یاماها تی ام ای ایکس سری اسکوترهای یاماها TMAX ( یا T - Max ) بود که توسط کمپانی یاماها موتور برای بازارهای اروپایی تولید شده است، تجاری سازی آن در اروپا در سال ۲۰۰۱ آغاز و نسل دوم در سال ۲۰۰۸ معرفی شد. این نسل دوم در سال ۲۰۰۹ در بازار آمریکا در دسترس قرار گرفت.
به دنبال موفقیت در سال ۱۹۹۶ اولین اسکوتر بزرگ یاماها، YP 250 اعلیحضرت، در اروپا ( و به ویژه در ایتالیا ) ، یاماها کار بر روی یک «مسافر جدید اروپایی» که یک مفهوم اسکوتر با جابجایی بزرگتر بود. هدف آنها ایجاد یک ماکرو اسکوتر مناسب برای بزرگراه های پرسرعت، مانندسیستم اتوبان آلمان یا Autostrade ایتالیا بود و از نظر اعلی ( که برای بازار ژاپن طراحی شده بود ) بیشتر مناسب بدن اروپا بود.
استراتژی بازاریابی TMAX سه گروه سوار را هدف قرار داد: اسکوتر سواران موجود؛ صاحبان موتورسیکلت های متوسط وزن؛ و موتورسواران جدید یا بازگشتی که خواهان سادگی روروک مخصوص بچه ها و تجمل خودرو هستند. یاماها تخمین زده است که میلیون ها نفر دارای گواهینامه موتورسیکلت کامل در اروپا هستند که دیگر از هیچ نوع دوچرخه سواری نمی کنند.
TMAX به صورت ترکیبی عرضه شد و ویژگی های موتورسیکلت و اسکوتر را ترکیب کرد. برای مقابله با قدرت یک موتور بزرگتر، TMAX swingarm نوعی بود که در موتورسیکلت یافت شد، نه اینکه اسلحه و موتور را در یک واحد مانند اسکوترهای معمولی ترکیب کند. یاماها موتور را به قاب متصل کرد، اما بسیار جلوتر، و به توزیع وزن یک موتورسیکلت معمولی رسید. اگرچه این یک طرح مرحله ای بود، اما TMAX بر اساس یک قاب فولادی لوله ای از نوع موتورسیکلت به جای یک قاب مونوکوک فولادی فشرده U - section ساخته شد، مانند بیشتر اسکوترها.
طراحان TMAX پیکربندی جدیدی از موتور را انتخاب کردند: یک چهار زمانه افقی خنک کننده با آب دو طرفه افقی ( هر دو سیلندر رو به جلو ) با چهار سوپاپ در هر سیلندر که توسط دو بادامک سربار کار می کنند. ارتعاشات موتور نه با یک محور تعادل بلکه با یک متعادل کننده رفت و برگشتی ( یعنی سومین پیستون «ساختگی» که از میل لنگ مرکزی رانده می شود ) خنثی شد. در مقایسه، طراحی گیربکس برای اسکوترها یک هنجار بود: یک گیربکس اتوماتیک پیچ و تاب.
راه اندازی اولین نسل TMAX در اروپا در سال ۲۰۰۰ توسط یک نسل دوم مدل ۲۰۰۴ با عملکرد و بهبود عملکرد دنبال شد. نسل سوم TMAX، یک نسخه اصلی، در سال ۲۰۰۸ در اروپا معرفی شد. این اولین نسخه ای بود که در آمریکای شمالی فروخته شد و از سال ۲۰۰۹ شروع شد.
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفبه دنبال موفقیت در سال ۱۹۹۶ اولین اسکوتر بزرگ یاماها، YP 250 اعلیحضرت، در اروپا ( و به ویژه در ایتالیا ) ، یاماها کار بر روی یک «مسافر جدید اروپایی» که یک مفهوم اسکوتر با جابجایی بزرگتر بود. هدف آنها ایجاد یک ماکرو اسکوتر مناسب برای بزرگراه های پرسرعت، مانندسیستم اتوبان آلمان یا Autostrade ایتالیا بود و از نظر اعلی ( که برای بازار ژاپن طراحی شده بود ) بیشتر مناسب بدن اروپا بود.
استراتژی بازاریابی TMAX سه گروه سوار را هدف قرار داد: اسکوتر سواران موجود؛ صاحبان موتورسیکلت های متوسط وزن؛ و موتورسواران جدید یا بازگشتی که خواهان سادگی روروک مخصوص بچه ها و تجمل خودرو هستند. یاماها تخمین زده است که میلیون ها نفر دارای گواهینامه موتورسیکلت کامل در اروپا هستند که دیگر از هیچ نوع دوچرخه سواری نمی کنند.
TMAX به صورت ترکیبی عرضه شد و ویژگی های موتورسیکلت و اسکوتر را ترکیب کرد. برای مقابله با قدرت یک موتور بزرگتر، TMAX swingarm نوعی بود که در موتورسیکلت یافت شد، نه اینکه اسلحه و موتور را در یک واحد مانند اسکوترهای معمولی ترکیب کند. یاماها موتور را به قاب متصل کرد، اما بسیار جلوتر، و به توزیع وزن یک موتورسیکلت معمولی رسید. اگرچه این یک طرح مرحله ای بود، اما TMAX بر اساس یک قاب فولادی لوله ای از نوع موتورسیکلت به جای یک قاب مونوکوک فولادی فشرده U - section ساخته شد، مانند بیشتر اسکوترها.
طراحان TMAX پیکربندی جدیدی از موتور را انتخاب کردند: یک چهار زمانه افقی خنک کننده با آب دو طرفه افقی ( هر دو سیلندر رو به جلو ) با چهار سوپاپ در هر سیلندر که توسط دو بادامک سربار کار می کنند. ارتعاشات موتور نه با یک محور تعادل بلکه با یک متعادل کننده رفت و برگشتی ( یعنی سومین پیستون «ساختگی» که از میل لنگ مرکزی رانده می شود ) خنثی شد. در مقایسه، طراحی گیربکس برای اسکوترها یک هنجار بود: یک گیربکس اتوماتیک پیچ و تاب.
راه اندازی اولین نسل TMAX در اروپا در سال ۲۰۰۰ توسط یک نسل دوم مدل ۲۰۰۴ با عملکرد و بهبود عملکرد دنبال شد. نسل سوم TMAX، یک نسخه اصلی، در سال ۲۰۰۸ در اروپا معرفی شد. این اولین نسخه ای بود که در آمریکای شمالی فروخته شد و از سال ۲۰۰۹ شروع شد.
wiki: یاماها تی ام ای ایکس