیط دیداری را ستودند. یوروپا یونیورسالیس ۴ در میان کاربران شبکه استیم نیز به محبوبیت قابل توجهی رسیده است.
یوروپا یونیورسالیس ۴ یک بازی استراتژی هم زمان است و بازیکن در لحظه در بازی حضور دارد؛[ ۲] با این وجود توسعه دهندگان ترجیح می دهند به علت سامانه شبکه فنی آن را یک بازی استراتژی جنگی خطاب کنند. [ ۳] بازی با یک تخته که می توان آن را بزرگنمایی کرد آغاز می شود؛ بسته به این که بازیکن چه کشوری را انتخاب کرده باشد، برخی مناطق که توسط آن کشور هنوز کشف نشده اند، روی نقشه نشان داده نمی شوند و تا زمانی که توسط کشور بازیکن اکتشاف نگردند، با بخاری پوشانده می شوند. در بالای صفحه می توان وضعیت کنونی کشور و معیارهای گوناگون مانند اعتبار و دیگر چیزها را مشاهده کرد. در پایین صفحه یک نوار ابزار برای مشاهده رویدادهای کشورهای دیگر در جهان بازی قرار دارد. [ ۴] علاوه بر این می توان صفحاتی برای جنبه های خاص مدیریت کشور باز نمود. [ ۵]
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفیوروپا یونیورسالیس ۴ به شکل خلاقانه ای مکانیسم های نسخه پیشین، یوروپا یونیورسالیس ۳ را گسترش داده است. علاوه بر موتور نوساز بازی، مکانیک های گیم پلی تازه ای به بازی افزوده شده اند که بیشتر از بسته های گسترشی نسخه پیشین الهام گرفته شده اند و در میان نسخه های مجموعه نوآورانه واقع شده است. کارهای قابل انجام، رشد فناوری و تثبیت سازی کشور با امتیازهای پادشاهی انجام می شوند و نحوه انجام تجارت میان کشورها نیز تغییر کرده است.
یوروپا یونیورسالیس ۴ در پارادوکس دولوپمنت استودیو که سازندگان اصلی آن یوهان اندرسون و توماس اندرسون هستند ساخته شده است. هدف اصلی توسعه دهندگان ساده سازی رابط کاربری بازی و راحت کردن بازی برای بازیکنان جدید بود. تغییرات اعمال شده منجر به واکنش مثبت منتقدان شد که گیم پلی، تغییرات در مجموعه و محیط دیداری را ستودند. یوروپا یونیورسالیس ۴ در میان کاربران شبکه استیم نیز به محبوبیت قابل توجهی رسیده است.
یوروپا یونیورسالیس ۴ یک بازی استراتژی هم زمان است و بازیکن در لحظه در بازی حضور دارد؛[ ۲] با این وجود توسعه دهندگان ترجیح می دهند به علت سامانه شبکه فنی آن را یک بازی استراتژی جنگی خطاب کنند. [ ۳] بازی با یک تخته که می توان آن را بزرگنمایی کرد آغاز می شود؛ بسته به این که بازیکن چه کشوری را انتخاب کرده باشد، برخی مناطق که توسط آن کشور هنوز کشف نشده اند، روی نقشه نشان داده نمی شوند و تا زمانی که توسط کشور بازیکن اکتشاف نگردند، با بخاری پوشانده می شوند. در بالای صفحه می توان وضعیت کنونی کشور و معیارهای گوناگون مانند اعتبار و دیگر چیزها را مشاهده کرد. در پایین صفحه یک نوار ابزار برای مشاهده رویدادهای کشورهای دیگر در جهان بازی قرار دارد. [ ۴] علاوه بر این می توان صفحاتی برای جنبه های خاص مدیریت کشور باز نمود. [ ۵]
wiki: یوروپا یونیورسالیس ۴