گوگ تپه خالصه

پیشنهاد کاربران

چه دلنشین است شنیدن واژه �سلام� از زبان مردمی که لبخندی همیشگی بر چهره مهربانشان دارند، آن هم زمانی که تصور می کنی در جایی که برای سفر انتخاب کرده ای، غریبی و کسی را نمی شناسی، اما بعد از قدم زدن در کوچه پس کوچه های روستای گوگ تپه نظرت عوض می شود و تازه متوجه می شوی چقدر با این غریبه ها آشنا هستی. مردمی مهمان نواز که سختی روزگار نتوانسته صفای لبخند را از چهره آفتاب سوخته آنها پاک کند، مردمی که با دستان پینه بسته، دستت را به گرمی می فشارند. همان دستان چروکیده و پرمهری که معجزه رویش گندم را از خاک رقم می زند و نان را از گندم. مردان و زنانی که مهمان نوازی را افتخار خود می دانند و قناعت سرمشق زندگی ساده آنهاست. این وصف مردمی شریف است که در روستایی سرسبز و خرم روستای گوگ تپه خالصه زندگی می کنند.
...
[مشاهده متن کامل]

با تقدیم خالص ترین درود ها خدمت تک تک اهالی محترم و خوب و صمیمی گوگ تپه خالصه که با تلاش و همت بلند خود ما را یاری نموده و پرورد گار متعال را سپاس می گویم که این توفیق بزرگ را به ما اعطا کرد تا در خدمت شما اهالی محترم و پر تلاش باشیم که با تلاش پر مهرتان توسعه و پیشرفت و بالندگی روستای گوگ تپه را رقم خواهید زد. من امروز با افتخار اعلام میکنم که مطالب بنده تنها انعکاس دهنده تنها بخشی از تلاشهای شما عزیزان می باشد. و از ارتباط صمیمانه و صادقانه همه شما در راستای تحقق اهدافمان که بستر ساز یک ارتباط نوید بخش برای شناساندن روستایمان می باشد نهایت تشکر را داریم. و ما را همیشه در کنارتان ببینید چون فقط با شما و همراه شما در آن چه که ترسیم کننده اینده روشن و روز های بهتر گوگ تپه خالصه است. و بطور قطع و یقین پیشرفت و توسعه گوگ تپه در گرو توانمندی تلاش خلاقیت و نواوری شما و شورا های محترم است.
به وبلاگ روستای گوگ تپه خوش آمدید! اول از حضور شما بزرگواران نهایت تشکر و قدردانی را دارم و امید وارم مطالب ارایه شده در وبلاگ رضایت شما را جلب نموده و اطلاعات هر چند مختصری را درباره روستای تاریخی و زیبای گوگ تپه خالصه در اختیار شما قرار بده و هدف فقط آشنایی و شناساندن روستایمان به هموطنان می باشدو اطلاعات ناقص بنده با ارایه مطالب شما کامل خواهد شدو منتظر همکاری تک تک شما هستم. دست تک تک شما را می بوسم.
و مناسبت های مذهبی ( محرم ، تاسوعاوعاشورای حسینی - شبهای قدر - - اربعین و. . . ) و مناسبت های ملی ( عید نوروز - شب یلدا - سیزده بدر - عید فطر - عید غدیرو. . . ) - اماکن مذهبی ( مساجد و حسینیه ها و زیارتگاه ) - اماکن سیاحتی - رسومات محلی ( ازدواج - عروسی - مراسم ختم و . . . . . ) - - باورها و اعتقادات - مشاغل مردم روستا - اقوام ساکن - چهره های ماندگار - ضربالمثل های معروف - فرهنگ لغات - قصه ها و اشعار - بازی های محلی - غذا های محلی - اورک سوزلری - بایاتیلار - را مفصل به خدمتتان ارائه خواهیم نمود.

تبریک عید سعید فطر سال 1396 ه. ش
عید رمضان آمد و ماه رمضان رفت
صد شکر که این آمد و صد حیف که آن رفت
چه زیبا و قابل تأمل است این فرمایشات حضرت زین العابدین امام سجاد علیه السلام که در دعای وداع با ماه مبارک رمضان با سلام از آن وداع میکند،
...
[مشاهده متن کامل]

سلام در وداع . . . !؟
. . . و همانا این ماه در نزد ما ستوده زیست، و با ما همنشینى پسندیده بود، و برترین منفعت جهانیان را براى ما به ارمغان آورد، پس به هنگام پایان گرفتن وقت، و سرآمدن مدت، و کامل شدن روزهایش از ما جدا شد، اینک آن را وداع مى ‏گوئیم وداع کسى که هجرانش بر ما غم ‏انگیز است، و روى گرداندنش ما را به اندوه و وحشت دچار کرده، و بر عهده ما پیمان ناگسستنى، و حرمت در خور توجه، و حق لازم دارد، به این خاطر مى‏ گوئیم:
سلام بر تو اى بزرگ‏ترین ماه خدا، و اى عید عاشقان حق.
سلام بر تو اى کریم‏ترین همنشین از میان اوقات، و اى بهترین ماه در روزها و ساعات.
سلام بر تو اى ماهى که در طىّ تو برآورده شدن آمال نزدیک گشته، و اعمال در آن پخش و فراوان است.
سلام بر تو اى همنفسى که قدر و منزلتت بزرگ، و فقدانت بسیار دردناک است، و اى مایه امیدى که دوریت رنج ‏آور است.
سلام بر تو اى همدمى که چون رو کنى ما را مونس شاد کننده ‏اى، و چون سپرى شوى وحشت‏ آور و دردناکى.
سلام بر تو اى همسایه‏اى که دلها نزد تو نرم شد، و گناهان در تو نقصان گرفت.
سلام بر تو اى یاورى که ما را در مبارزه با شیطان یارى دادى، و اى مصاحبى که راههاى احسان را هموار و آسان ساختى.
سلام بر تو که چه بسیارند آزاد شدگان حضرت حق در تو، و چه سعادتمند است کسى که حرمتت را به واسطه خودت رعایت نمود.
سلام بر تو که چه بسیار گناهان را از پرونده ما زدودى، و چه عیب‏ها که بر ما پوشاندى!
سلام بر تو که زمانت بر گنهکاران چه طولانى بود، و در دل مؤمنان چه هیبتى داشتى!
سلام بر تو اى ماهى که هیچ زمانى با تو پهلو نزند.
سلام بر تو اى ماهى که از هر نظر مایه سلامتى.
سلام بر تو که مصاحبتت ناپسند و معاشرتت نکوهیده نیست.
سلام بر تو همچنان که با برکات بر ما وارد شدى، و ناپاکى معاصى را از پرونده ما شستى.
سلام بر تو که وداع با تو نه از باب خستگى، و فراغت از روزه‏ات نه به خاطر ملالت است.
سلام بر تو که قبل از آمدنت در آرزویت بسر مى ‏بردیم، و پیش از رفتنت بر هجرانت محزونیم.
سلام بر تو که چه بدى ‏ها که به سبب تو از جانب ما گشته، و چه خوبیها که از برکت تو به سوى ما سرازیر شده!
سلام بر تو و بر شب قدرى که از هزار ماه بهتر است.
سلام بر تو که دیروز چه سخت بر تو دل بسته بودیم، و فردا چه بسیار شائق تو مى‏ شویم!
سلام بر تو و بر فضیلت تو که از آن محروم گشتیم، و بر برکات گذشته‏ ات که از دست ما گرفته شد. . .
:green_book: دعای 45 صحیفه سجادیه علیه السلام
فرا رسیدن عید سعید فطر را بر همه مسلمانان جهان اسلام، مردمان روزه دار شهرمان میاندواب و الخاصه مردم متدین گوگ تپه خالصه، تبریک و تهنیت عرض میکنیم.

سلام علیکم:
چه دلنشین است شنیدن واژه �سلام� از زبان مردمی که لبخندی همیشگی بر چهره مهربانشان دارند، آن هم زمانی که تصور می کنی در جایی که برای سفر انتخاب کرده ای، غریبی و کسی را نمی شناسی، اما بعد از قدم زدن در کوچه پس کوچه های روستای گوگ تپه نظرت عوض می شود و تازه متوجه می شوی چقدر با این غریبه ها آشنا هستی. مردمی مهمان نواز که سختی روزگار نتوانسته صفای لبخند را از چهره آفتاب سوخته آنها پاک کند، مردمی که با دستان پینه بسته، دستت را به گرمی می فشارند. همان دستان چروکیده و پرمهری که معجزه رویش گندم را از خاک رقم می زند و نان را از گندم. مردان و زنانی که مهمان نوازی را افتخار خود می دانند و قناعت سرمشق زندگی ساده آنهاست. این وصف مردمی شریف است که در روستایی سرسبز و خرم روستای گوگ تپه خالصه زندگی می کنند.
...
[مشاهده متن کامل]

نتان سالم، روح تان شفاف، لبهای تان به غنچه لبخند مزین، زندگیتان شیرین،
سفره های تان رنگین و نظر مهر ربوبیت پیوسته بر شما اهالی محترم گوگ تپه خالصه بر دوام باد.

هفت سین عید نوروز و چهار شنبه سوری
عید نوروز اولین روز بهار است و یکی از یادگارهای ماندگار نیاکان ما میباشد که بعنوان ارمغانی بسیار گرانبها برای ما به یادگار گذاشته اند. این عید به گواهی تاریخ از 3هزار سال پیش در میان مردمان سرزمین ما رایج بوده است . و ما اهالی گوگ تپه نیز این روز عزیز را گرامی می داریم.
...
[مشاهده متن کامل]

همانطوریکه میدانیم گوگ تپه خالصه از توابع شهرستان میاندواب نسبت به مناطق دیگر ایران بنا به موقعیت جغرافیایی دارای شرایط آب و هوایی مخصوص است که از ویژگیهای مهم آن بودن زمستانهای سرد و طولانی می باشد و نیک میدانیم که چنین شرایط آب و هوایی در دیگر نقاط ایران وجود ندارد و به خاطر این موضوع ساکنان این سرزمین با تمام شدن فصل سرما و یخبندان و آغاز فصل بهار و بیدار شدن طبیعت به رقص و پایکوبی میپرداختند و بدین گونه این موضوع به یک فرهنگ عمومی و جشن ملی در میان نیاکان ما تبدیل شد. و بعنوان میراث گرانبها برای ما به یادگار ماند که حتی این فرهنگ به دیگر نقاط ایران بلکه بیشتر از آن به دیگر کشورها گسترش یافت.
در گذشته نیاکان ما دریافته بودند که چهار عنصر ( سو - اود - یئل - تورپاق ) دخیل در زندگی و در واقع حیات بخش زندگی آنهاست. این چهار عنصر بعنوان سنبل حیات انسان و فلسفه وجودی زندگی انسان قابل ستایش بوده و همیشه مورد تقدس قرار گرفته اند به عنوان مثال در آذربایجان آتش دارای جایگاه ویژه ایی بوده است و آتش بعنوان حرارت بخش زندگی و خاک و طبیعت در جهت بیداری بوده اند .
با آمدن زمستان و فصل سرما زندگی انسان با یک رکود مواجهه میشود و انسان با مرگ طبیعت از هرگونه نعمت خدادادی محروم میشود و در زیر آماج تازیانه زمستان در شرایط سخت آب و هوایی از چهار عنصر طبیعت یعنی ( سو، اود، یئل، تورپاق ) محروم و پیش از پیش به ارزش و قدر و منزلت این چهار عنصر پی می برد و با آمدن بهار اولین روز این فصل را به همین جهت در سطحی گسترده جشن و شادی می پردازد.
ما پیش از اینکه به مراسم اصلی عید نوروز و ویژگیهای آن اشاره کنیم ضروری است که در مورد سمبل و نماد این چهار عنصر موجود در طبیعت توضیحی ارائه دهیم:
نیاکان ما در مواجهه با شدیدترین شرایط سخت زندگی دریافته بودند که ( سو اود یئل تورپاق ) دارای اهمیت خاصی در زندگی شان است. و بنا به همین جهت با نزدیک شدن فصل بهار چهار هفته آخر فصل زمستان را به نام یکی از این چهار عنصر نامگذاری میکنند .
سو مظهر و نماد حیات و تجدید زندگی است اولین هفته را بنام ( سو چارشنبه سی ( نامگذاری کرده اند بنا به اهمیت وجود ( سو ) در زندگی انسان که بعنوان مایه حیات انسان است و برفها و یخهای زمین آرام آرام ذوب میشوند این موضوع برای نیاکان ما از اهمیت و ارزش بسیاری برخوردار بود.
اود دومین هفته را نیاکان ما تحت عنوان ( اود چارشنبه سی ) نام نهاده اند که مظهر حرارت و نور و روشنایی است. نیاکان ما بر این باور بودند که هر قدر آتش و خورشید را مقدس بحساب آورند همان اندازه طبیعت زودتر بیدار میشود و به انسانها سعادت به ارمغان می آورد. بودن آتشگاه های متعدد در سرزمین آذربایجان خود شاهدی براین ادعاست که آتش و خورشید دارای چه اهمیتی در میان نیاکان ما بوده اند.
یئل سومین هفته آخر ماه فصل زمستان را پدران و مادران ما تحت عنوان ( یئل چارشنبه سی ) نامگذاری کرده اند چون در این هفته باد با آمدن خود به زمین و طبیعت زندگی نوید بیداری میدهد ( یئل ) در یک مدت کوتاه تمامی زمین را پشت سر میگذارد و زمین را به بیداری فرا میخواند .
تورپاق آخرین چارشنبه سال نیز تحت عنوان ( تورپاق چارشنبه سی ) نامگذاری شده است که با جذب گرما و حرارت بیدار میشود که در نزد مردم با نام ( ایلین سون چارشنبه سی ) مشهور است.


آیین های نوروز در گوگ تپه خالصه

آیین های نوروز در گوگ تپه خالصه:
تزیین شده توسط تعاونی بانوان گوگ تپه
به نام خدای بهار آفرین

بهار آفرین راهزار آفرین
...
[مشاهده متن کامل]

به جمشید و آیین پاکش درود
که نوروز از او مانده در یاد بود
در آستانه خجسته آیین نوروزی و آغاز بهاری تحول آفرین و شادی بخش
ضمن عرض صمیمانه ترین شاد باش ها و بهترین آرزوها سالی پر بار و
روزگاری همرا با تندرستی و کامیابی برای شما اهالی محترم گوگ تپه و خانواده گرامی از خداوند
مهربان آرزومندم
نوروز آیین خجسته ای است که از دیرباز تاکنون، ایرانیان را ازهر نسل، مذهب و از هر قومیتی، خارج از محدوده زمان و مکان به هم پیوند داده و می دهد و زمینه مشارکت را در پدیده های اجتماعی فراهم می کند. مردم روستای گوگ تپه خالصه در گذشته آیین های زیادی برای استقبال از نوروز کهن داشتند که امروز برخی از آنها از حافظه مردم این سامان پاک شده و برخی نیز در آستانه فراموشی است. یکی از رسم های زیبای ایام نوروز در روستای گوگ تپه خالصه به گفته پدران و پیران این منطقه رسم تکم چی ها بوده که اکنون به طور کلی به فراموشی سپرده شده است. چند روز مانده به عید، تکم چی به طور نمادین، تکم ( بز ساخته شده از چوب ) را در کوچه های روستاها و شهرها می چرخاند و درحالی که اشعاری به زبان ترکی و با صدای دلنشین می خواند، نوید آمدن عید را می داد و پاداش خود را از مردم می گرفت. غوغا و ولوله کودکان و نوجوانان پیرامون تکم چی ها جنب و جوش خاصی به این آیین می داد. بوی نوروز و نوید آمدنش را به نوعی می توان از تکاپو و شور و شوق زنان برای تمیز کردن خانه و خریدهای نوروزی استشمام کرد. در روستای گوگ تپه خالصه از اواسط اسفندماه، گرد و غبار یک ساله در آیین خانه تکانی زدوده شده و محیط رنگ و بوی تازه ای به خود می گیرد. این رسم که در منطقه به هیس آلماق موسوم است آن چنان در یکی دو هفته مانده به عید فراگیر می شود که گاهی مشکل کمبود و قطع آب آشامیدنی شهری را درپی دارد.

فرهنگ مرگ و سوگواری در گوگ تپه خالصه:
در جهانی که شاهد تحولات روز افزون و سریع در زمینه های مختلف میباشد، آدمی هنوز برای پایان تلخ زندگی اش یعنی مرگ راه چارهای نیافته است. تمامی اعتقادات و اقداماتی که در این راستا صورت گرفته و عملی میشود در واقع این پایان تلخ را برایمان قابل قبولتر میسازد.
...
[مشاهده متن کامل]

علی الخصوص در روستای گوگ تپه خالصه که آداب و رسوم، سنن و اعتقادات دینی رنگ و روئی غلیظ تر از مناطق بزرگتر دارد، حادثه غیر قابل اجتناب مرگ خود یکی از عرصه های نمایش همکاری و همیاری اجتماعی مهم بحساب میآید. مرگ که در بیشتر جوامع بعنوان واقعهای روحانی قبول میگردد، بعضی اوقات نیز بعنوان روندی هولناک قلمداد میشود.
تاثیری که این ترس از مرگ در ذهن آدمی بجای میگذارد، بعضی از رفتارها و رویدادها بعنوان خبردهنده مرگ در جوامع از دیرباز مرسوم شده است. بعنوان مثال مشاهده تابوت در خواب، لباس عروسی، ویران شدن خانه، افتادن دندان، برعکس قرار گرفتن کفشها، زرد شدن رنگ و روی بیمار، کم اشتها شدن بیمار و ثابت ماندن نگاه بیمار به یک نقطه علائم و نشانههای احتمال وقوع مرگ در فرهنگ خلقی مردمان روستای گوگ تپه خالصه میباشد.
در جامعه ما وقتی با رویدادی که بعنوان خبردهنده مرگ قلمداد میشود، روبرو میگردیم برای دور ساختن بدی از خود معمولا کارهائی میکنیم که در واقع جزئی از فرهنگمان بحساب میآید. مثلا بهنگام مشاهده خوابی بد به فقیران صدقه میدهیم، خواب بدمان را به آب روان نقل میکنیم، ظروف پر از آب در خانه مرده را خالی مینمائیم و دیگ مخصوص جوشاندن آب برای شستشوی مرده را وارونه قرار میدهیم. بهنگام مرگ برای راحتی تسلیم جان به جانان کارهائی انجام میگیرد بعنوان مثال بالش زیر سرش برداشته شده، کمیآب خورانده شده، در نزدش با صدای بلند گریه نکرده و نزدیکانش فرا خوانده میشوند. روحانی دعوت گردیده و آیاتی از قرآن مجید تلاوت میگردد.
در گوگ تپه بعد از اینکه مرگ فرد بوقوع پیوسته و جان به جان آفرین تسلیم گردید، جنازه به بستری خاص انتقال یافته، چانه و دو انگشت شست پاهایش بسته میشوند. اگر مرگ شب هنگام وقوع یافته باشد، جنازه را برای آمدن نزدیکانش در گوشه ای نگاه میدارند ولی این مدت انتظار بیش از 14 الی 15 ساعت بطول نمیانجامد. خبر مرگ در گوگ تپه خالصه بوسیله اعلام از مسجد و یا پخش اعلامیه هائی به اطلاع همگان رسانده میشود. بعد از این اقدامات اموری که بعنوان رهسپاری مرده به دنیای دیگر قلمداد میگردد، آغاز میشود. این اقدامات در عین حال بازماندگان را نیز از تاثیرات مرگ دلبنشان حفظ مینماید.
اولین آمادگیها در رابطه رهسپاری مرده به دنیای دیگر با شستشوی جنازه در چهارچوب قواعد دینی مشخص و کفن نمودن آن آغاز میشود. جنازه مذکر را مردان و جنازه مؤنث را زنان میشویند. معمولا کسانیکه مرده را میشویند افرادی با تجربه در این امر بوده و قواعد آن را کاملا میدانند. معمولا به ازدحام زیاد بدور آن اجازه داده نمیشود. شستشوی جنازه در گوگ تپه نیز در غسالخانه انجام شده که اوایل انقلاب احداث گردیده است. و رنگ پارچه ای که کفن نامیده شده و جنازه را در آن میپوشانند سفید رنگ است.
جنازه بعد از کفن پوشی و خواباندن در تابوتش لا اله ال الله گویان بسوی گورستان حمل میگردد تا نماز میت در آنجا برگزار گردد. بعد از برگزاری نماز میت تابوت دوباره بر دوش مشایعت کنندگان تا لبه گور همراهی میشود. گور در ابعادی مستطیلی شکل که شیاری در کف آن تعبیه شده، کنده شده تا جنازه در آنجا به خواب ابدی خود فرو رود. شیار کف گور که مخصوص خواباندن جنازه میباشد با سنگ و یا آجر پوشانده شده و سپس بر روی آن خاک ریخته میشود.
جنازه بدون تابوت در گور گذاشته شده و سیس روحانی و یا فردی با تجربه برای مرده دعا خوانده و برای سفرش به جهان دیگر تلقین مینماید. برای ساخت روی گور باید مدتی که برای نشست خاک لازم میباشد صبر نمود که معمولا چند ماه تا یکسال بطول میانجامد. بعضی از خانواده ها و طایفه ها در گوگ تپه در کنار و نزدیک به هم دفن می شوند و روی گور معمولا با بتن، سنگ و اخیرا نیز با مرمر پوشانده میگردد. بر روی سنگ قبرها نام و فامیل، تاریخ و محل تولد و مرگ مرده بهمراه سخنان نغز و عبارات پندآمیز بزرگان و مشاهیر حک میشود. هرکدام از این سنگ قبرها در واقع فرهنگ عصر خود را منعکس نموده و در حکم سندی فرهنگی تاریخی محسوب میشود. مردم گوگ تپه برای مردگان احترام خاصی قائل بوده و از پا گذاشتن بر روی قبور و راه دادن چهارپایان به گورستان شدیدا خودداری میکنند.
درگوگ تپه خالصه برای تسلی دادن به خانواده سوگوار معمولا بعد از بخاک سپردن مرده، دوستان، نزدیکان و خویشاوندان به خانه محل سوگواری رفته و به اهالی آن تسلیت میگویند. این رفت و آمد بخانه متوفی برای تسلیت و تسکین اهالی خانه مدتی ادامه یافته و در این خانه معمولا روزهای سوم، هفتم، چهلم و سالگرد مرگ متوفی حلوا و غذا پخته شده و از میهمانان در خانه و سر قبر پذیرائی پذیرائی میشود.
بسیاری از اشیاء شخصی متوفی بعنوان یادگاری در خانه نگهداری شده و بعضی از آنها نیز بین فقرا و نیازمندان تقسم میگردد. اگر در همسایگی خانه مرده در روزهای مراسم سوگواری، جشن عروسی جریان داشته باشد، از خانه سوگواری اجازت باید گرفته شود. خویشاوندان نزدیک مرده مدتی مدید از چهل روز گرفته تا تقریبا یکسال از حضور در جشنها و شادیها اجتناب میورزند. در گوگ تپه خالصه معمولا مردان تا چهل روز صورت خود را اصلاح نمینمایند. مراسم سوگواری اگر مرده جوان بوده باشد طولانیتر خواهد بود.
بسیاری از اهالی گوگ تپه خالصه اعتقاد دارند که روح مرده همه جا را گشته و بیشتر اوقات نیز بخانه اش سر میکشد و اگر او را با عملی یاد نمایند بسیار خوشحال میشود. دیدار از گور متوفی بیشتر روزهای پنجشنبه و اعیاد دینی انجام گرفته و در خلال آن دعا کرده و حلوا توزیع میشود.

روستای گوگ تپه خالصه :
در ۱۱ کیلومتری شهرستان میاندواب واقع شده است که اهالی روستا بالغ بر ۳۰۰۰ نفر می باشد محل درآمد آنها از راه باغداری و دامداری و کشت محصولات کشاورزی می باشد و بیشتر جوانان تحصیل کرده نیز در اداره جات و سازمانها و در ارگانهای دولتی مشغول به کار بوده و باعث افتخار این اهالی می باشند و بیشتر مسئولین شهرستان میاندواب نیز از این خطه می باشندو از طرفی دارای باغات متنوعی بوده که قسمت اعظم میوه شهرستان میاندواب و سایر شهرستانهای اطراف از این روستا تامین می شود. اهالی گوگ تپه گویش ترکی دارند. و رودخانه سیمینه رود که از مجاور روستا عبور می کند تاثیر به سزائی در رونق کشاورزی و باغداری روستا دارد. و باغات سر سبز و پر از میوه در منطقه از شهرت بسزائی بر خور دار می باشد.
...
[مشاهده متن کامل]

گوگ تپه خالصه - معنی لذت بردن از طبیعت را یاد بگیریم
به خود یاد بدهیم که از دیدن کوه ، دشت ، آسمان ، دریا ، سبزه ، زمین، ستاره، ماه، خورشید ، انسانها و . . . لذت ببریم.
از دستهایمان بخواهیم که مزه نوازش کردن را حس کنند .
...
[مشاهده متن کامل]

گوشهایمان را نجوا کنیم که لذت شنیدن آوای پرندگان ، صدای گرم مادر بزرگ، موسیقی باران و خنده های مستانه کودکانه را بشنوند.
با پاهایمان صمیمانه دشت را بدویم ، کوهها را بپیماییم ، عصای ضعیفان و تکیه نیازمندان شویم. . . .

با زبانمان کلام التیام بخش غمدیدگان شویم و لذت ببریم همانطور که از گفتن جملـــــــــــــه � دوستت دارم � به دلبر ، هیجان زده می شویم.
آری تنفس لذت بخش هوای بهاری ، بوی پاییز و نوازش برف بر صورتمان ، همه و همه میتوانند موجب احساسی باشند که موجب آرامش زندگی در کالبد منجمد و وابسته امان شود و ما را از تک بعدی بودن و چسبندگی به اشیاء و افراد رهایی بخشد.
عشق به مفهوم لذت بردن از همه هستی و هستی آفرین در کمال رهایی و آزادگی است، بدون ترس از دست دادن شی یا فردی خاص.
پس بر دست پینه بسته پدر و بر پیشانی پر چروک مادرت بوسه بزن
گل را ببو، باران را حس کن و آسمان پرستاره را به تماشا بنشین
دست نوازشت را بر سر کودک یتیم بکش و سینه ات را سنگ صبور دوستان کن
گستره آسمان را دلیل کوچکی غمهایت بدان و شرم "پدری خجالت زده از دست خالی در پیش کودکانش" را به خود بیفزا. . .
لایحه علمت را چون نسیم بهاری بین همنوعانت منتشر کن.
روی گشاده و لبخندت را ، ارزانی مردمان خسته از کاری کن، که هنگام غروب در خیابان های شلوغ با چشمانی خواب آلود رو به خانه دارند.
آرامش بخش کسانی باش که با تو مرتبطند. به نوعی که اگر جهان را ترک کنی، شکاف نبودنت را حس کنند. با این وجود دیگران را وابسته به خودت نکن و آنها را مالامال عشق کن. آنها را بزرگتر از آنی بنما که شی یا فردی آنها را به خود وابسته کند.
عشق را از هر کجا شروع کنید به زودی متوجه می شوید بسیار سیار و روان است. و همه آفرینش را در خود جای می دهد. وقتی عشق چنین عظیم و بزرگ است ، پس در انحصار شیئی یا شخصی نیست، که آن را از ما بگیرد و ما را تنها بگذارد. همه هستی در وجود ماست ، پس، از دست دادن هیچ چیز ، موجب کاستی در این بی نهایت عشق ما ، نمی شود.
ارزش تو به اندازه آن چیزی است که به آن دل می بندی پس مواظب باش که به کمتر از بی نهایت عشق ، دلبسته نشوی. . . . . !!!!

روستای گوی تپه خالصه از توابع شهرستان میاندواب از روستاهای بخش مرکزی شهرستان روستای سر سبز گوگ تپه در فاصله 7 کیلومتری شهرستان میاندواب واقع می باشد . گوی تپه خالصه مرکز دهستان مرحمت آباد است . این روستا در واقع مرز منطقه ترک نشین و کرد نشین است و همجوار
...
[مشاهده متن کامل]

با روستا های تازه کند و دولت آباد و گنج آباد و خیرآباد که کرد نشین می باشند و روستاهای کانیه سر و حاصل قوبی و اوچ تپه و منصور کندی و یقین علی تپه که ترک نشین اند.

گوگ تپه . [ ت َپ ْ پ َ / پ ِ ] ( اِخ ) دهی است دهستان مرحمت آباد بخش میاندوآب شهرستان مراغه . واقع در 7هزارگزی شمال باختری میاندوآب و 6هزارگزی شمال باختری شوسه ٔ میاندوآب به مهاباد. جلگه و معتدل و سکنه
...
[مشاهده متن کامل]
ٔ آن 1225 تن است . آب آن از سیمین رود، محصول آن غلات ، حبوبات ، چغندر، کشمش و زردآلو و شغل اهالی زراعت و گله داری است . صنایع دستی آنان جاجیم بافی است و راه مالرو دارد. ( از فرهنگ جغرافیایی ایران ج 4 ) .

بپرس