گوگل آنالیتیکس. گوگل آنالیتیکس ( به انگلیسی: Google Analytics ) یک سرویس رایگان طراحی شده توسط گوگل است که آمار بازدید کنندگان یک وب سایت را نشان می دهد. این دستاورد برای بازاریابان و وب مسترها برای واکاوی وب بکار گرفته می شود. [ ۱] [ ۲]
این سیستم امکان بررسی و تحلیل ورودی ها، صفحات ورودی دهنده، کاربران وارد شده، فعالیت های کاربران، زمان حضور و مسیر خروجی آنها را ارائه می کند. به این ترتیب، گستره وسیعی از اطلاعات در اختیار مدیریت سایت قرار خواهد گرفت. [ ۳]
از امکانات این سیستم هدف گذاری مشخص در بازه زمانی است. سپس سیستم خودکار در بازه زمانی تعیین شده در صورت دست یابی به هدف گزارش مبنی بر رسیدن به هدف می دهد و در صورت عقب ماندن از هدف نیز درصد نزدیکی به هدف را ارائه می کند. [ ۴]
گوگل آنالیتیکس به شما امکان می دهد تا موارد زیر را زیر نظر داشته باشید: چه کسانی از سایت شما بازدید می کنند؟ شما می توانید محل کاربران، مرورگرهای مورد استفاده شان و بسیاری اطلاعات دیگر همچون رزولوشن صفحه نمایش کاربران، فعال بودن جاوا اسکریپت، نصب بودن فلش، زبان و غیره را ببینید. [ ۵]
گوگل آنالیتیکس به صورت پیش فرض ابزار قدرتمندی است اما زمانی می توانیم از همهٔ قدرت آنالیتیکس استفاده کنیم که این ابزار را با توجه به نیاز و اهداف کسب و کارمان سفارشی سازی کنیم. بسیار از امکانات گوگل آنالیتیکیس مانند Event ها یا همان رویدادهای صفحه ( کلیک بر روی یک لینک، اضافه کردن محصول به سبد خرید، ارسال فرم و … ) ، Goal ها، اطلاعات فروشگاه و امکان Enhanced Ecommerce Tracking و ویژگی های دیگر به صورت پیش فرض فعال نیستند. ما می توانیم با اضافه کردن این امکانات و انجام تنظیمات مربوطه به داده های بهتر و تمیزتر دست پیدا کنیم و از این داده به جهت بهبود کسب و کارمان استفاده کنیم. [ ۶] [ ۷]
گوگل آنالیتیکس برای بررسی روند پیشرفت یک وب سایت مورد استفاده قرار می گیرد، به همین دلیل است که از این ابزار که توسط گوگل در اختیار کاربران قرار داده شده است در ( رتبه سایت ) ( بهینه سازی برای موتور جستجوگر مانند bing و google ) استفاده می شود. در ابزار گوگل آنالیتیکس تمام ارورهای یک وب سایت اعم از ارور صفحات دارای مشکل یا داشتن سرعت کند یک وب سایت برای بازدید کاربران قابل مشاهده و بررسی است. [ ۸] در صورت اتصال گوگل آنالیتیکس به گوگل سرچ کنسول می توانید اطلاعات کاملتری در مورد وب سایت خود کسب کنید.

این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفاین سیستم امکان بررسی و تحلیل ورودی ها، صفحات ورودی دهنده، کاربران وارد شده، فعالیت های کاربران، زمان حضور و مسیر خروجی آنها را ارائه می کند. به این ترتیب، گستره وسیعی از اطلاعات در اختیار مدیریت سایت قرار خواهد گرفت. [ ۳]
از امکانات این سیستم هدف گذاری مشخص در بازه زمانی است. سپس سیستم خودکار در بازه زمانی تعیین شده در صورت دست یابی به هدف گزارش مبنی بر رسیدن به هدف می دهد و در صورت عقب ماندن از هدف نیز درصد نزدیکی به هدف را ارائه می کند. [ ۴]
گوگل آنالیتیکس به شما امکان می دهد تا موارد زیر را زیر نظر داشته باشید: چه کسانی از سایت شما بازدید می کنند؟ شما می توانید محل کاربران، مرورگرهای مورد استفاده شان و بسیاری اطلاعات دیگر همچون رزولوشن صفحه نمایش کاربران، فعال بودن جاوا اسکریپت، نصب بودن فلش، زبان و غیره را ببینید. [ ۵]
گوگل آنالیتیکس به صورت پیش فرض ابزار قدرتمندی است اما زمانی می توانیم از همهٔ قدرت آنالیتیکس استفاده کنیم که این ابزار را با توجه به نیاز و اهداف کسب و کارمان سفارشی سازی کنیم. بسیار از امکانات گوگل آنالیتیکیس مانند Event ها یا همان رویدادهای صفحه ( کلیک بر روی یک لینک، اضافه کردن محصول به سبد خرید، ارسال فرم و … ) ، Goal ها، اطلاعات فروشگاه و امکان Enhanced Ecommerce Tracking و ویژگی های دیگر به صورت پیش فرض فعال نیستند. ما می توانیم با اضافه کردن این امکانات و انجام تنظیمات مربوطه به داده های بهتر و تمیزتر دست پیدا کنیم و از این داده به جهت بهبود کسب و کارمان استفاده کنیم. [ ۶] [ ۷]
گوگل آنالیتیکس برای بررسی روند پیشرفت یک وب سایت مورد استفاده قرار می گیرد، به همین دلیل است که از این ابزار که توسط گوگل در اختیار کاربران قرار داده شده است در ( رتبه سایت ) ( بهینه سازی برای موتور جستجوگر مانند bing و google ) استفاده می شود. در ابزار گوگل آنالیتیکس تمام ارورهای یک وب سایت اعم از ارور صفحات دارای مشکل یا داشتن سرعت کند یک وب سایت برای بازدید کاربران قابل مشاهده و بررسی است. [ ۸] در صورت اتصال گوگل آنالیتیکس به گوگل سرچ کنسول می توانید اطلاعات کاملتری در مورد وب سایت خود کسب کنید.


wiki: گوگل آنالیتیکس