گوگل پاندا

دانشنامه عمومی

گوگل پاندا ( به انگلیسی: Google Panda ) نام الگوریتم جدید شرکت گوگل در رتبه بندی صفحات است که برای اولین بار در فوریه ۲۰۱۱ آغاز به کار کرد. این الگوریتم نتایج جستجو را تا حدی تغییر داده و به شدت با متن های کپی شده و کم ارزش مبارزه می نماید. گوگل پاندا از زمان شروع به کارش، به روزرسانیهای بسیاری را تجربه کرده است. گوگل برای حمایت از ناشرانِ مطالب، توصیه هایی را در بلاگ گوگل منتشر کرده است و مسیر درست برای بالا بردن کیفیت مطالبِ وب سایت ها را توضیح داده است.
در فروردین ماه ۱۳۹۱ تأثیرات این الگوریتم روی زبان پارسی توسط مدیران سایت ها شناسایی شد. آنچه جالب است بدانید، این است که نام این الگوریتم از نام خرس پاندا گرفته نشده است، بلکه از نام یکی از مهندسین گوگل، که برای اولین بار توانست الگوریتم را پیاده سازی کند، به نام Navneet Panda گرفته شده است که با ایجاد بستر نرم افزاری برای پیاده سازی الگوریتم ها، گوگل را از دردسر بزرگی نجات داد.
بهینه سازی سایت بر اساس گوگل پاندا ۵ راهکار کلی دارد:
• افزایش زمان ماندگاری در سایت
• افزایش گردش در سایت
• کاهش فرار از سایت
شبکه های اجتماعی
• برندسازی اینترنتی
برخی از پارامترهایی که باعث جریمه شدن یک سایت توسط الگوریتم پاندا می شود:
ظاهر نامناسب تبلیغات آزاردهنده: گوگل می تواند به خوبی نسبت محتوا به تبلیغات را در یک صفحه تشخیص دهد. تکرار بیش از حد کلمات کلیدی در متن مقالات کیفیت پایین محتوا تکرار بیش از حد کلمه کلیدی ( Keyword Stuffing ) ریدایرکت و هدایت کاربران به صفحات تبلیغاتی یا نمایش بیش از حد تبلیغات به صورت پاپ آپ و … از پرتکرارترین اشتباهاتی بود که سایت های جریمه شده مرتکب شده بودند.
به روز رسانی الگوریتم پاندا، تعدادی از پدیده های پیچیده در Google SERPs را شامل می شود:
• صفحات ضعیف - صفحات ضعیف با متن بسیار کم و منابع متناسب و متناهی، مانند مجموعه ای از صفحات که شرایط مختلف سلامتی را با تنها چند جمله در هر صفحه نشان می دهند.
• محتوای تکراری - محتوای کپی شده ای که در اینترنت در بیش از یک مکان نمایش داده می شود. مسائل مربوط به محتوای تکراری نیز ممکن است در وب سایت خود شما هم اتفاق بیفتد زمانی که صفحات متعددی با همان متن با تغییرات جزئی یا بدون تغییر داشته باشید.
به عنوان مثال، یک شرکت پالایش ممکن است ۱۰ صفحه ایجاد کند. یکی برای هر شهری که کار می کند، برای هر شهر تقریباً یکسان باشد؛ در حالی که در صفحات فقط نام های شهر جایگزین شده است ( به عنوان مثال "دودکش های ما در دونر" در یک صفحه و "دودکش های تمیز در بولدر" را در کنار یکدیگر می گذاریم و بعد "دودکش ها را در Aspen تمیز می کنیم" ) .
عکس گوگل پاندا
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلف

پیشنهاد کاربران

بپرس