گیمر ( انگلیسی: Gamer ) یا بازی باز کسی است که معمولاً به بازی های تعاملی که شامل بازی های ویدئویی می شود، می پردازد و روزانه آنها را بازی می کند. گیمر، به کسی که به عنوان نمونه، تنها یک بازی را بازی می کند، گفته نمی شود؛ بلکه باید دست کم، چندین بازی ویدیویی را تجربه کرده باشد.
در ایالات متحده از سال ۲۰۱۸، ۲۸٪ از گیمرها زیر ۱۸ سال، ۲۹٪ از گیمرها بین ۱۸ تا ۳۵ سال و ۲۰٪ از گیمرها بین ۳۶ تا ۴۹ و ۲۳٪ بالای ۵۰ سال دارند. [ ۱] در انگلستان از سال ۲۰۱۴، ۲۹٪ افراد زیر ۱۸ سال، ۳۲٪ افراد بین ۱۸ تا ۳۵ و ۳۹٪ بالای ۳۶ سال دارند. [ ۲] طبق تحقیقات مرکز تحقیقات پیو، ۴۹٪ از بزرگسالان در مواقعی از زندگی خود حداقل یک بازی ویدئویی را بازی کرده اند و این افراد همان هایی هستند که بیشتر به فرزندان خود اجازه بازی کردن را می دهند. زنان درصد کمتری از گیمرها را تشکیل می دهند و حرفه ای ترین و پولدارترین گیمرهای جهان مردها هستند.
برای رسانه های بازی، تحلیلگران صنعت بازی و دانشگاهیان معمول است که گیمرها را به دسته های رفتاری گسترده تقسیم کنند. این دسته ها گاهی اوقات بر اساس سطح تعهد به بازی، گاهی اوقات بر اساس نوع اصلی بازی انجام می شود و گاهی اوقات با ترکیبی از آن ها و عوامل دیگر جدا می شوند. در مورد تعاریف یا نام این دسته ها اتفاق نظر کلی وجود ندارد، اگرچه تلاش های زیادی برای رسمی کردن آنها صورت گرفته است. مروری بر این تلاش ها و عناصر مشترک آن ها در ادامه می آید.
• نیوبی ( انگلیسی: Newbie ) : ( معمولاً از کوته نوشت نوب استفاده می شود ) یک اصطلاح عامیانه برای یک تازه کار یا تازه وارد به یک بازی خاص، یا به طور کلی به بازی. [ ۳] [ ۴]
• گیمر کژوآل ( انگلیسی: Casual gamer ) : این اصطلاح اغلب برای گیمرهایی به کار می رود که عمدتاً بازی های کژوال انجام می دهند، اما همچنین می تواند به گیمرهایی اشاره کند که کمتر از سایر گیمرها بازی می کنند. [ ۵] گیمرهای کژوآل ممکن است بازی هایی را که برای سهولت در گیم پلی طراحی شده اند، یا بازی های مرتبط تر را در جلسات کوتاه یا با سرعت کمتری نسبت به گیمرهای هاردکور انجام دهند. [ ۶] انواع بازی هایی که گیمرهای کژوآل انجام می دهند، متفاوت است، و احتمال کمتری دارد که یک کنسول بازی ویدیویی اختصاصی داشته باشند. نمونه های قابل توجهی از بازی های کژوآل عبارتند از سیمز و نینتنداگز. جمعیت گیمرهای کژوآل تا حد زیادی با سایر گیمرهای ویدیویی متفاوت است، زیرا گیمرهای کژوآل مسن تر و عمدتاً زن هستند. بازیکنان تناسب اندام، که بازی های ورزشی مبتنی بر حرکت را انجام می دهند، به عنوان گیمرهای کژوآل نیز دیده می شوند. [ ۷]
• گیمر میانه ( انگلیسی: core gamer ) : ( همچنین نیمه میانه ) بازیکنی با طیف وسیعی از علایق نسبت به یک گیمر کژوآل و احتمال بیشتری دارد که با اشتیاق انواع مختلف بازی ها را انجام دهد، [ ۸] اما بدون مقدار زمان صرف شده و حس رقابت یک هاردکور گیمر، گیمر میانه از بازی ها لذت می برد اما ممکن است هر بازی را که می خرد تمام نکند و یک مصرف کنندهٔ هدف باشد. [ ۹] [ ۱۰] رئیس سابق نینتندو، ساتورو ایواتا، اظهار داشت که آنها وی یو را طوری طراحی کردند که پاسخگوی گیمرهای میانه که در بین دسته های کژوآل و هاردکور قرار دارند، باشد. [ ۱۱] تعدادی نظریه در مورد افزایش محبوبیت بازی های میانه ارائه شده است. جیمز هرست هاوس، بنیانگذار رودهاوس اینتراکتیو، تکامل دستگاه ها را به سمت تبلت ها و رابط های صفحه لمسی نسبت می دهد، در حالی که جان رادوف از دیسراپتور بوم ظهور بازی های میانه را با افزایش های مشابه در پیچیدگی رسانه ای که در رسانه هایی مانند تلویزیون رخ داده است مقایسه می کند. [ ۱۲]
• گیمر هاردکور ( انگلیسی: Hardcore gamer ) : ارنست آدامز و اسکات کیم معیارهای طبقه بندی را پیشنهاد کرده اند تا «بازیکن هاردکور» را از گیمرهای کژوآل متمایز کنند، [ ۱۳] که بر عمل، رقابت، پیچیدگی، جوامع بازی، و در جریان پیشرفت های سخت افزاری و نرم افزاری تأکید دارند. دیگران سعی کرده اند این تمایز را اساساً بر اساس پلتفرم هایی که یک گیمر ترجیح می دهد، ترسیم کنند، [ ۱۴] یا اینکه کل مفهوم تشخیص اتفاقی از هاردکور را به عنوان تفرقه انگیز و مبهم محکوم کنند. [ ۱۵]
در ایالات متحده از سال ۲۰۱۸، ۲۸٪ از گیمرها زیر ۱۸ سال، ۲۹٪ از گیمرها بین ۱۸ تا ۳۵ سال و ۲۰٪ از گیمرها بین ۳۶ تا ۴۹ و ۲۳٪ بالای ۵۰ سال دارند. [ ۱] در انگلستان از سال ۲۰۱۴، ۲۹٪ افراد زیر ۱۸ سال، ۳۲٪ افراد بین ۱۸ تا ۳۵ و ۳۹٪ بالای ۳۶ سال دارند. [ ۲] طبق تحقیقات مرکز تحقیقات پیو، ۴۹٪ از بزرگسالان در مواقعی از زندگی خود حداقل یک بازی ویدئویی را بازی کرده اند و این افراد همان هایی هستند که بیشتر به فرزندان خود اجازه بازی کردن را می دهند. زنان درصد کمتری از گیمرها را تشکیل می دهند و حرفه ای ترین و پولدارترین گیمرهای جهان مردها هستند.
برای رسانه های بازی، تحلیلگران صنعت بازی و دانشگاهیان معمول است که گیمرها را به دسته های رفتاری گسترده تقسیم کنند. این دسته ها گاهی اوقات بر اساس سطح تعهد به بازی، گاهی اوقات بر اساس نوع اصلی بازی انجام می شود و گاهی اوقات با ترکیبی از آن ها و عوامل دیگر جدا می شوند. در مورد تعاریف یا نام این دسته ها اتفاق نظر کلی وجود ندارد، اگرچه تلاش های زیادی برای رسمی کردن آنها صورت گرفته است. مروری بر این تلاش ها و عناصر مشترک آن ها در ادامه می آید.
• نیوبی ( انگلیسی: Newbie ) : ( معمولاً از کوته نوشت نوب استفاده می شود ) یک اصطلاح عامیانه برای یک تازه کار یا تازه وارد به یک بازی خاص، یا به طور کلی به بازی. [ ۳] [ ۴]
• گیمر کژوآل ( انگلیسی: Casual gamer ) : این اصطلاح اغلب برای گیمرهایی به کار می رود که عمدتاً بازی های کژوال انجام می دهند، اما همچنین می تواند به گیمرهایی اشاره کند که کمتر از سایر گیمرها بازی می کنند. [ ۵] گیمرهای کژوآل ممکن است بازی هایی را که برای سهولت در گیم پلی طراحی شده اند، یا بازی های مرتبط تر را در جلسات کوتاه یا با سرعت کمتری نسبت به گیمرهای هاردکور انجام دهند. [ ۶] انواع بازی هایی که گیمرهای کژوآل انجام می دهند، متفاوت است، و احتمال کمتری دارد که یک کنسول بازی ویدیویی اختصاصی داشته باشند. نمونه های قابل توجهی از بازی های کژوآل عبارتند از سیمز و نینتنداگز. جمعیت گیمرهای کژوآل تا حد زیادی با سایر گیمرهای ویدیویی متفاوت است، زیرا گیمرهای کژوآل مسن تر و عمدتاً زن هستند. بازیکنان تناسب اندام، که بازی های ورزشی مبتنی بر حرکت را انجام می دهند، به عنوان گیمرهای کژوآل نیز دیده می شوند. [ ۷]
• گیمر میانه ( انگلیسی: core gamer ) : ( همچنین نیمه میانه ) بازیکنی با طیف وسیعی از علایق نسبت به یک گیمر کژوآل و احتمال بیشتری دارد که با اشتیاق انواع مختلف بازی ها را انجام دهد، [ ۸] اما بدون مقدار زمان صرف شده و حس رقابت یک هاردکور گیمر، گیمر میانه از بازی ها لذت می برد اما ممکن است هر بازی را که می خرد تمام نکند و یک مصرف کنندهٔ هدف باشد. [ ۹] [ ۱۰] رئیس سابق نینتندو، ساتورو ایواتا، اظهار داشت که آنها وی یو را طوری طراحی کردند که پاسخگوی گیمرهای میانه که در بین دسته های کژوآل و هاردکور قرار دارند، باشد. [ ۱۱] تعدادی نظریه در مورد افزایش محبوبیت بازی های میانه ارائه شده است. جیمز هرست هاوس، بنیانگذار رودهاوس اینتراکتیو، تکامل دستگاه ها را به سمت تبلت ها و رابط های صفحه لمسی نسبت می دهد، در حالی که جان رادوف از دیسراپتور بوم ظهور بازی های میانه را با افزایش های مشابه در پیچیدگی رسانه ای که در رسانه هایی مانند تلویزیون رخ داده است مقایسه می کند. [ ۱۲]
• گیمر هاردکور ( انگلیسی: Hardcore gamer ) : ارنست آدامز و اسکات کیم معیارهای طبقه بندی را پیشنهاد کرده اند تا «بازیکن هاردکور» را از گیمرهای کژوآل متمایز کنند، [ ۱۳] که بر عمل، رقابت، پیچیدگی، جوامع بازی، و در جریان پیشرفت های سخت افزاری و نرم افزاری تأکید دارند. دیگران سعی کرده اند این تمایز را اساساً بر اساس پلتفرم هایی که یک گیمر ترجیح می دهد، ترسیم کنند، [ ۱۴] یا اینکه کل مفهوم تشخیص اتفاقی از هاردکور را به عنوان تفرقه انگیز و مبهم محکوم کنند. [ ۱۵]
wiki: گیمر
گیمر (فیلم ۲۰۰۹). گیمر یا بازی باز ( به انگلیسی: Gamer ) یک فیلم در ژانر اکشن علمی تخیلی به کارگردانی و نویسندگی مشترک مارک نولدین و برایان تیلور و محصول سال ۲۰۰۹ آمریکا است. [ ۲] ستاره این فیلم جرارد باتلر به عنوان یک شرکت کننده در یک بازی آنلاین که در آن شرکت کنندگان می توانند انسان را به عنوان بازیکنان کنترل کند.
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفwiki: گیمر (فیلم ۲۰۰۹)