در بازی های ویدیویی، تکنیک های مختلف هوش مصنوعی به روش های مختلف استفاده شده است، از کنترل شخصیت های غیر بازیکن ( NPC ) گرفته، تا تولید محتوای رویه ای ( PCG ) . یادگیری ماشینی زیرمجموعه ای از هوش مصنوعی است که بر استفاده از الگوریتم ها و مدل های آماری تمرکز دارد تا ماشین ها را وادار کند که بدون برنامه نویسی خاصی عمل کنند. این در تضاد شدید با روش های سنتی هوش مصنوعی مانند درختان جستجو و سیستم های خبره قرار دارد .
اطلاعات درمورد تکنیک های یادگیری ماشین در زمینه بازی ها، عمدتاً از طریق پروژه های تحقیقاتی برای عموم مردم شناخته می شود، به این خاطر بیشتر شرکت های بازی تصمیم می گیرند که اطلاعات خاصی در مورد حق مالکیت معنوی خود منتشر نکنند. شناخته شده ترین کاربرد عمومی یادگیری ماشین در بازی ها، احتمالاً استفاده از عوامل یادگیری عمیق است که با بازیکن های حرفه ای انسانی در بازی های ژانر استراتژی پیچیده رقابت می کنند. کاربرد قابل توجهی از یادگیری ماشین در بازی هایی مانند Atari /ALE، Doom ، Minecraft ، StarCraft و مسابقات اتومبیل رانی وجود داشته است. [ ۱] سایر بازی هایی که در ابتدا به عنوان بازی ویدیویی وجود نداشتند، مانند شطرنج و Go همچنین تحت تأثیر یادگیری ماشینی قرار گرفته اند. [ ۲]
یادگیری عمیق یک زیرمجموعه از یادگیری ماشین است که به طور تخصصی روی کاربرد شبکه های عصبی مصنوعی ( ANN ) تمرکز دارد که یاد میگیرند تا وظایف پیچیده را حل کنند. یادگیری عمیق چندین لایه از ANN و تکنیک های دیگر را استفاده میکند تا به طور تدریجی اطلاعات را از یک ورودی استخراج کند. به خاطر این رویکرد پیچیده ی لایه ای، مدل های یادگیری عمیق معمولا ماشین های قدرتمندی نیاز دارند تا آموزش ببینند و اجرا شوند.
شبکه های عصبی پیچشی ( CNN ) شبکه های عصبی مصنوعی تخصصی هستند که اغلب برای تجزیه و تحلیل داده های تصویر استفاده می شوند. این نوع شبکه ها قادر به یادگیری الگوهای انتقال پایا هستند که الگوهایی هستند که به موقعیت مکانی وابسته نیستند. CNN ها قادرند این الگوها را در یک سلسه مراتب بیاموزند، به این معنی که لایه های پیچشی قبلی، الگوهای محلی کوچک تری را یاد می گیرند در حالی که لایه های بعدی الگوهای بزرگتری را بر اساس الگوهای قبلی یاد می گیرند. توانایی یک CNN برای یادگیری داده های بصری، آن را به ابزاری رایج برای یادگیری عمیق در بازی ها تبدیل کرده است. [ ۳] [ ۴]
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفاطلاعات درمورد تکنیک های یادگیری ماشین در زمینه بازی ها، عمدتاً از طریق پروژه های تحقیقاتی برای عموم مردم شناخته می شود، به این خاطر بیشتر شرکت های بازی تصمیم می گیرند که اطلاعات خاصی در مورد حق مالکیت معنوی خود منتشر نکنند. شناخته شده ترین کاربرد عمومی یادگیری ماشین در بازی ها، احتمالاً استفاده از عوامل یادگیری عمیق است که با بازیکن های حرفه ای انسانی در بازی های ژانر استراتژی پیچیده رقابت می کنند. کاربرد قابل توجهی از یادگیری ماشین در بازی هایی مانند Atari /ALE، Doom ، Minecraft ، StarCraft و مسابقات اتومبیل رانی وجود داشته است. [ ۱] سایر بازی هایی که در ابتدا به عنوان بازی ویدیویی وجود نداشتند، مانند شطرنج و Go همچنین تحت تأثیر یادگیری ماشینی قرار گرفته اند. [ ۲]
یادگیری عمیق یک زیرمجموعه از یادگیری ماشین است که به طور تخصصی روی کاربرد شبکه های عصبی مصنوعی ( ANN ) تمرکز دارد که یاد میگیرند تا وظایف پیچیده را حل کنند. یادگیری عمیق چندین لایه از ANN و تکنیک های دیگر را استفاده میکند تا به طور تدریجی اطلاعات را از یک ورودی استخراج کند. به خاطر این رویکرد پیچیده ی لایه ای، مدل های یادگیری عمیق معمولا ماشین های قدرتمندی نیاز دارند تا آموزش ببینند و اجرا شوند.
شبکه های عصبی پیچشی ( CNN ) شبکه های عصبی مصنوعی تخصصی هستند که اغلب برای تجزیه و تحلیل داده های تصویر استفاده می شوند. این نوع شبکه ها قادر به یادگیری الگوهای انتقال پایا هستند که الگوهایی هستند که به موقعیت مکانی وابسته نیستند. CNN ها قادرند این الگوها را در یک سلسه مراتب بیاموزند، به این معنی که لایه های پیچشی قبلی، الگوهای محلی کوچک تری را یاد می گیرند در حالی که لایه های بعدی الگوهای بزرگتری را بر اساس الگوهای قبلی یاد می گیرند. توانایی یک CNN برای یادگیری داده های بصری، آن را به ابزاری رایج برای یادگیری عمیق در بازی ها تبدیل کرده است. [ ۳] [ ۴]